lyckopillerelin

Alla inlägg den 14 september 2018

Av Elin - 14 september 2018 14:41


Hej på er vänner! Vilken fantastisk kväll det blev igår alltså, behövde verkligen lite premiärglans i mitt liv just nu! Det är verkligen en helt annan stämning både i publiken och på scenen!


Det var alltså dags för premiären av musikalen Så som i himmelen. Filmen har jag ju sett sjukt många gånger och jag har verkligen sett fram emot denna musikal sedan de släppte nyheten om att den skulle sättas upp. Var lite tveksam till rollistan till att börja med, men jäklar i min lilla låda vad bra alla var! Philip Jalmelid som jag egentligen redan innan visste var bra, blåste mig helt av stolen som sist jag såg honom, helt outstanding! Anders Ekborg har jag drömt om att få se live på en musikalscen sedan jag förälskade mig i Chess för typ 12 år sedan, så stort! Björn Källman hade jag svårt för först, såg typ bara en blyg Pelle Svanslös haha men vande mig efter ett tag! Malena Ernman trodde jag också att jag skulle ha svårt för då jag tycker hon är bäst på opera, men hon var så mycket bättre än vad jag trodde!



Kom dit vid 18, gick på röda mattan, drack bubbel, kollade efter kändisar som vi såg en del av och sedan så intog vi våra platser lagom vid 19:30. Inte världens bästa platser, men det glömdes helt bort när det väl hade börjat :). Hörni, vilken jävla bra musikal det var alltså! Det går inte riktigt att beskriva tillräckligt, men det var så bra skriver utifrån filmen, mycket nytt men man kände ändå hela tiden igen sig i filmen. Det märktes att det var Edward Af Sillén som varit manusförfattare, man skrattade och grät om vartannat, så himla bra skrivet! Fredrik Kempe hade skrivit så fantastisk fin musik, riktiga powerlåtar som verkligen inte är lätta att sjunga! Jag satt och grät både för att det var sorgligt, vackert, fint, kärleksfullt, mäktigt och alla möjliga känslor i både monologer och musik!


Första akten avslutades med tårar, sprang direkt in på toaletten under pausen för att gråta lite till och kissa (lyckades tappa telefonen i toan oxå såklart haha, men den höll och fungerar!) sedan blev det lite kändismingel under resterande av pausen.


Första låten på andra akten var nog en av de bästa och mäktigaste enligt mig, sedan så blev andra akten liiiite för känslosam, massa skratt också emellanåt, men det blev nästan lite för mycket gråtkänslor haha. Sjukt mäktigt avslut var det också, nästan lika mäktigt som typ Kristina från Duvemåla med pampig musik och allt! Vi i publiken ville inte sluta hurra och applådera i slutet sen, men tillslut så var vi ju tvungna att avsluta. Tror nog att de flesta gick därifrån med en liten tår i ögat och så blown away.

Kramades med Sissela Kyle utanför också :).

En superbra föreställning med andra ord som man typ MÅSTE gå på och det blev en superbra kväll trots att jag fått lite för få timmars sömn inatt! Nu ikväll är det dags för den andra musikalpremiären denna vecka haha!

Av Elin - 14 september 2018 12:30


Idag är det dags att säga grattis till hon som alltid finns där, hon som får ned mig på jorden och får mig att älska mig själv. Hon som får mig att våga, våga känna och leva. Hon som alltid kan laga mitt trasiga hjärta och hon som ger så himla mycket av sig själv varje gång vi ses. Idag är det dags att säga stort grattis till världens finaste Sarah Dawn Finer!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards