lyckopillerelin

Alla inlägg den 19 april 2019

Av Elin - 19 april 2019 17:07


Hej på er vänner! Idag väcktes jag av ett ryck från mina drömmar när klockan ringde klockan 8. Var hur trött som helst, men tog mig upp och packade det sista, det var nämligen dags att åka ut till landet och öppna upp för säsongen! Sedan blev jag upphämtad av pappa då vi skulle hämta släp och efter det så åkte vi till Spånga för att spänna fast båten och packa allt i bilen. Det var flera flera år sedan som jag var med under sjösättningen och har glömt hur mycket båtfolk det kan vara en varm långfredag haha. Jag fick vakta all packning undertiden som mamma och pappa försökte få igång båten, får sånt kan inte jag haha.


Efter lite strul med motorn så fick vi iallafall igång den och jag och mamma kunde åka mot landet. Det var mycket härligare att åka båt och andas skärgård än vad jag först trodde. Direkt när jag gick ut på bryggan så kände jag att mitt Saltkråkanliv har varit på paus allt för länge haha. Trodde att det skulle vara mycket kallare att åka båt också, men det var så himla mysigt (förutom på fjärden hehe). Så nu blir det som vanligt för er som läser här under somrarna, skärgårdsbildbomb haha!

Som sagt, lite kallare på fjärden så jag satte mig på durken och pälsade på mig halsduken haha.


Typ inget vatten heller, aldrig sett så lågt vatten som i år faktiskt!


HEJ LANDET!!


När vi kom ut strax innan 12 så var det bara att sätta igång med arbete, jag tömde hela lillstugan med utemöbler, bar massa packning och opackade upp. Sedan var jag helt och hållet död då jag hade gjort allt detta med extrem huvudvärk också hehe. Så när det mesta var klart av det som jag kunde göra så la jag mig i solen och halvsov. Har försökt att läsa lite, men min huvudvärk gör så jag inte riktigt orkar i så långa stunder. Nu vill jag typ att tiden ska gå fortfare så jag kan äta middag och sova för jag är så trött haha. Det blir iallafall en lugn kväll här och det är så otroligt härligt att vara ute igen efter en kall vinter!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards