lyckopillerelin

Alla inlägg den 15 maj 2019

Av Elin - 15 maj 2019 20:12


Hej på er vänner. En lång dag samtidigt som jag har haft en kort dag, snurrigt värre haha.


Var riktigt svårt att ta sig upp ur sängen imorse, hade sovit jättedåligt + att det var svårt att smälta kvällen när jag kom hem så sent haha. Men jag tog mig upp trots att det kändes sm att jag hade feber. Åkte till jobbet och kände att jag var på sjukt dåligt humör, irriterade mig på allt och alla haha, ni vet när det känns som att alla sliter och drar i en och man önskar att man kunde dela på sig. Men när jag hade andats lite och fick koncentrera mig på barnen stället så kändes det bättre. Jobbade mina timmar och idag hade jag planerat in en ledig dag efter jobbet. Eftersom det blev sent igår och det kommer bli sent imorgon kväll så känner jag att jag behövde en kväll hemma på soffan helt enkelt.


Det slutade med att jag somnade på soffan, druckit typ över 1 liter smoothie sammanlagt haha och slökollat lite på TV. Nu sitter jag och tittar ikapp på Eurovision som jag missade igår, men funderar på att gå och sova redan nu och titta vidare imorgon efter jobbet. Det enda som känns bra just nu är att sova, blir typ besviken varje gång jag vaknar upp och inser verkligheten. Hoppas ni haft en bra dag!

Av Elin - 15 maj 2019 13:00


Så kom jag iväg tillslut. Benen bar hela vägen dit och hela vägen hem. Skulle ju ha åkt iväg för typ en månad sedan och kollat på denna föreställning, men då hade jag fortfarande så himla mycket biverkningar av min medicin så det gick bara inte den gången. Men i helgen så gick jag in och kollade biljetter och det fanns fortfarande ett helt gäng, så då bokade jag! Jag kan ju inte missa en uppsättning som Helen Sjöholm är med i liksom! Hugh och Nancys många världar var det alltså dags för. Tog snabbt en plats längst fram, så långt fram som möjligt desto bättre ser jag allt i detaljerna hehe.


Hade inte pluggat in denna föreställning så mycket innan faktiskt så hade inte en sådan jättekoll på vad den handlade om mer än att Helen och Vanna skulle spela typ samma roll. Jag insåg snabbt att jag verkligen har svårt för teater, medan andra kanske irriterar sig på att någon brister ut i sång helt plötsligt så tycker jag att det höjer allt mer. Ibland så tyckte jag att det var väldigt långa monologer innan en sång kom, så jag hade nog kallat föreställningen mer som en teatermusikal än en helt "ren" musikal.


Helen och Vanna spelade sina roller helt galet bra, jag kanske är lite partisk tror ni men båda är helt otroliga skådespelerskor, Helens sätt att jobba med fraseringar och texten i både tal och sång är ju något som är helt outstanding, det är inte många i Sverige som kan göra det på ett sådant klockrent och äkta sätt som Helen, man känner sig så säker när man ser hur hon jobbar varje gång. Vannas sätt att gå in i karaktär och faktiskt plocka in humorn i det hela och sedan när hon börjar sjunga så blir jag lika förvånad varje gång vilken sångröst hon faktiskt har!


Tyckte alla var otroligt bra, Emma Broomé som spelar dottern Liz hade ett speciellt scenuttryck som jag inte riktigt kunde sätta fingret på om jag gillade eller inte, ibland så kändes det lite överspelat och konstigt +  att hennes karaktär var yngre än vad hon själv är som syntes tydligt, men så vände allt plötsligt och hon spelade så himla bra + att hon även hade en sjukt bra sångröst! Hade velat se Helens son i föreställningen, men han spelade inte igår så det var lite tråkigt. Men i det stora hela så tycker jag att den verkligen var sevärd! Mycket känslor, humor, allvar, lite tårar och en intressant handling. Hade jag haft tiden så hade jag gått en gång till för att kunna bestämma mig om den var sjukt bra eller helt okej haha. Är iallafall så otroligt glad att jag kom iväg denna gång så jag fick se den!


När jag gick från salongen så var jag fylld med så otroligt mycket känslor, första gången på flera månader som jag kände att jag fick kämpa för att hålla tillbaka tårarna, var inte riktigt beredd på att Helen fortfarande skulle framkalla sådana känslorpå mig tror jag, hon är och förblir min abbsoluta musikgud! Men när jag kände att jag fick kämpa som mest så träffade jag en gammal Skansenpersonal och fick världens kram och en fin pratstund med henne, så då kändes det mycket bättre hihi.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards