lyckopillerelin

Alla inlägg den 10 mars 2019

Av Elin - 10 mars 2019 20:55


Jag har alltid känt att det har hjälpt att vara ärlig mot mig själv genom att skriva. Men nu har det verkligen tagit stopp. Ångesten är för stor. Jag avskyr att jag känner mig så maktlös. Att dödsångesten ibland tar tag i mig så jäkla mycket hårdare än vad jag tror att den gör. Att jag ena dagen kan vara så trygg, säker, positiv och glad men andra dagen är jag helt handlingsförlamad av ångest. Drömmer mardrömmar och går med en klump i magen resterande av dagen. Tänker för mycket, tänker för lite. Känner för mycket, känner för lite.

 

Jag vågar inte ens skriva det jag känner längre, vågar knappt tänka det jag tänker utan att tro att det kommer bli sant. 

 

Varför gör du så här mot mig? Varför tar du så stor plats? Så som jag lever nu påminner mig för mycket om dig. Det krävs så lite just nu för att jag ska falla och jag hatar att jag ska behöva känna att du är starkare än mig!

 

Jag var ju så glad nyss. Varför ska du komma och förstöra det varje gång?!

Av Elin - 10 mars 2019 15:53


Vänner, vilken fantastisk kväll det blev igår! Typ bästa kvällen på väldigt väldigt länge tror jag och bästa mellot jag varit på också! Behövde verkligen detta!


Vi blev ett gäng på fyra pers, Jeppe, jag, Julia och Elin och jag fick direkt gå in i min förskollärarroll när det var så mycket folk för att hålla koll på oss alla haha. Efter lite om och men så satt vi på våra platser, sjukt bra platser dessutom tyckte nog vi alla hihi och var så galet laddade! Stämningen i publiken var mestadels bra, förutom några runtom oss som var riktiga torrbollar! Varför är svennebananer så tråkiga? Vågar inte skrika, dansa och sticka ut, kör bara och ha kul! Det var mitt motto hela kvällen och sket i alla som tyckte att jag var jobbig haha. Men ja, det var en härlig stämning i det stora hela. Programmet var så bra! Sarah äger ju som programledare, aldrig att man blir nervös utan man är så trygg och vet att hon kan rädda situationen OM något händer, hon är lika fantastisk som EBUs egna Lynda Woodroff, skratta så jag nästan kissade på mig hihi!



Jag tippade på John Lundvik, Bishara och Liamoo och Hanna Ferm i topp tre, fick alla rätt haha! Tyckte ändå att alla låtar var bättre live och många nummer var häftigare och mäktigare live. Men de som nog fick igång publiken mest var John Lundvik och Arvingarna, så mycket party och taket lyfte nästan av allas skrik och applåder, så mäktigt!



Jag har röstat på John Lundvik från start i år och trots att oddsen låg på att han skulle vinna och att publiken tyckte om honom mest i arenan så var jag ändå så fruktansvärt nervös, det var många år sedan som jag verkligen hoppades på någon så mycket! Blev såklart överlycklig när det väl stod klart att han var årets vinnare (dessutom så hänger han nu med Carola, ingen annan än hon 1983 har fått alla 12poängare hihi!) var så glad och lyssnade på låten hela vägen hem sen och gör fortfarande!


   Dans, dans, dans!

 


  Ren och skär lycka när John tar hem vinsten!!


Väl hemma så var jag tvungen att hoppa in i duschen då min lila fjäderboa färgat av sig på händer och hela nacken för jag dansat så mycket med den haha. Trodde att jag inte hade något blod i handen först innan jag insåg vad det var! Strax efter 12 så låg jag i sängen iallafall redo för att sova i kroppen, men fortfarande hög på endorfiner efter en fantastisk mellokväll!


Var tungt att gå upp klockan 06:45 imorse dock, rösten var ganska så sönderskriken och min höft strejkade rejält, kunde knappt gå! Gissar att det var för jag dansade så mycket haha. Är bättre nu men känner av den när jag böjer mig eller så, men det är det värt, är fortfarande inne i min mellobubbla och kommer nog att stanna här resterande av dagen hihi.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2019 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards