lyckopillerelin

Alla inlägg den 21 april 2019

Av Elin - 21 april 2019 22:06


Av Elin - 21 april 2019 18:34


God kväll på er finingar! Dagarna går verkligen alldeles för fort och att vi ska åka hem imorgon eftermiddag känns inte roligt alls haha. Hade kunnat vara kvar här ute i en månad! Idag hade jag iallafall dagen lite planerad, skulle olja klart alla möbler jag slipade igår och rensa min garderob, dock så blev det lite mer att göra än vad jag först tänkt hehe. Sov apdåligt inatt, men vid 10 så gav jag upp och åt lite frukost. Fick det till och med serverat, lyxfrukost minsann med bananpannkaka och bär!


Sedan en timme senare ungefär så fick vi besök då vi behövde hjälp med flaggstången, så undertiden som jag satt och tittade på så fixade de flaggstången, mamma blev så glad då hon kunde flagga igen haha! När flaggan var uppe så blev det lite fika tillsammans innan det var dags att starta dagen för min del.


Olja utemöblerna alltså. Var inte alls sugen, men det behövdes verkligen göras! Behövs nästan målas ett varv till på allt igen, men jag låter det vara som det är nu, det värsta är fixat iallafall och jag är hyfsat nöjd (kanske mest nöjd över att det är klart för denna gång hehe).


Efter det så tog jag lite vila och sedan satte jag igång med garderoben. Typ tråkigaste som finns i hela världen att sortera kläder enligt mig! Sedan känns det som att jag gör detta varje år när jag kommer ut första gången för säsongen. Allt man har hemma och inte vill ha rikigt åker i landetpåsen och sen får man bara mer och mer kläder här ute istället haha. Men jag satte mig i solen med lovsånger i bakgrunden och sorterade. Sedan blev det omfix i garderoben också, men där fick mamma steppa in och hjälpa mig litegrann haha :).


Före:


Efter:

Lite skillnad haha, nu behöver jag bara komma ihåg att ta med fler galgar ut nästa gång!


Sedan fick jag något tokryck och gick och hämtade hammaren för att det känns som att jag fastnar i varje spik ute på altanen, så då gick jag runt och slog ned lite spikar och kanske också lite ilska när jag ändå var i farten haha!


Nu resterande av kvällen ska vi bara ta det lugnt i soffan. Kolla på TV, äta lite ost och kex och sedan blir det sängen!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards