lyckopillerelin

Alla inlägg den 26 april 2019

...

Av Elin - 26 april 2019 21:46


Det går så sjukt mycket upp och ned nu.

 

Försöker verkligen hålla humöret uppe för alla, för jag orkar inte svara på hur jag mår. Jag vet knappt själv, ibland så faller jag tillbaka och ångesten kommer direkt. Jag får fortfarande kämpa för att gå upp varje morgon, vissa dagar vill jag bara dra täcket över huuvdet, vissa dagar försvinner ångesten efter några timmar, andra dagar så kan jag känna den i varje andetag. Kvällarna är värst, när jag under en hel dag har kämpat mig igenom smärtan, kört på och inte vara den som säger stopp, jag orkar inte, då kommer allt ikapp en på kvällarna.

 

Jag försöker verkligen ha Gud med mig i varje steg jag tar och jag känner att han är nära mig. Jag måste bara försöka våga släppa taget, lita på att han vet vad han gör. Lita på mig själv att jag fixar detta också.

 

Känner mig lite skör just nu. Måste försöka sova.

Av Elin - 26 april 2019 19:26


Eller ja, ridlektion och ridlektion, lektion var det idag. Närmare bestämt teorilektion. Funderade på att inte åka till stallet då jag kört lite för hårt på jobbet under veckan och har väldigt ont, men jag ville så gärna andas lite häst så bestämde mig för att åka ändå. Så jag hade väl lite tur att det inte blev ridning så kunde kroppen vila lite, även om jag helst ville rida haha. Men teori är lika viktigt som tiden på hästryggen så är det bara! Vi longerade idag, var ett tag sedan som jag gjorde det sist. Höll mig lite åt sidan och lyssna och observera lite då jag behövde sitta ned under lektionens gång, så jag valde att inte prova på att longera och överanstränga mig allt för mycket, det kanske låter konstigt att jag hade klarat av att rida en timme men inte klarar av att vara så superaktiv på teorin, men när jag sitter på hästryggen så avlastar det ändå mina fötter mycket mer än om jag bara står rakt upp och ned i en timme. Det var en bra lektion iallafall och tiden gick som alltid väldigt fort när man är i stallet!

Kunde ju också spendera lite mer tid med älsklingen <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards