lyckopillerelin

Alla inlägg den 20 februari 2018

Av Elin - 20 februari 2018 19:36


Hej på er finingar! Lovade ju er att visa en bild på mattan som jag spontanshoppade på IKEA i söndags. Jag hade inte alls planerat att köpa någon matta, utan behövde mest småsaker, men eftersom jag sprang på den och att priset var så lågt, så gick det ju inte att låta bli.


Hittade tyvärr ingen superbra bild på min förra matta, men hittade en gammal bild från när jag precis hade flyttat in här där man ser lite av mattan.

Som sagt, gammal bild haha.


Här kommer en ny bild

Är det bara jag som stör mig på att kuddarna inte ligger korrekt haha...?


Jag är iallafall supernöjd och tyckte att den passade in såå bra!

Av Elin - 20 februari 2018 16:00


Hej på er mina vänner. Just nu så sitter jag här vid mitt köksbord med en chailatte och skriver till er. Just nu är jag i stort behov av att få göra saker hela tiden, vill inte acceptera, vill inte känna och vill väl egentligen inte alls tänka på hur min situation ser ut i livet. Jag får försöka ta en dag i taget och hoppas att allt kommer att ordna upp sig tillslut. helt enkelt, men mer om det i ett annat inlägg som kommer senare, måste få sätta mig ned i lugn och ro och formulera mig rätt först innan det kommer upp här på bloggen.


Men vi tar dagen från början. Vaknade vid 06:30 när väckarklockan började plinga och var fruktansvärt trött! Åkte till jobbet och kände att all kärlek från barnen gjorde mig lite piggare. På morgonen så var vi ute i pulkabacken med avdelningen och hade jättemysigt och roligt! Älskar verkligen vinterdagar som dessa när det är några minusgrader och strålande sol! Härlig start på dagen blev det alltså och vi kom in så nöjda och glada allihopa!

Här har det åkts mycket pulka haha!


Vi åt lunch och sedan vid 12:15 så tackade jag för mig och åkte mot EX-center där jag hade möte med en läkare och min ena arbetsterapeut. Har både längtat och fasat över detta möte kan jag säga. Även om båda två var övertydliga och nämnde flera gånger att jag har tagit rätt beslut och har tänkt så himla klokt så kan jag inte riktigt ta in allt, inte just nu iallafall. Men jag är så glad över de arbetsterapeuterna jag har där borta, de är verkligen guld värda för mig!


Kände att jag var på väg att börja gråta redan när jag skev det innan bilden, så jag tar och byter ämne litegrann och säger att nu när jag kom hem så pass tidigt så ska jag slänga in en tvätt i maskinen och försöka roa mig med annat så jag inte sätter mig ned och bryter ihop.


Ta hand om er, jag ska försöka att leva som jag lär!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards