lyckopillerelin

Alla inlägg den 12 januari 2019

Av Elin - 12 januari 2019 17:04


Okej, det här med att vara ärlig. Ska försöka uttrycka mig så ingen känner att de gjort fel eller nått, för det är inte ni som gör fel, det är jag.


Jag är så otroligt tacksam över att så många frågar hur jag mår, verkligen vill hjälpa och försöker att peppa mig nu när livet inte är på topp. Men, jag kan ärligt talat inte riktigt ta in all pepp just nu. Jag tar en dag i taget, jag försöker allt jag kan, men när jag får höra ord som "det löser sig", "du är stark", "bryt ihop och kom igen", "tänk positivt", "det blir bättre" så blir det nästan värre och jag blir mer ledsen, inte på de som säger det utan på mig själv. Tro mig, jag vill vara glad och positiv, jag känner inte igen mig själv och det gör mig så otroligt besviken. Jag vet allt det där om att tänka positivt, men jag kan inte.


Just nu så känns allt så svart och så fruktansvärt jobbigt, jag orkar inte vara glad hela tiden, jag orkar inte låtsas som att allt är bra, jag orkar inte, jag ORKAR inte, jag ORKAR INTE! Just nu känner jag mig mest bara ensam och förvirrad i allt detta. Allt jag vill är att få en kram och höra att det är okej att vara ledsen. Okej att vara rädd. Okej att tycka att livet är piss, att inte vilja kliva upp på morgonen, att bara vilja fly. Okej att känna precis det jag känner. För just nu känns det inte okej att vara ledsen och rädd. Hur mycket pepp jag än får så försvinner inte denna dödsångest, oro och alla andra känslor jag har inom mig. Jag försöker och försöker men varje gång efter att någon försökt peppa mig så är jag lika ledsen igen efter 5 minuter och så blir jag besviken på mig själv. Vet inte riktigt hur jag ska förklara då jag inser att allt detta säkert låter helknäppt. Det jag vill är att folk ska låta mig få vara ledsen när jag är det utan att man försöker få mig att bli glad, men också låta mig få vara glad när jag är det. För allt är inte svart exakt hela tiden. Låt mig bara få lite space då och då.


Tack igen, ni som stöttar mig och förlåt. Vet liksom inte riktigt hur jag ska ta in allt bara.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards