lyckopillerelin

Alla inlägg den 13 april 2018

Av Elin - 13 april 2018 19:46


Hej på er vänner. Har precis kommit ut från duschen och är så där träningstrött i hela kroppen. Vet inte riktigt om det är en bra smärta eller dålig smärta just nu haha.

 

Dagens ridlektion gick väl sådär. Har sjukt dåligt skälvförtroende just nu på hästryggen. Det känns som jag har tappat allt om hästar och ridning. Det känns också som att jag har tappat massa förmågor som jag hade för några år sedan men som känns helt borta nu, framför allt när jag rider. Har otroligt svårt för att ta instruktioner, minnet är kasst, min kroppskoordination är någon annan stans, min balans likaså och jag känner mig som en riktigt nybörjare på hästryggen. Det är så otroligt frustrerade och ibland så drar det ned mig väldigt mycket, som idag.


MEN, åter till lektionen. Vi red lite hinderbana idag som Anette kallade det för hehe. Det var serpentiner och mycket övergångar. Nyttigt och roligt. Gillar övningar där man verkligen känner skillnaden från första gången man gjorde den till den sista gången. Det svåraste idag var galoppen för min del, att bibehålla den liksom. På något konstigt sätt så trycker Billy in sig mot väggen vilket gör att jag typ fastnar i väggen med ytterskänkeln, framför allt i vänster varv då min protesfot sticker ut lite mer. Det blev iallafall bättre för varje fattning. I höger så kom han igång mer dock så blev det lite felfattningar till en början, men det löste sig efter ett tag.


Annars så tyckte jag att han var rund och fin och alert på skänklarna hela lektionen. I början så kändes han väldigt pigg men på ett bra sätt :). Billy är ju en riktigt klippa, tydlgien så har de gjort samma övningar hela veckan på lektionerna så han hade ju bättre koll än mig ibland när det var halt, galopp och allt haha, han lyssnar även på Anette så när hon säger halt så stannar han utan att jag nästan behöver göa något, så ibland får man försöka jobba mot det haha.


NU ska jag äta middag!


 

Finaste Billyboy! <3.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards