lyckopillerelin

Alla inlägg den 6 november 2018

Av Elin - 6 november 2018 19:56


Hej på er vänner. Oj vilken dag jag har haft! Kom på vid 18 att det enda jag druckit på hela dagen var en halv kopp kaffe vid 10, har liksom inte haft någon tanke på att få i mig vätska denna dag!


Trodde heller aldrig att denna dag skulle ta slut för att jag har farit och flängt så mycket! Dagen började iallafall klockan 8 med ett möte på tre timmar på förvaltningen, eller rättare sagt lite kompetensutveckling kanske jag ska kalla det. Vi diskuterade jämställdhet under dessa timmar. Först var jag lite skeptisk, men när diskussionerna i min grupp började ta fart så kändes det mycket bättre och jag hade det väldigt trevligt!


När vi hade avslutat vid 11 så rusade jag till förskolan i ilfart. Kom med andan i halsen, droppade av allt och gick sedan och åt lite. Skippade rasten och jobbade på istället till 13:30 då jag var tvungen att gå igen för läkarbesök. Först ett snabbt läkarbesök på vårdcentralen med min underbara läkare, förlängd sjukskrivning till årsskiftet och sedan ett besök till. Det tog typ bara 15 minuter, så när vi hade önskat varandra god jul och gott nytt år så åkte jag vidare till Solna för dagens andra läkarbesök, denna gång på ortopeden. Ett nervöst möte för min del av olika orsaker, men när han åter igen var 30 minuter försenad så förvandlades nervositeten till ilska istället. Så respektlöst, avskyr att vänta på läkare som inte kan klockan! Mötet gick iallafall helt okej.


När vi hade sagt hej då så beställde jag en Uber och åkte tillbaka till Hässelby för en föreläsning med jobbet. Kom 20 minuter försent på grund av bilköer, men what to do liksom. En bra och inspirerande föreläsning om ledarskap, utveckling av förskolan och lite sådant. Föreläsaren hade grym humor och fick alla att sitta och lyssna helt okej i två timmar, bra gjort måste jag säga! Härligt att få avsluta arbetsdagen med ett gäng goda skratt!


Tog en tur genom centrum innan jag gick upp till lägenheten och nu har jag precis hoppat ut från duschen. Nu tänkte jag kolla på ett TV-program som jag missade i söndags, kram på er!

 

 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards