lyckopillerelin

Alla inlägg den 11 mars 2018

Av Elin - 11 mars 2018 19:10


Jo, nu är det dags att skriva om hur min lördag var innan jag åkte till mellofinalen.


Hade svårt att somna på kvällen, vet att jag låg och snurrade i sängen till midnatt ungefär och sedan vid 01 så vaknar jag av att jag mådde illa, fick tillslut springa till toan och sedan försöka sova igen. Efter den lilla insidenten (som jag tror kan bero på ångest eller liknande) så somnade jag om och vaknade vid 09 och kunde inte somna om, så ja dagen började väl lite struligt. Mamma kom hit till mig för att hjälpa mig att flytta lite tunga lådor nere i mitt källarförråd, men när vi kom dit å började kaoset. Totalinbrott i många utav källarförråden och även mitt. Det låg saker överallt i gångarna från några av förråden och jag hade blivigt av med min nya stora resväska, lite jackor och kanske skor, vet inte rikigt om det är mer då jag inte minns vad jag har där nere haha.


Hissen som går ned till källaren var även trasig och det var massa annat i andra av föreningens lokaler som såg misstänktsamt ut, så det var bara att gå upp till lägenheten och ringa polisen och felanmäla hissen. Det tog ju sin lilla tid och i samma veva så inser jag att jag inte heller hittar mina hemnycklar. PANIK! Mamma och jag vände upp och ned på hela lägenheten två gånger men vi lyckades ändå inte hitta dem, mamma var superlugn men jag hade ju panik och bröt typ ihop flera gånger! Det hela slutade med att det troligtivs var så att tjuvarna även snott min hemnyckel, så det var bara att ringa på en jourlåssmed och pröjsa några tusenlappar för det. Jävligt surt, men vad skulle man ha gjort liksom. Hade inte mamma varit med så hade jag troligtvis nog inte klarat av denna dag så bra. Allt löser ju sig tillslut på något sätt och det gjorde det även denna gång. Jag har nog aldrig känt mig så värd att få sminka mig, klä upp mig lite och åka iväg för att se på mellofinalen som igår haha, det behövdes efter en skitdag!

Det gäller att sprida lite glädje ;).

Av Elin - 11 mars 2018 11:59


 

Hej på er snyggingar! Vilken turbolent dag jag hade igår alltså! Men jag tänkte faktiskt börja bakifrån, nämnligen med mellokvällen.


Vid 16:30 ungefär så tog jag mig in till Solna för att möta upp Jesper i MOS. Skulle egentligen ha gått med Elin, men hon blev tyvärr sjuk. Vi möttes iallafall upp, åt sushi till middag och sedan så begav vi oss in mot Friends för att se mellofinalen live. Det var några år sedan som jag var på plats på riktigt och jag har verkligen glömt bort hur kul det faktiskt är!


Vi kikade på våra platser, handlade lite och sedan taggade vi till rejält med varsin fjäderboa och lysrör (heter det ens så...? haha). Jag tyckte att vi hade sådär bra platser, Jeppe tyckte att vi hade bra. Jag vill ju liksom helst sitta nära nära scenen, men man kan inte få allt hehe. Nästa år kanske :).


Sedan så var det bara att vänta och tillslut tagga gärnet inför sändningen. Jag höll en extra tumme på John Lundvik som jag tycker har en fantastisk röst och hade en bra låt, men jag tippade på att Benjamin Ingrosso skulle vinna, vilket jag gissade rätt på haha. Men Annars så älskar jag ju Rolandz låt och jag tycker att Benjamins låt har vuxit sedan deltävlingen han gick vidare i. Men helst av allt så ville jag ju helst rösta på Helen Sjöholm! Jäklar vad bra hon och Solala var och det gav mig lite styrka att få höra hennes änglaröst och se henne live igen, nu har jag laddat Helenbatteriet liksom hehe.

En taggad parkett inför sändning!


Så vackert under John Lundviks nummer.


Bästa kombon. Solala och Helen! <3


Konfettiregn när Benjamin sjöng vinnarlåten igen!


Två nöjda schlagertokiga efter en toppenkväll!


Nu ska jag äta något, klä på mig bättre kläder och sedan så kommer mamma och hämtar upp mig, kram på er!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards