lyckopillerelin

Alla inlägg under september 2018

Av Elin - 4 september 2018 21:10


Hej på er vänner! Shit vilken lång dag, men avslutade den på bästa sätt nu under kvällen!


Även idag blev min morgonplan förskjuten då jag inte riktigt orkade med, så imorgon efter jobbet MÅSTE jag ta mig in och hämta upp min nya benprotes alltså! Började jobbet klockan 10:30 med tre timmar administrativt. Fick en hel hög med uppgifter att göra av mina kollegor, men jag gör dem så gärna! Mellan 14-17 var det jobb i barngrupp som gällde, vi var ute i det fina vädret och hade det bra. Jag är ju som en invalid som bara kollar på barnen, hälsar glatt på föräldrar och behöver barnen hjälp med att gå på toa eller nått så ber jag en kollega om hjälp så jag slipper gå och stå för mycket. Skitjobbit! När jag slutade vid 17 så fick jag värdefull skjuts av en kollega till stallet och så hade jag telefonmöte med en abetsgrupp i CUS. Satt i klubbis i några timmar för att göra lite mer ridsportsarbete också när jag ändå höll på.


När jag var klar med det så tog jag en runda i stallet och pussade på hästarna och hälsade på personalen. Har ju inte varit där någonting nu i höst, men när jag närmade mig stallet på vägen dit och kände doften så började jag nästan att gråta för det var så härligt att vara tillbaka. Nu önskar jag bara att jag hade orken och förmågan att ta mig till stallet på fredagarna så jag kunde få rida något också!

Älskling! <3


Mötte upp en styrelsekollega vid 19:30 och sedan så besökte vi styrelsen och pratade om para i strax över en timme. Så himla kul att få träffa gänget och prata om det man brinner för och nu är jag så himla peppad att fortsätta arbetet på torsdag då vi i parasport-gruppen har möte på kanslit!


Men NU ska jag ta av mig benet och titta på ett avsnitt Grey´s anatomy innan sängen kallar, kram på er!


Av Elin - 3 september 2018 22:31


Varje dag är en kamp just nu och varje dag så undrar jag hur länge man egentligen orkar, när jag hela tiden går runt och tänker....

Av Elin - 3 september 2018 19:16


Hej på er vänner, har er vedcka börjat bra? Min dag har det varit fullt upp.

 


Vaknade vid 06:30 och ringde jobbet då jag glömde meddela förra veckan att jag hade tid hos psykologen, tänkte att jag faktiskt kunde sova i två timmar till, men kunde inte slappna av så jag gick upp och satte mig i soffan istället. Kollade på några Grey´s-avsnitt, mornade mig och sedan vid 09:30 så beställde jag en Uber och så åkte jag mot Solna för en timmes samtal hos psykologen. Var lite ur form, men efter ett tag kom jag igång och det blev ett bra samtal och en hemläxa till nästa gång vi ses.


Efter det så tog jag en taxi till jobbet, hann inte med så mycket administrativt idag då jag kom sent och sen så var det veckomöte som jag fastnade i så vid 14 var det dags att gå tillbaka till avdelningen och jobba i barngrupp. Vi var ute i det fina vädret och vid 17 så slutade jag för dagen. Kom hem en halvtimme senare, hann få i mig middag och sedan blev jag upphämtad av mamma för att sedan åka vidare mot Barkarby för att hämta upp ett paket på Lager 157 och sedan handla lite speglar till jobbet.


Nu ska resterande av dagen spenderas i soffan för att jag ska orka med morgondagen, kram på er!

Av Elin - 2 september 2018 20:21


God kväll på er godingar! Har ni haft en bra söndag? Min började lugn, sedan på eftermiddagen till kväll så har det varit fullt upp.

 

Började dagen lugnt, chill i soffan framför Grey´s anatomy som vanligt hehe. Hann titta på några avsnitt innan Sofi kom vid 14, hon tog med sig lunch från donken och efter att vi hade ätit det så satte vi igång med att städa lägenheten. Det såg ju ut somett bombnedslag så det tog sin lilla tid att sortera tvätt, plocka överallt, damma, dammsuga och torka golv, men vid 18:30 ungefär så tror jag att vi var klara och nöjda.

Haha Sofi in action!


Vi åt middag, som vanlgit så blev det korv haha men det tycker vi om båda två så det gör liksom inget.


Efter det så förflyttade vi oss till soffan och myste lite framför Grey´s.

Nu har vi precis kramat om varandra och sagt hej då, är så obeskrivligt tacksam över vänner som Sofi som ställer upp och hjälper till när jag inte riktigt orkar <3!


Nu ska jag kolla upp lite vart jag ska imorgon bitti, titta på lite Grey´s och sedan är det sängen som gäller!

Av Elin - 1 september 2018 20:17


God kväll på er  finingar! Ledsen för en sen uppdatering här, men det blev så idag.


Var så himla skönt med sovmorgon idag! Behövdes verkligen kan jag säga efter denna arbetsvecka som varit så himla tuff. Gick upp vid 10 och har typ suttit i soffan hela dagen utan benprotes för att VILA, visst är jag duktig haha! Har iallafall tittat på lite Allsång på Skansen eftersom Sanna vann årets kvinnliga programledare på Kristallen igår (HURRA!!!) sedan har det även varit Grey´s på hela dagen såklart. Vid 16:30 så mötte jag upp Lisa här i Vällingby för att gå på bio, valet av film var självklart Mamma mia haha!


Efter bion så skildes vi åt och jag gick mot donken för att handla middag. Mådde lite konstigt efter bion kände jag, var yr och kände att jag inte riktigt var "där" liksom i huvudet, kändes som en zombie typ haha. Efter en del väntan så kunde jag äntligen gå hem med allt jag beställt och äta middag, så det har jag precis ätit upp nu.

Ser nästan lite lyxit ut som att det inte är köpt på donken liksom haha.


Är fruktansvärt trött redan nu, men blir väl några avsnitt Grey´s och sedan sängen, ha en fortsatt härlig kväll hörni. Kram på er!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards