lyckopillerelin

Alla inlägg den 1 augusti 2018

Av Elin - 1 augusti 2018 20:04


God kväll på er vänner!


Nu sitter jag i soffan här ute på landet efte att ha tagit ett långt och härligt bad och tvättat mig, det är så himla skönt att vara här ute på landet igen, blir här till på fredag och så åker jag hem på eftermiddagen där! Tror att vi kom ut mamma och jag vid 14 ungefär efter en liten längre resa ut än vad som var tänkt, men det gick bra ändå trots lite bilköer, det värta tycker jag är att åka kollektivtrafik där tåg och bussar inte har AC eller tänker på att öppna taklucka eller så, borde fan vara olagligt att köra dessa fordon i denna värme, är ju farligt liksom! Jaja, vi kom ut iallafall och bland det första jag gjorde var att hoppa i havet haha. Annars så har jag bara suttit i solen och tagit det lugnt resterande av dagen. Imorgon är det samma sak och sedan ska vi käka middag ihop med familjen A på kvällen, mys!

 

Av Elin - 1 augusti 2018 14:12


Ja hörni, vad ska jag säga om igår?! Vilken fantastiskt bra dag det blev!


Kom till Skansen vid 08:30 ungefär och sedan så var det full rulle hela dagen. Trots det så hann jag även beta av några mejl och diskutera prideparaden med delar av ridsportsgänget som jag ska gå med i på lördag. Hade nästan väntat mig lite regn under dagen men istället så blev det gassande sol hela dagen och rejält klibbigt och stundtals äckligt varm haha, men knäppa som vi är så orkade vi med dagen med hjälp av vatten, resorb, mat, skugga ibland och varandra. Framåt sen eftermiddag så fick jag en liten dipp, men det verkar som att den alltid kommer ungefär då och till sjukhustältet vill man ju inte så då blev det ett gäng resorb, dusch i vattenspridaren och lite skugghäng utanför Skansen samtidigt som vi passade på att äta några av oss.

 


Haha, Sanna övade på lite danska undertiden som vi körade i bakrunden på något konstigt sätt haha. Tryck på play om ni vill se.



Det var ett helt gäng med bra artister med som drog igång Skansen som tusan och det blev ett riktigt bra prideprogram veckan till ära!

Blen


Tommy Körberg


Emma Peters och Hanna Dorsin.


Tove Styrke


Netta


Chirster Lindarw


Samir och Viktor


Studiomannen som är en kvinna, bästa Pernilla shufflade på med händerna under repetitionerna, älskar henne! Tryck på play om ni vill se.

Väl dags för sändning och timmen gick fruktansvärt fort och vi hade det så jäkla kul!



Stannade kvar till 22 som vanligt, men tog tyvärr inga autografer då Tommy Körberg inte kom ut och det var honom jag väntade på. Dock så var det magi att höra honom sjunga Fattig bonddräng under eftersändningen, så jäkla bra han är alltså!


Nu ska jag gå ned och bada i havet, har precis kommit ut till landet :).

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards