lyckopillerelin

Alla inlägg den 15 augusti 2018

Av Elin - 15 augusti 2018 14:36


Heeeej på er vänner! NU kommer inlägget om årtes sista allsångsdag!


Vilken dag det blev också, helt sjukt! Kom dit vid 9 ungefär och sedan så var det full fart hela dagen, typ. Ganska mycket kallare än vad det har varit denna sommar uppe på Solliden och faktiskt lite regnstänk emellanåt, men det gjorde inte så mycket och det var inte alls så farligt. Dagen gick ruskigt fort tyckte jag, säkert bara för att man inte riktigt ville att den skulle ta slut haha.

 

Stillade hästabstinensen lite utanför skansen och när vi kom upp så fick jag en idé eftersom jag hade en lampa över mig, men den gick i kras ganska fort då batteriet i den helt plötsligt lossnade och föll i marken hehe.


Armen låg på vakt.


Dragan såg Lizens årliga skylt till dem, så han var ju såklart tvungen att provfilma hehe.


Bra artister var det också, bland annat Sven-Bertil Taube i egen hög person, så mäktigt att få se honom live, Magnus Uggla som tog allsången till en helt ny nivå och höjde stämningen enormt och Seinabo sey (eller tjenare bosse om man pratar lite slarvigt som vi inte kunde låta bli att göra).


Magnus Uggla


Systerpolskan


Seinabo sey aka "Tjenare bosse".


Sven-Bertil Taube


Mikael Rickfors


Världens bästa kör-Britta fyllde 50 år!


Lizen i lådan (med tysk brytning och väldigt internt hehehe).


 

Världens bästa studioman som är en kvinna, Pernilla som också ville vara i lådan haha!


Jesper och Rosie bjöd på tango!


Sedan var det dags för genrep!


Och vid 20:00 så körde vi igång med direktsändning, det var en sådan härlig stämning i publiken och på scenen och man glömde nästan bort att vara lite nervös inför om Sanna skulle fortsätta nästa år igen eller inte. Hon gjorde ju en sådan jäkla fuling där jag trodde att jag nästan skulle börja gråta, men sen så vände det och så flög vi upp och skrek och (ja, jag grät en liten skvätt haha) av lycka när hon tillslut sa att hon skulle fortsätta. Vilken jäkla lättnad och vad glada vi blev, helt magiskt! Hon är ju liksom som gjord för detta jobb!


 

Världens världens finaste och bästa allsångsfamilj!!


Och Sanna var också slående vacker i sin fantastiska klänning!


Bästa allsångsfamiljen <3! "Många är långa och svåra att fånga, många syns inte men finns ändå" Ja, jag syns ju inte riktigt förutom min hand uppe i luften, men jag finns ju ändå hihi!


Sen var det helt plötsligt slut och det var bara att gå en runda och krama om massa vänner och anställda i produktionen och på Skansen och så var det dags att åka hem....en aaaaning vemodigt!


Jag är fortfarande ganska så tom på känslor samtidigt som jag har massa känslor i kroppen. Jag har nog inte riktigt tagit in att sommaren nu officiellt är över för i år. Jag har så många fina minnen med mig från denna fantastiska allsångssommar och jag är så jävla tacksam över min fina allsångsfamilj som jag fått spendera de senaste åtta tisdagarna med. Jag saknar dem redan allihopa extremt mycket så jag knappt vill tänka på det för då kommer jag börja gråta och jag saknar stämningen som är både utanför Skansen innan öppning och som sedan varar hela tisdagen igenom! Allsången är verkligen mitt syre och jag vet inte vad jag skulle göra utan det! Men idag är det faktiskt 300 dagar kvar till artistsläppet för sommaren 2019 och 214 dagar kvar till premiärprogrammet!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards