lyckopillerelin

Alla inlägg under oktober 2018

Av Elin - 11 oktober 2018 22:23


När livet tuffar på. Ibland i motvind och ibland i medvind. När jag kan prata om det som något som hände för länge sedan och är över och förbi. När jag börjar känna mig starkare.

Det är då brevet kommer. Plötsligt så blir jag påmind om allt som hände för flera år sedan. Plötsligt är det som att jag befinner mig i kriget igen. Plötsligt så blir jag påmind om hur skört livet är.

Dags för återbesök i december för cancern. Jag är utskriven och friskförklarad från Radiumhemmet och går på vanliga kontroller vid Odenplan istället. Men trots det så går det inte att gömma sig för cancerspökerna, dödsångesten kommer och jag får lite panik inför detta varje gång det är dags.

Jag vet att jag är starkare än så här, jag vet att det är okej att känna så här.
Fuck cancer!

Av Elin - 11 oktober 2018 17:51


Hej på er finingar! Har ni haft en bra dag idag? Min har gått ruskigt fort och det har varit en riktig känslomässig berg och dahl bana om man säger så.


Åkte tidigare till jobbet imorse eftersom jag behövde gå lite tidigare på eftermiddagen. Tyckte att det var ganska så lugnt på morgonen, men vid 9 så gick det i världens fart kan jag säga, vet inte hur många mejl och telefonsamtal jag har tagit idag om man säger så, helt plötsligt så vaknade stadsdelen om man säger så haha och då gick helt plötsligt tiden väldigt fort haha. Har skrattat otroligt mycket, alltså jag älskar verkligen min ena chef! Vi har samma humor och skrattar för typ allt, vet inte hur många härliga citat hon har bjutit på dessa veckor som jag jobbat administrativt.

Skrattade också gott åt min kollega som behövde ha sin bärbara dator med sig som jag brukar låna, jag tog därför hennes stationära på hennes kontor, MEN hon tog med musen till sig så jag fick gräva fram en gammal och plugga in istället haha!


Vid 13:45 tog jag en Uber till Bergshamra för en timme hos psykologen. Det var ett ta sedan som vi sågs nu och det behövdes kan jag säga. Det var en tuff timme denna gång där jag flera gånger bara ville springa ifrån och bryta ihop när tårarna började komma. Men hon får mig att tänka positivt och känna att det är okej med allt som jag känner vilket är jätteskönt!

Höstigt och fint på vägen hem.


Nu har jag precis avslutat ett telefonsamtal och ska titta vidare på Grey´s innan det är dags att sova, känner mig helt slut idag!

Av Elin - 10 oktober 2018 20:28


Hej på er vänner, ledsen för sen uppdatering, har helt glömt bort att titta in här förs nu!

 


Idag har jag verkligen funderat på vad jag jobbar med haha. Igår eftermiddag på jobbet så fastnade jag med min kollega för att räkna ihop arbetstimmar och allt sådant för min del, vi insåg ganska så snabbt att det har blivit lite för mycket jobb för mig så då var vi tvugna att tänka om och försöka få klarhet i hur jag ska jobba så allt stämmer, jag kan må bra och allt sådan. Det hela slutade med att vi kom fram till att jag skulle jobba mellan 16-20 idag, vilket jag också gjort. Så ja, idag har jag jobbat kväll alltså! Men det har också betytt att jag kunnat sova ut idag, mådde skit imorse men tog det lugnt och kollade på några avsnitt av Grey´s. Har iallafall orkat ta tag i min tvätt och bytt sängkläder vilket varit välbehövligt! Åkte till jobbet så jag var där till 16, svarade på massa mejl, förberedde lite samtal och så, sedan mellan 18-20 så hade vi föräldramöte på avdelningen. Det gick bra och vi har verkligen fantastiska föräldrar! Fick skjuts hem av min kollega, gick förbi donken och köpte sötpotatispommes och sedan hem. Har varit hemma ett tag nu, trots att jag jobbat endast fyra timmar idag så är jag helt slut och har så ont i min högerfot, blir så less! Nu ska jag fortsätta att äta, öppna min Glossybox och titta på Grey´s innan det är dags att sova!


Av Elin - 9 oktober 2018 18:42


Kommer ni ihåg att jag har nämnt att min oktobermånad är ganska så fullproppad? Tänkte att ni kunde få en inblick i hur månaden ser ut på ett ungefär. Jag ska försöka klämma in ett eller två läkarbesök till under månaden då det är lite kris och panik med hälsan just nu och troligtvis så blir det något telefonmöte inbokat också, annars så ska jag försöka att hålla detta som det är. Inser nu när jag tittar på denna överblick att jag verkligen har gjort exakt som min psykolog sagt att jag INTE ska försöka att göra hehe, däremåt så är ju Greklandsresan väl inplanerad så tänker att jag hinner vila upp mig under den veckan! Prioritera är inte min grej, samtidigt som jag redan är trött och har lite ångest över att det är så fullproppat under månaden, så har jag så himla mycket roligt att se fram emot också. Så detta ska nog bli bra, en dag i taget helt enkelt :).

...

Av Elin - 8 oktober 2018 21:43


Av Elin - 8 oktober 2018 18:26


Hej på er kompisar. Jag är ganska så less på att känna att dagarna är tuffa just nu. Hamnat i en ond spiral igen där jag inte sover bra alls vilket gör att jag mår illa, är yr och fryser hela tiden och inte får i mig någon mat. Inte tillräckligt iallafall, är dessutom väldigt stressad och känner att det händer så sjukt mycket nu under oktober så jag har knappt en ledig dag efter jobbet. Mycket är självförvållat och kul medan vissa saker är lite mer påtvingat.


Det som tröstar mig i allt detta är iallafall att mamma och jag bokade en resa i fredags! Vi har pratat länge om att åka iväg bara hon och jag men det har runnit ur sanden, denna gång så försökte vi igen och jag låg på extra mycket. Så sagt och gjort, resa bokad och betalad till Kreta den 27 Oktober till 3 November. Ett perfekt avslut på oktobermånaden som är så fullproppad för min del + att jag ser det som en födelsedagspresent till mig själv! Vi kommer att bo på ett hotellrum som har en egen utomhuspool på balkongen, äta gott, sola, bada och bara ta det lugnt. Jag längtar så jäkla mycket!!




Av Elin - 7 oktober 2018 14:56


Hej på er vänner. Hemma i Vällnigby efter en intensiv, rolig och lärorik helg!


Inatt hade jag ingen rolig natt, hade så ont i foten så kunde inte sova, tror jag vaknade två gånger i timmen och hade svårt att somna om efter varje gång då jag hade så ont. Så jävla jobbigt alltså! Igår kväll blev det iallafall full rulle efter lite vila på hotellrummet. Det blev supergod middag och sedan, dock ltie senare än vad vi räknat med så var det dags för disco för alla barn (och vuxna för de som ville hehe). Många av barnen hade pratat hela dagen om discot så det var väldigt uppskattat haha!


Vid 22 ungefär så tackade jag för mig och jag gick och la mig. Imorse vaknade jag upp med illamående och var dödstrött. Är så less på att må illa känner jag! Hade dessutom sett fram emot hotellfrukosten, men fick bara i mig lite yoghurt och te, sedan tog det stopp. Under morgonen så hade jag en kort föreläsning om hur det är att leva med min funktionsnedsättning och hur det har påverkat min skolgång framför allt. När vi tre förebilder hade pratat så blev det mer diskussion i helsal tillsammans med föräldrarna där vi pratade om förväntningar, vi pratade politik för funktionsnedsatta, skolgång, acceptans och allt möjligt. Superbra diskussioner verkligen!

 


Sedan avslutade vi helgen med gemensam lunch för att sedan packa ihop och åka hemåt allihopa. En väldigt rolig helg med andra ord och det känns som att vi alla lärde oss mycket om hur det är att leva med våran funktionsnedsättning.

Tack för denna helg fantastiska Aronsborg!


Nu sitter jag i soffan efter att ha hällt i mig en kopp kaffe och tittar på Grey´s, planerar att göra det för resten av dagen då jag är helt slut! Hoppas att ni också har haft en toppenhelg!

Av Elin - 6 oktober 2018 16:34


Hej på er vänner. Sitter just nu i mitt hotellrum här i Bålsta efter en intensiv förmiddag och eftermiddag.

 


Idag stod klockan på 08:15, gick upp lite motvilligt och sedan så åkte jag in mot Solna för att möta upp min skjuts. Vi åkte sedan vidare ut till Bålsta, till Aronsborg där det är familjeläger för barn med medfödda reduktionsmissbildningar eller amputationer. Genom min arbetsterapeut så har jag nu fått chansen att hjälpa till på detta läger som förebild men även som förskollärare, superkul!


Mitt hotellrum :).

 

Det har varit en intensiv dag och än så är den inte slut. Vi kom hit strax efter 10 och så har vi förberett lite inför de olika aktiviteterna vi har haft idag. Jag hjälpte bland annat till i gruppen med 5-7 åringar där det var pyssel och lite annat skolförberedande att göra :).

 

Men innan vi satte igång så blev det lunch, supergott men mycket mat haha!

 

Sedan efter lite introduktion och så så var det dags att köra igång, positiva barn och så härligt att få sitta med fem 7 åringar och höra hur de tänkte och få sitta och pyssla med dem!


 

Nu är det lite fri lek för min del så jag passar på att vila lite tänkte jag innan det är dags för middag och sedan det efterlängtade discot som barnen tjatat om sedan de kom hit haha!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards