lyckopillerelin

Alla inlägg den 22 mars 2019

Av Elin - 22 mars 2019 19:06


Äntligen tillbaka på hästryggen igen! Har ju behövt några veckor på mig för att försöka få någon struktur och ordning på min medicin, fortfarande så är det jobbigt men idag kände jag att jag sket i det och åkte till stallet ändå. Har ju ridit när jag varit yr och levt i ett vakuum förut haha. Fick fina Billy boy som vanligt och det gick helt okej. Hade bestämt mig för att jag skulle ta det lugnt idag och bara prova mig fram lite hur det kändes, det var jobbigare än vad det tidigare har varit, men jag kände inte att balansen påverkades så mycket. Känner mig så pass trygg på Billy också som har alla fyra fötterna på jorden hela tiden och inte hoppar och skuttar allt för mycket :).


Vi red fritt i skritt och trav i början. Får bita mig i tungan flera gånger när vi rider fritt i denna grupp då det är svårt för många att hålla höger och följa ridhusreglerna, så ibland kan jag tycka att det fungerar bättre att rida inför instruktioner. Menmen, jobbade mycket på volter och fyrkantspår och även lite skolor, har glömt bort hur mycket jag verkligen måste tempoväxla på Billy för att han ska söka sig nedåt och bli lite mer stabil i hela kroppen.


Sedan red vi typ serpentiner på ena långsidan och skänkelvikningar och volter på andra långsidan. Hade svårt i början med att få med hela honom i skänkelvikningarna, framför allt i vänster, men det blev bättre och bättre iallafall. mot slutet så travade vi av dem lite och då tyckte jag att han kändes riktigt fin! Galopp blev det inget idag vilket kanske var skönt för min del haha.


 



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2019 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards