lyckopillerelin

Alla inlägg den 16 maj 2019

Av Elin - 16 maj 2019 22:43


God sen kväll på er finingar! Tröttheten imorgonbitti kommer definitivt att vara ett faktum, men så får det vara helt enkelt!


Under kvällen så har jag varit på klubbesök och pratat pararidning på Upplands-bro ryttarförening. Samåkte med Stockholmsidrotten från Vällingby så allt gick så himla smidigt måste jag säga, tacksam för det då kroppen strejkat idag. Det blev ett givande och roligt möte med ett gäng ridsportsmänniskor på klubben. Tror detta blev sista besöket för denna termin, jäklar vilket jobb vi gjort under terminen alltså och det har varit så himla himla kul att få åka omkring och träffa klubbarna och prata om para och då har vi ändå bara börjat detta projekt! Nu är det bara att köra på med andra ord!


Nu ska jag fokusera på de sista minuterna från Eurovision, heja Sverige!


Av Elin - 16 maj 2019 17:24


Hej på er vänner! Vilket fantastiskt väder vi har idag alltså, helt underbart! Dagar som dessa så är man ju sjukt tacksam över det jobb man har när man kan vara ute och njuta. Idag är det förskolans dag och det visade sig verkligen på jobbet! Trots lite kommunikationsmissar så tycker jag att det blev väldigt lyckat och de barn som inte riktigt brukr uppskatta allt sa tydligt att det var en bra dag vilket var härligt. Jag dock vaknade och kände mig riktigt risig i kroppen, men valde att gå upp och åka till jobbet ändå.

Började jobbdagen med att skriva pepplapp i personalrummet, det var länge sedan nu så kände att det var dags!


Sedan blev det massa förberedelser med ballonger och musik, efter 9 så hade vi aktiviteter med olika experiment som var uppskattat, barnen kunde gå runt på gården och välja själva vilka stationer de ville gå till eller göra något annat.


Sedan blev det hamburgare till lunch, vi alla avdelningar med äldre barn satt ute och åt i det fina vädret, men det var nästan för varmt i solen där ett tag insåg vi. Jag trodde nästan att jag hade fått solsting men insåg snabbt att det var för att jag var hungrig och hade ont i kroppen haha. Kändes bättre efter lite mat i magen :).


Vid 12 så kramade jag om barnen och åkte hemåt. Väl hemma så har jag bara tagit det lugnt eftersom jag har så himla ont. Lyckades somna på soffan idag igen och har väl börjat vakna upp lite nu efter middagen. Om två timmar ungefär så åker jag på Klubbesök för att prata pararidning i Upplands bro och kommer förhoppningsvis hem lagom till resultatet av Eurovision hihi. Hoppas ni haft en bra dag, kram på er!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards