lyckopillerelin

Alla inlägg under juni 2018

Av Elin - 4 juni 2018 19:59

Vänner, just nu är jag inte så jätteglad och positiv. Gick från jobbet efter en diskussion med en arg mamma och har fått två mejl under dagen som inte heller gjorde livet lättare. Ni vet, många bäckar små och just nu är jag så less på att inget går som jag vill! Tog en runda i Vällingby efter att jag slutar och nu under kvällen så har jag surat lite, men sedan pratade jag och Sofi på FaceTime och nu känns det lite bättre efter att få spy lite galla på livet. Nu ska jag städa i köket hade jag tänkt innan jag sätter mig i soffan och tittar på serier. Kram på er, hoppas att er dag varit bättre än min!

Av Elin - 3 juni 2018 19:23

Hej på er vänner! Nu har jag varit hemma i Vällingby i ungefär en timme och allt jag har orkat med är att laga mat och äta middag än så länge haha.

Igår var vi på resturangen CG precis vid hotellet för middag. Trots att vi hade förbeställt all mat då vi var i ett stort sällskap så tog det ungefär en timme per rätt att få på bordet, riktigt drygt! Men det var en trevlig kväll trots sent och mycket folk, vi kunde ju trösta oss med att vi hade nära till hotellet sen ju :). Bortsett från att det var lite segt att få in alla maträtter så var det ändå en mysig och bra resturang. Maten var jättegod, iallafall det jag åt.

Vitlöksbröd till förrätt, typ godast av allt haha.

Det blev fisk igen för mig, denna gång röding. Inte lika gott som torsken i Västerås, men ändå väldigt gott!

Till effterätt blev det cremé brulé med lite limesmak och hallonsorbet. Första tuggorna var lite speciella men sedan så tyckte jag att det blev väldgit gott med lite lime (eller om det var citron...?) i.

Det blev en ganska så sen kväll, men sov ganska så bra inatt så det gjorde inte så mycket. Idag stod klockan på 07:15 och då var det bara att packa ihop, gå ned till frukosten och sedan vid 8 så körde vi igång med mötet. Mycket recap om alla arbetsgrupper and so on. Bra diskussioner och som vanligt så är vi effektiva enlgit oss haha.

Vi avslutade med lunch på samma ställe som igår och sedan så åkte vi mot flygplatsen.

Mums!

Efter lite försening så kom vi äntligen iväg och resterande av resan har gått bra för min del, däremot så har typ halva gänget fastnat på arlanda eller Stockholm central då det är kraftiga förseningar för båda tåg och flyg, stackarna!!

Rätt så fint ändå :).

Nu ska jag bara vila resterande av dagen, titta på lite serier, äta lite glass och bara chilla. Helt slut efter denna helg, men det har varit så trevligt!! Imorgon är det jobb som gäller!

Av Elin - 2 juni 2018 19:25

Nu hörni, fick lite tid över nu så tänkte att jag skulle passa på att titta in här då. Det har varit fullt upp enda sen typ 8 igår på morgonen haha.

Efter läkarbesöket jag hade på eftermiddagen så åkte jag in mot stan och sedan vidare till Arlanda för att möta upp delar av CUS för att sedan flyga upp till Luleå för ett härligt Junimöte med styrelsen. Allt gick smidigt och bra, vi hann ungefär landa på hotellet, droppa väskor, byta om lite och sedan så gick vi för att käka en ganska sen middag på ett härligt hak i närheten av hotellet.

För mig blev det carbonara till middag

Till efterrätt så blev det nutellapizza, så god!

Tror att vi kom tillbaka till hotellet ganska så sent och låg väl redo för att sova i sängen vid 23. Sedan ringde klockan klockan 7 imorse och då var det dags för frukost och laget runt då vi alla hade kommit till hotellet innan det var dags för att starta mötet på riktigt.

Lunch intogs på ett mysigt ställe där det var sushi och sallader på menyn. Jag tog en jättegod räksallad och sedan gick vi tillbaka för att fortsätta mötet.

Hela gänget!

Vi fortsatte till strax över 15 tror jag med mötet, sedan var det dags att bara hänga och ha det trevligt tillsammans då vi har fått en ny tjej i gänget. En av oss bor här uppe, så vi var hemma hos henne och hängde i solen och pratade och hade det jättemysigt verkligen! Luleå visar sig verkligen på sin bästa sida med detta fantastiska väder!

Så mysigt område!

Nu är vi på hotellet för att om typ 30 minuter ta oss till resturangen för dagens middag. Det ser jag fram emot! Nu ska jag byta om och frächa upp mig lite innan det är dags för middag. Imorgon blir det möte hela förmiddagen och på eftermiddagen så åker vi hemåt allihopa. Så hör av mig när jag kommit hem till Vällingby igen, kram på er!

Av Elin - 2 juni 2018 15:55

Alltså, hörni! Jag har verkligen fullt upp idag så vet inte riktigt om jag hinner titta in mer här än detta lilla hej. Nu sitter jag i bilen med några av tjejerna för att mötas upp hemma hos en av oss för lite bubbel och häng, sedan är det middag som gäller! Nu blir jag åksjuk, men lovar att höra av mig imorgon kväll när jag är hemma i Stockholm!

Av Elin - 1 juni 2018 16:24

Hej på er vänner! Det är verkligen fullt upp för mig idag kan jag säga. Gick upp tidigare idag för att hinna duscha och packa, sedan åkte jag till jobbet då jag inte orkade sitta hemma och vänta ut tiden haha. På jobbet så har jag mest haft planering känns det som, men på eftermiddagen så togs vattenspridaren fram och barnen fick bada lite. Slutade vid 14, åkte hem i ilfart och bytte om för att sedan gå över till vårdcentralen för en läkartid. Tyckte att det gick bra och jag hoppas verkligen att jag får hjälp med allt nu! Direkt efter det mötet så åkte jag in till centralen och nu sitter jag här vid Arlanda express för att sedan flyga upp till Luleå för CUS-möte! Så ja, fullt upp med andra ord, hör av mig senare ikväll eller imorgon! Kram på er!

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.