lyckopillerelin

Direktlänk till inlägg 21 mars 2018

Andrew Lloyd Webber-gala 20/3-18.

Av Elin - 21 mars 2018 17:09


Nu kommer uppdateringen om igår kväll!


Shit hörni. Vilka musikalstjärnor vi har i Europa! Vilken kväll jag hade igår. Var inte så jättesugen till en början, men när jag väl satt på min plats på andra parkett så ångrade jag mig inte ett dugg. Hade verkligen inga förväntningar alls då jag bokade denna biljett ganska så sent men kände att jag skulle ha ångrat mig om jag inte gick, det bjöds på show från början till slut. Den ena tolkningen efter den andra, blandat med skratt och gråt. Vilket musikaliskt geni Andrew Lloyd Webber är alltså, här snackar vi inga amatörmusikaler utan vi snackar Evita, Jesus christ superstar, Phantom of the opera, för att bara nämna några. Det var musiker och musikalstjärnor från hela Europa som delade scenen tillsammans. Kul att få höra andra sjunga låtar och att få några fler musikaltips. De var riktiga jäkla proffs som stod på scenen. 

Efter att en man vid namn Jonathan Radford hade sjungit låten ?Gethsemane ?från Jesus Christ Superstar så visste jag direkt att ingen kommer kunna slå just det framträdandet, jag hade i princip varit nöjd om det bara var han och den låten som gjordes under hela kvällen. Nä men skämt o sido så var det så fruktansvärt bra, provocerande bra! Ville typ ställa mig upp och skrika lungorna ur mig och tror jag hade gåshud på ställen jag knappt visste att man kunde få det på. Wow, wow, wow! 


Det var självklart massa andra sjukt bra framträdanden och tyckte om att de hade blandat låtarna rejält så de liksom inte bara plöjde igenom musikal efter musikal, utan det spred ut allt så det blev en härlig mix. Det två negativa sakerna var att det var alldeles för kort hehe, hade kunnat sitta och lyssna lika länge till och att det var en sjukt tråkig publik! Jag försökte med att skrika, applådera och stå upp men det var inte många som hakade på och när konferenciern försökte få igång applåderna och jublet så satt det långt inne på de flesta, synd men han gjorde det bästa han kunde utifrån hans föresättningar.

Så ja, värt tid och pengar LÄTT! Men lite för torr publik. Var iallafall sjukt glad på vägen hem efter kvällen, dansade och sjöng nästan till bussen från cirkus haha. Kom hem något sent och hade lite svårt att varva ned efter en sådan mäktig kväll som det var, men tröttheten jag haft idag har ändå varit värt det. Åh, det var så lände sedan som jag gick på något musikevent själv och har glömt bort att det faktiskt är lite mysigt, på söndag blir det två konserter/föreställningar på samma dag hehe.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 16 september 2019 20:13

  God kväll på er vänner! Jag fortsätter denna måndag med en nyhet! Har länge funderat fram och tillbaka på hur jag ska göra, men nu har jag bestämt mig. Det är dags för mig att gå vidare och blogga på en annan portal. Har bloggat här på Bloggplats...

Av Elin - 16 september 2019 15:14

  Inlägg i samarbete med Gocostum.   Hej på er, har ni liksom jag svårt med batteritiden på er telefon? Jag är hopplös kan jag säga och varje gång så antingen glömmer jag ladda en powerbank, glömmer sladd eller något annat. Så då står jag där m...

Av Elin - 15 september 2019 21:47

  God kväll på er mina vänner! Har ni haft en bra söndag? Min har gått rysligt fort måste jag säga! Klockan ringde 09:30 och jag trodde att den var typ 6 på morgonen då det fortfarande var så mörkt i min lägenhet och jag var galet trött. Me...

Av Elin - 15 september 2019 12:34

  Hej på er vänner! Idag är jag riktigt konsertbakis kan jag säga, men vilken kväll och vilken fest det blev hos Carola igår!   Jag kom dit strax efter att de hade öppnat dörrarna och mötte upp Emelie och hennes mamma. Tillslut så kom v...

Av Elin - 14 september 2019 14:28


Idag fyller hon år. Hon som varje gång plockar upp mig när jag faller. Hon som påminner mig om att andas när livet känns tungt. Hon som har gett mig en av mina bästa vänner. Hon som alltid finns där genom att bara vara den hon är. Hon som betyde...

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards