lyckopillerelin

Alla inlägg den 11 februari 2018

Av Elin - 11 februari 2018 19:03


"ALLA KAN RIDA GRAND PRIX!"


Hej på er vänner, har precis kommit ut ur en en skön kokhet dusch efter att ha frysit ganska så rejält vissa delar av denna dag. Angående citatet ovan så förklarar jag det lite senare i inlägget, tänkte att jag skulle ta dagen från början. Vaknade motvilligt klockan 6 när klockan ringde imorse, mådde inte super så jag somnade om i ca 30 minuter till och sedan så lyxade jag till det med att ta en Uber till Djursholms ridklubb där dagen skulle spenderas. Jag var på plats strax efter 07:30 ungefär och så började vi med förberedelserna inför en inspirationsdag för unga ridsportare som skulle pågå mellan 9-13 ungefär.

På plats med CUS trygg i stallet-låda såklart och prickar av ungdomar för fullt (även om jag tittar mot kameran på bilden hehe).


Efter att nästan alla hade dykt upp så var det dags att sätta igång. Jag hade fått lite oklara direktiv ovanifrån så jag gick mest runt och visade mig för alla och såg glad ut haha. Jag passade såklart också på att besöka de tre workshoparna som var igång. Tre riktigt bra och viktiga ämnen togs upp. Hållbara ryttare, hästens välfärd och personlig utveckling.

Lina Dolk och Felicia Grimmenhag pratade om personlig utveckling.


Vikten av att träna och må bra i kroppen.


Hästens välfärd. Hur får vi våra hästar att må bra.


Sedan samlades vi ihop och fick lyssna på Mads Hendeliowitzs resa från ponny till elitnivå, spännande!


Efter det så avslutades inspirationsdagen och snabbt så gick dagen över till clinicen som skulle pågå under eftermiddagen. Patrik Kittel är verkligen grym enligt mig! Är det någon som alla borde se upp till så är det han, han kan det där med horsemanship och framför allt sportsmanship! Alltid glad, trevlig mot alla, både mot hästarna och människorna. Sedan så är han också grym på att hålla clinics! Otroligt kompetent, tydlig och väldigt rolig!! Hans motto som han har i ryggen när han åker ut och "turnéar" med sin clinic är det som jag började hela detta inlägget med, "alla kan rida grand prix!" Härligt motto och man blir så inspirerad av att lyssna på honom!

Träffade en gammal vällingbyare som jag kunde hänga med under hela eftermiddagen, härligt!!


Det var ett helt gäng med stjärnor som red på clinicen, så här kommer en liten bildbomb på fina hästar och duktiga ryttare.

Mina två favoriter var självklart Felicia Grimmenhag och Carolin Rutberg, båda para-ryttare!



När clinicen var slut så gjorde jag ett stopp vid kön där Patrik Kittel stod för att säga hej, ta en bild eller skriva autograf. Jag däremot krigade mig fram för att ge honom en present. Vi i centrala ungdomssektionen tycker att det är självklart att stallet ska vara ett tryggt ställe att hänga i, därför så har vi gjort en Trygg i stallet-låda (den som ni ser på bilder här och där på bloggen hehe) och jag tog chansen och gav en låda till Patrik, så kunde han få ett exemplar och kika i.

 

Mission completed, helt enkelt! :).


Är lagom slut nu känner jag efter ca 9 timmar i ett ridhus. Nu ska jag fortsätta att äta min middag och om 10 minuter så börjar Så ska det låta, see you!!



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards