lyckopillerelin

Alla inlägg den 7 juni 2018

Av Elin - 7 juni 2018 21:10


Hej på er vänner. Nu är jag hemma igen efter en härlig kväll med släkten i Vaxholm!

 

Jag borde väl egentligen typ gå och sova på en gång, men måste varva ned lite innan sängen kallar. Har haft en jättemysig kväll med släkten i Vaxholm då mormor fyller 75 år idag, hipp hipp hurra! Tror mamma och jag kom fram strax efter 18 och jag var så förbaskat hungrig, men efter lite mat i magen så blev jag nog trevligare haha. Hade inte förberett mig riktigt på att vi skulle bli så många, men det gick super ändå när jag hade vant mig och jag hade det trevligt med bra sällskap, fint väder och apgod mat, som vanligt när vi äter på Winbergs. Kändes som att alla tyckte att det var en bra kväll trots att det var i mitten på veckan och iallafall jag var jättetrött. Vi kanske inte stannade så jättelänge men eftersom både jag och mamma ska upp tidigt imorgon så kändes det ganska så lagom att krama alla hej då och tacka för sig vid 20:00. Trots att jag kanske inte står jättenära alla mina släktingar på mammas sida så tycker jag att det är så himla mysigt att ses så här någon gång ibland och får mig att önska att vi alla var närmre varandra. Men man kan inte få allt och det känns ju inte jättekonstigt att träffa alla när vi väl ses liksom :).

Jag åt Halloumiburgare och som alltid så är ju det så fruktansvärt gott haha.


Efterrätt fick jag också, jordgubbar och glass-mums!


Bjuder på en bild hur jag såg ut dagen till ära :).


Nu ska jag dricka lite vatten, tvätta bort sminket och sakta men säkert förbereda mig för att sova. Natti natti vänner!


Av Elin - 7 juni 2018 15:43


God eftermiddag finingar! Nu har jag precis trillat innanför dörren och tänkte passa på att titta in här på en gång. Ska iväg ikväll och vet inte riktigt när jag kommer hem liksom.


När klockan ringde vid 7 imorse så orkade jag knappt öppna ögonen, var så fruktansvärt trött alltså! Har jobbat mellan 8-14, spenderade väl den mesta tiden utomhus under morgon och förmiddagen. Dock så var det ju fruktansvärt kallt ute måste jag ju ändå säga, även idag hade jag dunjackan på mig haha. Sedan var det lunch, rast och den sista timmen så förberedde jag lite saker inför nästa termin då det är så himla lugnt just nu på avdelningen. Åkte vidare till Olmed efter jobbet för att hämta upp min benprotes också och nu sitter jag här vid matbordet. Ska till Vaxholm ikväll, men vet inte riktigt vilken tid det blir så tänkte slänga på mig lite smink och välja kläder, vi hörs sen!

Vi odlar vitlök på jobbet, så sjukt intressant och gott haha!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards