lyckopillerelin

Alla inlägg den 6 augusti 2018

Av Elin - 6 augusti 2018 22:16


Jag har så jäkla mycket känslor i kroppen just nu. Har haft det sedan i fredags och det försvinner inte. Jag är så otroligt besviken, så fruktansvärt ledsen över att det är så här och jag mår så här. Jag går ständigt runt och vill bryta ihop mer än vad jag ibland gör, men jag orkar knappt. Minns inte när jag kände mig så här förkrossad över hur livet är sist, minns inte när jag hade så här ont sist och att jag tyckte att det var så här jobbigt. Jag trodde att jag hade blivit starkare, att jag lärt mig att hantera detta. Att jag accepterat detta. Men nu känns det som att hela mitt liv plötsligt har blivit kaos igen och jag vet inte riktigt vad jag ska göra och vad som kommer att hända. Just nu går tankarna åt många jobbiga och tråkiga beslut för att orka livet. Fan alltså, att man kan bli så här påverkad av att ha så här ont. Vill bara att denna smärta ska försvinna, vill krypa ur min kropp, vill vara glad igen och känna att roliga saker ändå är värt bakslagen, men nu ligger jag istället här i sängen och gråter och tycker synd om mig själv och känner mig som Elin 5 år som bara vill ligga i sängen och skrika hur ont jag har. Sorry fina ni, var bara tvungen att kräkas ut lite känslor. Jag vet att det kommer kännas lite bättre imorgon när jag kommer upp till Skansen och får njuta av bra musik, fina vänner och pausa allt jobbigt ett tag. Kanske får jag ett bakslag igen på onsdag, men det får jag försöka ta då. En dag i taget Elin. Håll ut.

Av Elin - 6 augusti 2018 20:02


Hej på er älskade ni. Jisses vad dagen har gått fort, insåg nu att jag faktiskt inte tittat in här idag.

 


Idag var det första arbetsdagen efter semestern för mig. Härligt att få krama om alla kollegor och barn, men herregud vad tufft det var! Vet inte hur många gånger jag brutit ihop idag för jag har så ont i kroppen. Det har dock blivit lite mer fram och tillbaka idag än vad jag räknat med. Tog tag i saken och ringde vårdcentralen vid 8 imorse och fick en tid senare på förmiddagen för min vänsterfot som jag stukade för några veckor sedan. Åkte till jobbet, jobbade en timme, åkte tillbaka till Vällingby för att träffa läkare och röntga. Det gick bra, inget är brutet som jag trodde men blev tillsagd att ha foten i högläge och vila så mycket jag kan, ja tjena det är ju lätt i mitt yrke!


När jag var klar på vårdcentralen så åkte jag tillbaka till jobbet och jobbade i några timmar till innan jag klockan 14 slutade för dagen. Väl hemma igen så tog jag det bara lugnt och vilade i soffan i några timmar och sedan så plockade mamma upp mig och så åkte vi mot Barkarby för att handla lite. Inte länge, men tillräckligt för att jag skulle bli helt slut igen. Nu under kvällen så har jag förberett allsången lite imorgon och så har jag suttit på balkongen och tittat på Allsångsprogram. Är inte så jättepepp än så länge, men vet att jag blir det när jag får krama om min allsångsfamilj imorgon bitti. Nu ska jag fortsätta att vila och så blir det en tidig sänggång ikväll.

Allsång och min middag-kvarg med bär :).


Kram på er!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards