lyckopillerelin

Alla inlägg den 2 juli 2018

Av Elin - 2 juli 2018 15:47


Hej på er vänner! Vilken resedag det blev igår alltså. Det hela gjorde så jag var tvungen att ringa och sjukanmäla mig på jobbet idag för jag är så slut.


Det hela började med att Jag, Sofi, Patrik och Simon skulle bila upp tillbka till Stockholm från Tiböke igår. Men när vi har lastat in allt och satt oss tillrätta så inser vi att bilen är paj. Den går helt enkelt inte att köra hem med. Nu fick vi bråttom, kolla SJ och alla möjliga resevägar hem och dessutom så vi skulle hinna dit också från Sara och Oscar. Beslutet landade iallafall att vi bokade tågbiljetter från Mjölby upp till Stockholm, fanns precis plats och Oscar fick helt enkelt köra oss i 2,5 timmar ungefär till Mjölby. Strax innan så ser jag i SJs app att vårt tåg är TRE TIMMAR försenat på grund av brand. Alltså SUCK! Jaja, det var bara att vänta och hoppas på det bästa. Vi hade som tur var varandra, det jag var mest glad över! Hatar när sånt här händer och man åker själv!

Det blev pizza till middag.


Vi får sedan reda på att tåget ytterligare blir några timmar försenat och nu försökte vi googla runt och hitta alla möjliga resor hemåt, men allt var typ fullbokat. Vi stod i valet och kvalet om vi vågade boka nya biljetter till Norrköping för att sedan boka ytterligare ett nyt tåg som skulle ta oss till Flemingsberg. Efter att jag stått i telefonkö i typ en timme för att fråga SL hur vi ska göra och vi hade pratat med några som också skulle till Stockolm så tittade jag och Sofi på varandra och sa "Vi tar det!" fem minuter innan norrköpingståget skulle avgå så klev vi på och köpte biljetter ombord. Då får vi även reda på att tåget förmodligen skulle ha kommit mitt i natten till Mjölby, så vi var så glada att vi sprang till tåget i sista sekunden. Då började vi ana lite ljus. Resterande av resan gick bra och när vi väl satt på tåget mot Flemingsberg så var vi så övertrötta och lättade att det helt spårade ur, skreksjöng, skrattade åt allt och var bara allmänt överflummiga haha. Men så härligt att ändå vara på väg hem! Vid 23:15 kom jag fram till Vällingby efter att ha börjat resan vid 11:30 ungefär.

Haha, övertaggade på att komma hem till Stockholm! Tryck på play och kolla hur det lät :).


Idag är jag som sagt helt slut efter igår. Har bara vilat så mycket jag kan, mår inte tipp topp om jag ska vara ärlig. Men ska ta en dusch och laga lite mat inför allsången imorgon och då känner jag mig säkert bättre och piggare. Kram på er!

 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards