lyckopillerelin

Alla inlägg den 15 maj 2018

Av Elin - 15 maj 2018 21:08


I torsdags när jag jag var ledig från jobbet så passade jag på att åka till Elgiganten och shoppa lite. Allt började väldigt smidigt, men när jag var halvvägs så fick jag vända för att åka till elgiganten i Barkarby istället för Bromma dit jag skulle först. Har länge funderat på att köpa en kapselmaskin istället för att ha snabbkaffe eller hela tiden behöva ta fram min stora kaffebryggare, så himla svårt att göra till två koppar då tycker jag! Så jag surfade runt lite och valet landade tillslut på en Bosch Tassimo Yivy 2-KLICK, bra pris och enkel. Dock så tog det några dagar innan jag verkligen vågade prova den och när jag väl gjorde det så ville den inte fungera, det gick när jag valde vatten, men när jag stoppade i en kapsel så blev det typ kaffe överallt, trodde först att den var trasig tills jag tillslut insåg att den var felmonterad. Snabbt fixat och nu används den flitigt här hemma kan jag säga! Är så nöjd och vill knappt sluta dricka kaffe bara för att jag vill leka med den hehe.


Köpte tre olika slags kapslar också, favoriten är ju lätt Chai latte hehe.


 

Tycker att den passar perfekt i mitt lilla hörn! Vattenkokaren fick en plats i skåpet som tas fram när vi är fler än en och vill dricka te haha.

Av Elin - 15 maj 2018 16:49


Hej på er i solen!


Alltså, jag är så glad över att jag har det jobb jag har där jag kan vara ute och njuta av denna värme! Det är inte kul jämt när det är så här varmt, men till den största delen är de det hehe. Idag har vi haft vattenlek ute på gården typ hela dagen, det vill säga att jag har ägnat den mesta tiden på att klä av och på blöta barn, blivigt blöt själv, satt på plåster på skrubbsår och typ gett barnen vatten att både leka och dricka med haha. En helt vanlig dag på förskolan när det är så här varmt med andra ord. Juste, vi har haft en timmes planering också! Strax innan 14 så tackade jag för mig och åkte vidare!

Vårt äppelträd på gården blommar så himla fint just nu!


Efter jobbet så drog jag vidare på ett möte, det blev ett bra möte trots att jag helst av allt ville hem och vila då jag av någon konstig anledning har superont i kroppen idag. Handlade lite på vägen hem och nu sitter jag på balkongen med kaffe och blåbär och lyssnar på en bra podd. Har skugga här nu, men det är nästan för varmt för att sitta här ändå känner jag, går nog in snart och lägger mig i soffan och andas lite. Är lite skakis känner jag, men tror att det beror på att jag druckit lite dåligt, att det är varmt och jag har sjukt ont i fötterna.


Nä vänner, återkommer!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards