lyckopillerelin

Alla inlägg under mars 2018

Av Elin - 25 mars 2018 17:32


Hej på er vänner! Nu har jag kommit hem efter några timmars finkultur.


Egentligen så skulle jag stannat inne i stan för att sedan gå på "My fair lady" på Stadsteatern, men jag bestämde mig för några dagar sedan att jag hoppar över den föreställningen. Var ju på den innan jul och tyckte inte att den var så jättebra men ville se Johan Rabaeus i rollen som Higgins, dock så spelar han inte längre och då struntar jag i att se den en andra gång.


Men jaja, åter till eftermiddagen. För några veckor sedan så fick Carola medalj av Stockholm Culture Awards. Så idag på Musikaliska här i Stockholm så hölls det en konsert tillsammans med de tre utvalda "vinnarna". Carola var en av dem, sedan var det Gergely Bogányi från Ungern och Rosemary Forbes-Butler från England om jag minns rätt. Jag hade plats på första parkett, men när jag väl kom fram så fick jag hoppa en rad bak då gänget från Ungern gärna ville sitta tillsammans vilket jag förstår. Jag fick en bra plats ändå tycker jag.


 

Efter lite förseningar så satte de igång, det bjöds på piano, opera och så sjöng Carola ett gäng låtar. En bra konsert. Rosemary Forbes-Butler var otroligt härlig, humor och sjukt bra på opera och Gergely Bogányi var provocerande bra på piano, satt som fastklistrad och kunde inte sluta titta på vilken otrolig känsla han hade när han spelade. Partisk som jag är så var ju Carola bäst haha. Hon bjuder alltid på humor, värme, musikalitet och idag blev det lite spontan gospel som var pricket över i:t! 

   

 

Carola och Rosemary Forbes-Butler avslutade med att sjunga Abbas "Thank you for the music" fantastiskt bra och då blev det självklart lite allsång då typ alla i salen kan den haha.

 


Tre otroligt musikaliska personer på scenen, alla värda sina priser!

 

Stannade kvar lite efteråt för att få prata lite med Carola och fota lite, hennes familj var där och några av hennes närmaste fans så vi var ett gäng som hängde runt henne haha. Jag fick prata lite och vi tog kort, men jag tror att jag ger upp försöket att få någon slags "relation" med henne. Hon är för stor i Sverige och jag blir nästan lite besviken varje gång vi ses för att det känns som att man inte får någon kontakt med henne. Har jag inte lyckats på ca 15 år så lär jag nog inte lyckas i framtiden heller.  Är glad att hon tar sig tiden att fota och prata lite när hon kan, absolut, men det kommer inte bli mer än så tror jag. Istället så får jag njuta av det jag får helt enkelt, sjukt bra underhållning på scenen när det är live och bra musik i öronen när jag vill. Är glad att jag har två andra i mitt musikaliska liv som både ger och tar på ett helt annat sätt, men det är väl det som är bra kanske. Att alla är olika och hjälper mig på olika sätt genom livet :). 

 

Men misförstå mig inte. Carola kommer alltid att vara en självklar del i mitt liv och har en speciell plats i mitt hjärta, gammal kärlek rostar aldrig säger man ju. Bästa bästa C!


Av Elin - 24 mars 2018 20:51


Men hörni, FÖRLÅÅÅT! Kom på nu att jag faktiskt inte har tittat in här idag! Dagen har gått i ett och tänkte flera gånger att jag skulle logga in för att säga hej, men det glömdes bort nästan direkt efter haha. Vaknade vid 8 imorse och kunde inte somna om på grund av ångest av någon konstig anledning. Så gick upp och tog en lugn morgon framför TVn och sedan vid 11 så plockade mamma upp mig. Vi åkte till IKEA för att handla lite till mig och sedan åkte vi hem till Spånga för att sy lite och så skulle jag bli bjuden på middag, himlans lyx hehe! Kom precis hem därifrån efter att ha ätit både förrätt, varmrätt och efterrät, känns som att jag rullar fram för jag är så mätt! Nu ska jag titta på en film och sedan är det sleepingtime, vi hörs imorgon!

Mamma in action :).

Av Elin - 23 mars 2018 19:52


Hej på er vänner. Vet ni, idag blir det ett lite kortare inlägg om kvällens ridlektion. Jag är helt slut som artist just nu!

 


Fick min fina Billyboy som vanligt. Idag hade jag inte någon så jättebra känsla på hästryggen, jag var trött, hade ont och var nog på grund av det lite loj. Så kan inte skylla på Billy, han gjorde det bästa utifrån situationen och försökte att hänga med mig så gått det gick. Vi jobbade mycket med serpentiner och skolor idag, roliga övningar måste jag säga! Hade lite svårt att få med mig honom i skänkelvikningarna men efter ett par, tre gånger så började vi nog förstå varandra och det kändes helt ok, några fina skänkelvikningar gjorde vi! Ja, vad mer ska jag säga...det blev inte så mycket galopparbete idag, men som vanligt så måste jag våga rida lite mer och använda spöt för att hålla igång honom, det blir jättefina fattningar men jag orkar inte riktigt hålla igång honom helt enkelt. Men övning ger färdighet! Det är så himla kul att rida på Billy och jag älskar verkligen att min hjärna stänger av allt annat under tiden som jag sitter på hästryggen. Terapi så in i bomben!


Nästa vecka har vi tävlingar då det är långfredag så då blir det ingen ridning, jag kan nog behöva vila lite i kroppen känner jag då jag verkligen tvingat mig till stallet de senaste veckorna då jag verkligen verkligen vill rida trots att kroppen säger stopp. NU ska jag äta lite och sedan funderar jag på att gå och sova!

Jo men hej hej ;).

Av Elin - 23 mars 2018 14:34


Hej på er och glad fredag! Har slutat jobbet och kom precis hem, så tänkte passa på att publicera ett inlägg om vad jag gjorde igår kväll.


Det var alltså dags för distriktstyrelsens årsmöte för Stockholms läns ridsportsförbund. Det var något/några år sedan som jag var på plats (ska jag vara ärlig så minns jag inte senaste gången, alla år har liksom flytigt ihop på något sätt.) Detta år höll det till på Solvalla, härligt med ett hästigt ställe hihi. Det bjöds på lite snittar och så inleddes det med lite information från Svenska ridsportsförbundet och Stockholms läns ridsportsförbund, sedan var det dags för årsmöte.


Jag var nominerad in i distriktstyrelsen, därav att jag var på plats. Jag är ju liksom inte redo att släppa mitt älskade distrikt och jag avgick ju från ungdomssektionens styrelse förra torsdagen, så jag chansade och mejlade till valberedningen vid jul ungefär. Jag har arbetat i denna styrelse när jag var ordförande för DUS för några år sedan, då var jag med som ungdomsrepresentant och jag älskade det! Sammanhållningen och förmågan att se alla är verkligen något som detta gäng är duktiga på! Men nu så kände jag att det var dags att prova på att arbeta i styrelsen där jag är en del i allt. Så ja, kort och gott utan några protester så beslöt stämman alltså igår att jag skulle få vara en del av gänget-igen, I´m back med andra ord! Alltså, wiihoo! Jag är så himla peppad och glad för detta förtroendet, samtidigt som att det också är lite läskigt såklart. Det ska bli så himla kul att få komma tillbaka och att få fortsätta påverka och utveckla ridsportens alla delar här i distriktet! Vill typ börja NU!

Lycklig!

...

Av Elin - 22 mars 2018 22:18


Ungefär så känner jag i skrivandets stund....men det är verkligen dags att sova nu!

Av Elin - 22 mars 2018 16:59


Hej på er kompisar!


Idag mår jag lite bättre i kroppen, men det känns av ändå. Att krama barn på jobbet gick precis liksom haha. Att bro på jobb så jobbade jag förmiddag idag, alltså 8-14. Trots att jag har ont i kroppen så tvekade jag inte en sekund på att gå från gården nu när vi äntligen hade ett tillfälle att göra det. Så vi gick till parken och lekte och hade kul istället! Dagarna går ju så mycket fortare när jag jobbar denna tid som idag tycker jag, men vi gjorde lite expirement, vi byggde lite pärlplattor och så hann jag dokumentera lite innan jag packade ihop och sa hej då. Hemma så har jag satt på en tvätt och tittat på en Wallander-film. Om 20 minuter ungefär så ska jag dra mig mot tåget och åka vidare till Solvalla för årsmöte med Stockholms läns ridsportsförbund, spännande saker händer ikväll! Nä vänner, svira om till möteskläder kanske. Tjing tjing!

Städade lite på avdelningen igår, innan så stod det saker överallt och pärlplattorna var ett kaos!

...

Av Elin - 21 mars 2018 21:33


Idag har jag haft en tuff dag. Av någon anledning så har smärtan varit väldigt hög. Beröring från barnen på jobbet har gjort att jag bitit mig i läppen flera gånger för att inte skrika rakt ut och dra mig undan när de klappat på mig eller så. Gar fortfarande ont,kan knappt ha täcke på mig nu när jag försöker att sova. Hatar detta! Sorry för tråkigt inlägg, var bara tvungen att skriva av mig.......

Av Elin - 21 mars 2018 17:09


Nu kommer uppdateringen om igår kväll!


Shit hörni. Vilka musikalstjärnor vi har i Europa! Vilken kväll jag hade igår. Var inte så jättesugen till en början, men när jag väl satt på min plats på andra parkett så ångrade jag mig inte ett dugg. Hade verkligen inga förväntningar alls då jag bokade denna biljett ganska så sent men kände att jag skulle ha ångrat mig om jag inte gick, det bjöds på show från början till slut. Den ena tolkningen efter den andra, blandat med skratt och gråt. Vilket musikaliskt geni Andrew Lloyd Webber är alltså, här snackar vi inga amatörmusikaler utan vi snackar Evita, Jesus christ superstar, Phantom of the opera, för att bara nämna några. Det var musiker och musikalstjärnor från hela Europa som delade scenen tillsammans. Kul att få höra andra sjunga låtar och att få några fler musikaltips. De var riktiga jäkla proffs som stod på scenen. 

Efter att en man vid namn Jonathan Radford hade sjungit låten ?Gethsemane ?från Jesus Christ Superstar så visste jag direkt att ingen kommer kunna slå just det framträdandet, jag hade i princip varit nöjd om det bara var han och den låten som gjordes under hela kvällen. Nä men skämt o sido så var det så fruktansvärt bra, provocerande bra! Ville typ ställa mig upp och skrika lungorna ur mig och tror jag hade gåshud på ställen jag knappt visste att man kunde få det på. Wow, wow, wow! 


Det var självklart massa andra sjukt bra framträdanden och tyckte om att de hade blandat låtarna rejält så de liksom inte bara plöjde igenom musikal efter musikal, utan det spred ut allt så det blev en härlig mix. Det två negativa sakerna var att det var alldeles för kort hehe, hade kunnat sitta och lyssna lika länge till och att det var en sjukt tråkig publik! Jag försökte med att skrika, applådera och stå upp men det var inte många som hakade på och när konferenciern försökte få igång applåderna och jublet så satt det långt inne på de flesta, synd men han gjorde det bästa han kunde utifrån hans föresättningar.

Så ja, värt tid och pengar LÄTT! Men lite för torr publik. Var iallafall sjukt glad på vägen hem efter kvällen, dansade och sjöng nästan till bussen från cirkus haha. Kom hem något sent och hade lite svårt att varva ned efter en sådan mäktig kväll som det var, men tröttheten jag haft idag har ändå varit värt det. Åh, det var så lände sedan som jag gick på något musikevent själv och har glömt bort att det faktiskt är lite mysigt, på söndag blir det två konserter/föreställningar på samma dag hehe.

 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards