lyckopillerelin

Alla inlägg under augusti 2018

Av Elin - 25 augusti 2018 22:17


Hej på er vänner, ledsen för sent inlägg idag igen, men det blir så när det är ridsportshelg!


Dagen har gått i ett, taxin stod och väntade på mig utanför hotellet ute på Värmdö i morse vid 07:45, åkte mot Danderyd för att sedan bli upplockad i nästa bil, ett stopp på Arlanda för upplock av fler CUSae och sedan vidare mot Västerås Wirsbo för CUS-möte. Kom fram vid lunch så har dagen gått i ilfart. Vi bor jättefint här på Wirsbo herrgård med ridskolan bara strax intill, så mysigt ställe!

         

Vi började med lunch tillsammans, inte jättegott men heller inte superäckligt.

   


Efter lunchen så körde vi på med kommunikationsutbildning, fika och sedan började vi möteshandlingarna lite kort

   

Guldkaka haha.


Vid 17 så pausade vi mötet, bytte om till stall och ridvänliga kläder för att sedan ta oss ned till stallet för att rida ridborgarmärket, jag hoppade dock över det då jag har så himla ont, vilket kändes som ett klokt val så här i efterhand nu när jag sitter i sängen och har megaont. Men hästmys blev det iallafall :).

           


Efter ombyte igen så blev det middag som var riktigt gott och nu ligger jag i sängen och skriver till er innan det är dags att sova, klockan står på 06:30 imorgonbitti!

       

Så fin utsikt från sovrumsfönstret!


Natti natti finingar!


Av Elin - 24 augusti 2018 22:54


God kväll på er finingar! Hemskt ledsen för att jag tittar in så här pass sent, men har haft fullt upp!

 

Under förmiddagen idag så gjorde jag inte så jättemycket. Vaknade upp och hade så sjukt ont i kroppen! Så himla surt att det ändå har känts ok de senaste två dagarna, men nu när jag har en fullspäckad helg så har jag fått ont igen! Jaja, försökte vila så gott jag kunde iallafall innan jag behövde åka mot Danderyd för att möta upp Emelie. Vi fortsatte ut mot Gustavsberg till Skeviks gård där det skulle vara distriktkonferens med Stockholms läns ridsportsförbund. Minns inte när jag var på en konferens sist med distriktet så det var verkligen dags igen! Som vanligt så har det varit bra timmar med gänget, massa bra ideér och diskussioner och nu under kvällen så har vi haft en otroligt trevlig middag tillsammans! Åh vad jag har saknat att få umgås med Stockholmsdistriktet, vi är ett sådant himla bra gäng!


Efter en god och härlig middag så är det nu dags för mig att säga god natt! Klockan stor på 07:15 isch och en halvtimme senare så kommer taxin och hämtar upp mig för att ta mig till Danderyd där jag ska möta upp Madde från CUS. Sedan åker vi vidare till västerås för CUS-möte resterande av helgen. Men mer om det imorgon kväll, nu måste jag sova!

Av Elin - 23 augusti 2018 20:02


Hej på er godingar! Hur mår ni idag? Men mig så börjar det sakta men säkert kännas lite mer ljusare, äntligen!


Sov mycket bättre inatt efter att ha fått medicin av läkaren igår vilket var skönt. Var fortfarande dödstrött när klockan var typ 10, men ligger ju ganska så mycket efter med sömnen så får väl räkna med att det tar några dygn till innan jag märker skillnad. Dock så känns det som att det börjar vända nu, har under hela dagen varvat mellan att läsa litteratur från jobbet, städat lägenheten, tvättat och tittat på Greys anatomy. Har inte orkat allt i längre stunder men det är nog första gången på flera veckor som jag känner att jag har orken att ta hand om mig själv och hemmet på ett annat sätt vilet känns skönt! Har till och med fått i mig riktig middag som jag stod och lagade själv! Så ja, trots att jag inte är fullt tillbaka så har jag fått varva lite för att jag inte ska känna att smärtan tar över för mycket, men det har fungerat helt ok. Imorgon planerar jag att fortsätta på samma sätt och på eftermiddagen så börjar en helg i full fart!

Av Elin - 22 augusti 2018 19:58


Hej på er kompisar, har helt glömt bort att titta in hör idag kom jag just på. Kanske för att jag inte gjort så mycket idag. Lyckades få i mig lite mat igår kväll, men när jag gick och la mig så kom illamåendet tillbaka och imorse (läs kl 11) när jag fortfarande låg i sängen och drog så var illamåendet där igen och idag hela dagen så har det varit väldigt upp och ned. Har inte orkat göra någonting idag känns det som, har jobbat lite hemifrån i och för sig med lite uppgifter jag fått av min chef och på eftermiddagen så tvingade jag mig till det inbokade läkarbesöket jag hade iallafall. Gick väldigt bra och fick mycket hjälp som förhoppningsvis gör mitt liv lättare snart, för just nu är jag bara less på allt.

Efter läkarbesök och hämtat ut medicin på apoteket så hade jag telefonmöte med en av arbetsgrupperna i ridsporten, sedan blev det ett telefonsamtal med min chef, efter det vila och nu för ett tag sedan så avslutade jag ytterligare ett telefonmöte med en av arbetsgrupperna jag jobbar i inom ridsporten. NU ska jag lägga mig i soffan, försöka få i mig något i magen och titta på greys anatomy!

Av Elin - 21 augusti 2018 19:45


God kväll på er finingar! Alltså, just nu så är jag så himla glad och tacksam över att min chef skickade hem mig igår och sa åt mig att vara hemma idag och imorgon också. Är helt och hållet slut efter denna dag. Tog det bara lugnt under förmiddagen, låg i sängen och vilade helt enkelt utan att sova vilket var så skönt och så tittade jag på lite serier. Sedan efter lunch så tog jag en taxi in till solna för att prata en timme med min psykolog som vär väldigt välbehövligt. Hon gör mig så himla lugn och får mig att försöka tänka att livet egentligen inte ska vara så här svårt som jag tycker att det är just nu, är så skönt! Fick även lite tid med min ena arbetsterapeut också där nästa anhallt med henne är att prova ut lite hjälpmedel åt mig.

Har inte kunnat äta normalt sedan i söndags eftermiddag och tänkte att jag skulle be om att få en frukt eller något (helst äpplen då det är något som jag ändå fått i mig av någon konstig anledning) vad tror ni ligger i skålen på bordet i väntrummet? Alltså, blev så lättad, tack Gud för det!


Efter mötet med psykolog och arbetsterapeut så åkte jag vidare till en annan del av Solna för möte med Para-sportgruppen. Tyckte att det blev ett bra möte och vi kom fram till många bra saker. Vi hade mycket annat att prata om också eftersom vi inte sett varandra sedan i början av juni typ haha. Så ja, alltid kul att träffa gänget igen och att komma igång med arbetet igen efter sommaren!


Nu har jag varit hemma ett tag, orkat värma upp mat och fått i mig första riktiga måltiden men mår illa igen nu haha. Tänkte kolla på idol nu klockan 20 och sedan blir det nog sängen som gäller. Hoppas att ni har haft en bra dag kompisar, kram!



Av Elin - 21 augusti 2018 13:45


Första tisdagen på åtta veckor som jag inte befinner mig på Skansen, som jag saknar det och vill tillbaka! Men än så kan jag ju inte riktigt släppa att det är slut, så tänkte att jag skulle bjuda på en bild på nästan alla skyltar jag haft med mig denna säsong. Som ni säkert har förstått så gillar ju jag verkligen att göra skyltar inför varje allsång. Det har nog blivit några mindre i år, några har jag slängt, några har jag gett bort och så har jag helt enkelt inte gjort skyltar till lika många. Kanske känner ni igen några då många har kommit med i bild på sändningen och kanske är ni glömt några. Här är alla i alla fall!

Av Elin - 20 augusti 2018 16:24


Fina ni. Denna dag har inte alls blivit som jag vill! Har sovit typ 4 timmar inatt på grund av smärta i foten och ganska så mycket ångest med illamående. Velade ända in i det sista hela morgonen om jag skulle till ta mig till jobbet eller inte, men trots lite illamående så bestämde jag mig för att åka in till jobbet ändå. Det har gått lite upp och ned hela dagen, illamående, smärta och ork, men ändå ganska så skönt att vara på jobbet måste jag säga. Hade möte på eftermiddagen och ytterligare ett med min chef, ett tufft möte som slutade med att jag blev hemskickad för att vila och ta hand om mig själv i några dagar. Fick med mig några böcker och arbetsuppgifter så jag kan jobba hemifrån om jag orkar och så hör jag av mig senare i veckan efter alla läkarbesök och så. Känns som ett misslyckande samtidigt som det är skönt när någon säger åt mig på skarpen och att jag inte inte får välja själv fullt ut. Att någon tar ett beslut åt mig, för jag orkar knappt ta beslut åt mig själv längre. Resterande av dagen ska jag försöka sova ikapp, titta på Greys anatomy och bara ta det lugnt. Fan, hatar sånna här dagar när man är så skör!

Av Elin - 19 augusti 2018 20:03


Hej på er finingar! Ledsen för sent inlägg, men det har verkligen varit fullt upp hela dagen idag!

 


Vaknade vid 10 och gick upp, tog det bara lugnt ute på landet till lunch då vi packade ihop oss och åkte in mot stan, vi båda hade gärna stannat lite längre men vi var redan inbokade med annat under eftermiddagen så tyvärr kunde vi inte stanna längre än till 12 ungefär. Det blev en helt okej tur till båtplatsen förutom den sista biten då det blåste rejält motvind, men vi har varit med om värre så inte jättefarligt :).

Hej då älskade landet på några veckor!


Kom hem vid 13 ungefär och då var det bara att packa upp lite, hoppa in i duschen och byta om för att sedan ta sig till Spånga för examensfest hos barndomskompisen. Blev trevliga samtal, trevligt sällskap och massa gott att äta.


Nu har jag precis kommit hem och funderar på att gå och borsta tänderna för att sedan lägga mig i sängen och titta på några avsnitt av Grey´s anatomy. Hoppas att ni också har haft en trevlig dag, kram på er!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards