lyckopillerelin

Alla inlägg den 10 maj 2019

Av Elin - 10 maj 2019 20:17


God kväll på er vänner! Min dag började inte på bästa sätt, men den kommer att sluta bättre. Mådde skit imorse när klockan ringde trots att jag sovit i över 10 timmar, men jag tog mig till jobbet med yrsel, skakningar i kroppen och någon slags ögonmigrän. Sov en stund när jag kom hem och sedan var det dags att åka mot stallet. Var inte alls peppad när jag såg vad vi skulle göra, det händer inte så mycket i min grupp om man säger så, men det blev en bra lektion ändå tycker jag!


Billy kändes ganska pigg och alert redan från början och då var det bara att fokusera på tempoväxlingar och att planera sina ridvägar bra. Under vänstervarvet på volterna så tyckte jag att han blev något motsträvig och tryckte sig in mot mitte, men efter några varv så blev det mycket bättre och vi började förstå varann igen. Sedan blev det skrittjobb ett tag då två skulle rida märke 1, något trångt men lungt. Där jobbade jag mycket med halvhalter, lite skänkelvikningar och att bara försöka få honom att stanna kvar i den rätta formen och känslan, gick himla bra måste jag säga och han kändes verklgien så stadig, fin och rund i formen. Sedan travade vi av dem lite och så länge som jag körde på med halvhalterna så började han sänka sig mer och mer och jag kunde bara sitta och le och klappa :).


Trots att det inte hände så mycket och att det var ett lugnt tempo hela lektionen så var jag helt död efteråt, var så svettig och jag insåg att jag verkligen måste börja jobba med mitt flås haha! När jag hade klätt av Billy allt så gick jag och satte mig på läktarn och kollade på lektionen efter. Härlig kväll i stallet med andra ord!

 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards