lyckopillerelin

Alla inlägg den 16 november 2018

Av Elin - 16 november 2018 19:12


God kväll på er vänner! Hemma och nyduschad efter några timmar i stallet.


Jag är helt slut! Redan efter 30 minuter i stallet så kände jag av att jag började få ondare i kroppen och då hade jag inte ens suttit upp på hästryggen liksom! Menmen, tänkte bort det direkt när jag började känna av det och körde på ändå. När jag väl är i stallet så kan jag inte mesa utan skiter i allt jobbigt, vilket är bra psykiskt men kanske inte helt bra fysiskt. Upp på Billys rygg kom jag iallafall och tänkte att jag skulle ta det lite lungt ikväll.


Vi tog en kort runda ute och sedan jobbade vi hästarna i skritt lite fritt (hehe, snyggt rim). Trodde att jag hade suttit upp på fel häst först, för jäklar vad lyhörd han var från början! Behövde i princip bara tänka halvhalt eller halt och så så gjorde han det, har faktiskt aldrig riktigt känt så på Billy så det var riktigt kul. Sedan jobbade vi i skritt på medellinjen genom lite skolor och sidoförflyttningar, tyckte även där att han kändes väldigt bra, han kändes mjuk och följsam, det är bara piloten som måste tänka framåt och att inte spänna sig tror jag. Sedan blev det lite galopp på volterna på öppna delarna, fattningarna gick bra men det blev bara några språng och sedan slängtrav, jag låg inte tillräckling mycket före honom så kunde inte bibehålla galoppen, det blev ändå bättre jämfört med den första fattningen och den sista, men inte alls okej. Jaja, allt kan inte gå bra jämt, jag var nog lite för ringrostig, tveksam och spänd tror jag. Bättre lycka nästa gång helt enkelt!

Charmtrollet! <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards