lyckopillerelin

Direktlänk till inlägg 8 februari 2019

Som ett halvdåligt batteri. Men det är fredag.

Av Elin - 8 februari 2019 14:53


Äntligen helg! En vecka med så otroligt mycket känslor. Kaos i ena sekunden, lite struktur och hopp i andra, minnesförluster, telefonsamtal i mängder, tjafs, stöttning, skratt, dåligt samvete, förvirring, förklaring. Ja, denna vecka har varit krävande. Har så ont, men kan inte sitta still. Vill massa men orkar inte. Skrattat, men varit ledsen. Hållit ihop på jobbet, men brutit ihop hemma otaliga gånger. Det är tufft. Det har varit en lång vecka känner jag och just nu undrar jag hur jag ska orka med helgen. Men jag kör på, för jag vill. Samvetet kan inte ställa in-kommer ändå ha ont och vara slut.


Min energi är som ett halvdåligt batteri. Ibland så lägger man ifrån sig batteriet och tänker att vilar det lite så fungerar det ett tag till. Sedan använder man samma batteri och det fungerar bra till en början och man börjar känna lite hopp, men efter ett tag så slutar det att fungera och tillslut så måste man ändå byta ut det. Lite så är det för mig. Jag tror att jag orkar, det känns bra till en början, men sen så försvinner orken sakta sakta och sedan däckar jag i princip. En natt med bra sömn, en dags vila eller en veckas vila när det är riktigt illa. Sedan på´t igen. Men redan efter första timmarna så börjar det om igen med det där halvdåliga batteriet. Så. jäkla. frustrerande!


Jaja, nu är det iallafall helg och jag har längtat i hopp om att jag får vila lite. Har varit en helt ok dag på jobbet iallafall med massa skratt och även allvar såklart :). Nu är jag så sjukt trött, men tänkte faktiskt försöka ta en liten tupplur nu efter att jag skrivit klart detta, sedan ska jag hoppa in i duschen, svira om till bättre kläder och åka in mot stan för musikal!

Fick en fin överraskning när jag kom till jobbet imorse, jag fick behålla den hihi.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 16 september 2019 20:13

  God kväll på er vänner! Jag fortsätter denna måndag med en nyhet! Har länge funderat fram och tillbaka på hur jag ska göra, men nu har jag bestämt mig. Det är dags för mig att gå vidare och blogga på en annan portal. Har bloggat här på Bloggplats...

Av Elin - 16 september 2019 15:14

  Inlägg i samarbete med Gocostum.   Hej på er, har ni liksom jag svårt med batteritiden på er telefon? Jag är hopplös kan jag säga och varje gång så antingen glömmer jag ladda en powerbank, glömmer sladd eller något annat. Så då står jag där m...

Av Elin - 15 september 2019 21:47

  God kväll på er mina vänner! Har ni haft en bra söndag? Min har gått rysligt fort måste jag säga! Klockan ringde 09:30 och jag trodde att den var typ 6 på morgonen då det fortfarande var så mörkt i min lägenhet och jag var galet trött. Me...

Av Elin - 15 september 2019 12:34

  Hej på er vänner! Idag är jag riktigt konsertbakis kan jag säga, men vilken kväll och vilken fest det blev hos Carola igår!   Jag kom dit strax efter att de hade öppnat dörrarna och mötte upp Emelie och hennes mamma. Tillslut så kom v...

Av Elin - 14 september 2019 14:28


Idag fyller hon år. Hon som varje gång plockar upp mig när jag faller. Hon som påminner mig om att andas när livet känns tungt. Hon som har gett mig en av mina bästa vänner. Hon som alltid finns där genom att bara vara den hon är. Hon som betyde...

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards