lyckopillerelin

Alla inlägg den 2 mars 2018

Av Elin - 2 mars 2018 19:53


God kväll på er mina vänner. Velade enda fram till sista sekunden om jag verkligen skulle rida idag, men som alltid så blev det en härlig kväll i stallet! Det handlar bara om att jag ska ta tummen ur röven och verkligen åka dit också!


Men jag märkte att jag inte var helt på topp, men det gick ändå bra måste jag säga. Kom till stallet och hade först inte fått någon häst, nähepp tänkte jag-kanske vill Anette att jag ska springa själv idag hehe. Nä men skämt o sido, allt löste sig bra tror jag och jag fick sitta på min fina springare Billy. Att jag var trött märkte jag, men att det skulle vara så tung att rida idag trodde jag inte. Kände mig väldigt klumpig och onärvarande till en början, men efter ett tag så började jag vakna lite och då gick saker och ting bättre.


Vi jobbade med framdelsvändningar och och ställning. Även om många tycker att jag borde flytta upp ett steg i ridnivå så tycker jag att det är rätt så skönt att få lite extra övning på grunderna och teorin, känns som att jag har tappat allt i vissa lägen. När man liksom har glömt bort vilket som är höger och vilket som är vänster varv så är det illa haha! Men iallafall, vi gjorde lite galoppfattningar från skritt och vi lyckades få till ett himla bra flyt på bra fattningar måste jag säga. Har lite svårt att bibehålla galoppen i båda varven, men när jag fokuserade på att verkligen kämpa med det och glömde formen litegrann så fick jag det att fungera riktigt bra i båda varven.


Dock så måste jag säga att jag kände mig väldigt klumpig och har dålig kroppskontroll på hästen, jag vet inte om det bara är jag som känner det eller om det också syns. Vet att jag har haft dessa tankar innan för några år sedan och då höll Åsa på att bli galen på mig som tyckte att jag aldrig nöjer mig. Jag vet inte, får bara en känsla av att det är jag som har rätt denna gången. Menmen, det var en rolig lektion iallafall med roliga övningar! Kul också att Billy har lite eld i baken och är så positiv till allt, det är verkligen så himla kul att få sitta på honom igen!

<3.


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards