lyckopillerelin

Alla inlägg den 30 april 2019

Av Elin - 30 april 2019 22:37


Hej på er gullisar. Tänkte att jag kunde slänga in ett sista inlägg här för april innan jag släcker ned och somnar. Trots att planerna blev ändrade i all hast fram och tillbaka så blev det ändå en mysig kväll hemma hos mig. Sofi kom hit vid 18 och så har vi hängt hela kvällen, ingen av oss orkade laga någon middag så vi delade på en hämtpizza istället och köpte lakritsglass till efterrätt, ett himla bra beslut måste jag säga haha. Ingen av oss var så speciellt sugna på att gå ned och kolla på majbrasan så vi blev kvar hemma hos mig helt enkelt och låg på soffan och pratade och kollade på film. Precis vad jag behövde efter denna dag då jag fick så ont i foten och benet på jobbet tidigare under dagen. Nu är jag helt svullen nedanför knät och har världens blåmärke då protesen skaver så mycket. Imorgon planerar jag en riktig pyjamasdag, med film under täcket i soffan och ska jag ta mig någonstans i lägenheten så blir det rullstolen som hjälp, måste få vila från protes ett dygn nu åtminstone för att se om benet blir bättre efter det. NU ska jag iallafall gå och sova då ögonen går i kors haha. Kram på er!

Av Elin - 30 april 2019 17:09


Hej på er vänner. Gud, timmarna går så himla fort, så jag hänger knappt med. Känns ju verkligen som en fredag idag fast ändå inte. Ändå sjukt skönt med två fredagar på samma vecka haha. Idag tänkte jag att jag skulle vara duktig och ta min nya benprotes till jobbet, vi skulle ju ändå inte göra något speciellt. Men sen när jag var på väg till jobbet så kom jag på att vi hade planerat in skogen som aktivitet. Men det var bara att ta sig dit och se glad ut. Var iallafall en fin stund i skogen där barnen lekte så himla bra på olika sätt! Vi fick dagens skratt också när jag råkade hicka högt och med öppen mun och ett av mina barn utbrister "Jag hörde en groda!", när jag sedan sa att det var jag som hickade så skrattade vi gott tillsammans. Sedan kom vi hem lagom till lunchen och jag var helt slut och hade så ont i foten såkalrt haha, min favoritlunch blev det idag, raggmunk haha! Poppis hos barnen också så :).


Slutade vid 12 och åkte hemåt, tog lite mellis när jag kom hem och vid 13:30 så hade jag ett telefonmöte med en av arbetsgrupperna i CUS, tyckte att vi kom fram till många bra saker på bar en halvtimme typ och det känns så mycket bättre inför helgen nu haha. Sedan skulle jag få middagsbesök ikväll av Lisa, men hon var tyvärr tvungen att ställa in. Jag fick ju jätteont i min fot på jobbet så tyckte att det var helt ok efter ett tag att bara ligga i soffan och ta det lugnt. Men nu ringde Sofi och ville komma hit och det kan jag ju inte tacka nej till hehe!

Kände mig sjukt snygg i håret idag haha!


Nu måste jag gå och ta en alvedon känner jag, kram på er och ta det lugnt ikväll!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards