lyckopillerelin

Alla inlägg under november 2018

Av Elin - 4 november 2018 16:32

Hej på er vänner! Har verkligen noll blogglust idag, kanske för att jag inte har gjort något alls typ haha.

Hemresan igår gick helt okej. Känns ändå ganska lagom med en vecka på Kreta, tror inte jag åker tillbaka men rekommenderar er verkligen att åka dit en gång i livet åtminståne :). Det gick hur smidigt som helt ut till flygplatsen och sedan vidare in på flyget! Vi åkte till och med 20 minuter tidigare då alla var på plats och även flyget. Sjukt bra platser med bra benutrymme hade vi , dock så var de sista två timmarna jobbiga alltså. Man var trött, jag kunde inte sova för jag hade ont typ överallt och tiden gick bara allmänt långsamt haha. Sedan fick vi köa en timme på arlanda för att få en taxi hem också, så det var lite drygt! Men vid 04:30 så låg jag äntligen i sängen och kunde sova. Borta bra men hemma bäst säger man ju, iallafall sängen haha!

Idag sov jag till 11, var såklart fortfarande jättetrött, men kan ju inte vända på dygnet eftersom det är jobb på chemat imorgon! Jag har varvat dagen med att titta på TV och städat lägenheten och packat upp efter resan. Orkar liksom inte göra allt på en gång, så får sätta mig och vila efter ett tag för att sedan efter en timme köra på igen. Det tar den tid det tar helt enkelt. Imorgon är det tillbaka till verkligheten igen, både ser fram emot det samtidigt som jag inte gör det haha.

Av Elin - 3 november 2018 15:46

God eftermiddag på er mina vänner. Om några timmar så lämnar vi detta paradis, så himla tråkigt!

Men kan trösta mig med att det bara kommer att bli kallare och kallare här under de närmsta dagarna, så vi har ju verkligen haft tur med vädret! Sov apdåligt inatt, vet inte riktigt varför faktiskt men kunde bara inte somna. Tror att jag somnade vid 1 iallafall och vid 10 så gick mamma och jag över till sista frukosten. Jag var fortfarande jättetrött och mådde illa så fick inte i mig så jättemycket tyvärr. Dock så fick vi en present var av resturangchefen på hotellet, när vi kom förra veckan så fick vi ett jättegott vin på hotellrummet som både jag och mamma ville köpa med oss hem, det var något dyrt men så himla gott! När vi bad om att få köpa det imorse så fick vi varsin flaska gratis! Så himla gulligt!

Vi velade lite fram och tillbaka om vi skulle åka in till Chania under dagen eller ta vara på de sista soltimmarna. Det slutade med att vi packade ihop oss lite och så gick vi ned till stranden och la oss i solen, jag läste som vanligt haha. Dock så har det blivit jättehöga vågor i havet under dagen så vågade inte bada.

Nu har jag precis läst ut min andra bok som jag har med mig här, har duschat och vid 20:00 så ska vi checka ut, äta lite middag för att sedan hoppa på transfern till flygplatsen vid 21:15. Vi kommer hem sent inatt, inte så jättepepp på det men what to do haha!

Av Elin - 2 november 2018 19:02

God kväll på er vänner! Har ni haft en bra fredag? Jag har typ helt tappat vad det är för dagar känner jag, fick en påminnelse om att jag skulle rida vid 17 idag och då kom jag på att det är fredag haha.

Ingen ridning har det blivit idag dock, men massa sol! Vaknade vid 8 och hade svårt att somna om, låg och halvsov i en timme ungefär och sedan så gick jag upp, väntade in mamma som var på promenad och sedan gick vi ned till frukosten. Vid 10:30 så låg jag vid stranden igen redo för det absolut sista hela dygnet här i värmen och underbara Kreta. I början så kändes det som att jag hade mycket motgångar och ville bara hem, men de senaste dagarna så har lyckan vänt och jag har börjat bli gladare och njuta mer, då självklart så ska man hem haha.

Jag har läst, läst och läst, mamma har varvat mellan att sova i solstolen, läst och gått på promenader. För en gång skull så har hon mer myror i benen än jag. Hemma har ju jag otroligt svårt att slappna av och finna ro, men när jag är iväg så här så har jag inga problem med att bara ta det lugnt och inte göra någonting. Skulle kunna sitta i tre veckor i solstolen och plöjt bok efter bok efter bok känns det som! Menmen, vid 15 så gick vi upp på rummet, duschade, gjorde ordning oss och sedan var tanken att vi skulle ta bussen bara några hållplatser för att äta, men vi åkte in till Chania istället vilket var mycket trevligare!

Jag hade under tiden hunnit bli fruktansvärt hungrig och otrevlig haha så eftr lite tjafs så satte vi oss på en trevlig resturang nere vid hamnen och avnjöt en god middag. Jag blev snabbt mycket trevligare och så kunde vi ha det mysigare vid middagen. Jag tog en pizza som var helt okej, men pizzerna hemma i Vällingby är godare haha.

Efter maten så gick vi en tur inne i alla butiker, vi hamnade i typ en saluhall där vi kollade runt lite, jag köpte en olivolja och sedan började vi vandra mot bussen.

Nu har vi precis kommit hem och jag är helt slut! Ska borsta tänderna och lägga mig i sängen nu tänkte jag. Imorgon är sista dagen här, vi åker mot flygplatsen vid 21:15 så vi har ändå en hel dag kvar, då ska vi nog passa på att sola lite och ta en sista tur inne i Chania. Nattinatti hörni, ska försöka titta in här innan vi åker till flyget!

Av Elin - 1 november 2018 16:48

Hej på er vänner! Sitter just nu i sängen efter en dag på stranden. Igår blev det ju en ganska så intensiv dag, så idag var fokus på återhämtning och bara VILA för min del.

Trots att jag märker att kroppen inte skriker lika mycket av smärta nu när jag är i värmen, så tar det ändå på krafterna att vara iväg en hel dag, mycket intryck liksom :). Så idag sov jag ut, åt frukost i lugn och ro och sedan så låg jag på stranden vid 11:30 ungefär och låg där till 15:30. Solade, pratade med andra svenskar och famför allt läste. Det finns ju knappt något bättre än att ligga i solen, höra vågorna rulla in på stranden och sedan ha lite barn som leker i bakgrunden. Livskvalité på hög nivå med andra ord.

Vid 15:30 så gick mamma och jag upp från stranden, bytte om lite och sedan gick vi till resturangen vid stranden för att äta sen lunch/tidig middag. Jag tog pasta med tomat, spenat och fetaost, så himla gott var det!

När vi var mätta och belåtna så gick vi upp på rummet, jag satte mig ute på altanen och läste lite, men har precis gått in då det började bli kyligt ute när solen går ned.

Resterande av kvällen blir det bara mys, lite gott att äta senare och kanske en film innan det är dags att sova. Dagarna går så himla fort nu!

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.