lyckopillerelin

Alla inlägg den 9 februari 2018

...

Av Elin - 9 februari 2018 22:36


Var inte riktigt beredd på detta. Denna ångest. Varför nu?

Jag trodde att jag hade lärt mig, vuxit, blivit klokare och starkare. Men likt förbaskat så finns du där omedvetet och påminner mig om allt.

Varför kan du inte lämna mig ifred?!
Räcker det inte nu?

JAG HATAR DIG CANCERJÄVEL!



Av Elin - 9 februari 2018 19:29


Heeeej på er vänner, äntligen fredag igen, så skönt haha.


Idag tror jag att jag lämnade hjärnan hemma, saker och ting har skitigt sig på jobbet och jag var lite orolig att jag typ skulle sätta mig på hästen åt fel håll eller nått när jag skulle rida haha. Men så blev icke fallet iallafall! Velade fram och tillbaks om jag skulle rida ens då jag haft så ont denna vecka, men jag tvingade mig till stallet och det är jag otroligt glad över. Fick rida min gamla favorit Billy igen då det gick så bra sist och jag tyckte att det var så roligt. Har känts otroligt tungt att rida innan då jag inte riktigt hade någon häst som jag klickade med, men efter några års pausande ifrån varandra så är det så kul att få sitta på honom igen!


Idag jobbade vi lite med markarbete, stor fokus var att hålla händerna stilla och i rätt position. Det gick väl upp och ned om man säger så. Billy har en enorm vilja och har mycket motor i sig när man ber om det, han håller sig nästan alltid på mattan så han är väldigt trygg att sitta på, men som sagt så har han krut i benen när han vill haha. Försökte verkligen jobba med tempoväxlingar och red i åttor i början när vi skrittade fram lite. Sedan var det lite bommar som låg somett kryss att gå över åt båda hållen. Första rundan så höll vi på att sparka bort alla bommar, men sedan så lyfte han fötterna lite mer haha. Vi körde bommarna i skritt och sedan travade vi resterande. Tyckte att det kändes bra faktiskt.


Sedan samlades vi på volterna, fast som mer blev som ett U så vi hade bommar på ena kortsidan, även det körde vi endast i skritt och sedan så la vi in galopp. I höger varv så gick det väl sådär med galoppen då jag har svårt att komma åt med skänkeln och han drar in lite mot mitten. Fina fattningar blev det, men hade svårt att bibehålla galoppen. I vänster däremot så gick det galant. Fina fattningar, bibehållen galopp när jag valde att avsluta och fin i formen. Så härligt!


I det stora hela så är jag väldigt nöjd och jag ville knappt hoppa av. Kul också att folk som står och tittar kommenterar att det är ovanligt att se honom just så fin som han var i slutet. Sken som en sol och svävar väl fortfarande lite på moln. Åh vad härligt det är att komma igång med ridningen lite mer! Hoppas bara att kroppen orkar, det är ju liksom världens bästa start på helgen att få rida på fredagar! Nästa vecka blir det hoppning, men då får jag sitta på Max 2 då han passar mig bättre i hoppningen.

 


Nu ska jag hoppa in i duschen, kram på er!



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards