lyckopillerelin

Alla inlägg den 22 maj 2019

Av Elin - 22 maj 2019 20:47


Hej på er vänner. Ledsen för sen uppdatering men det blev så idag av olika skäl :). Blev en hemmadag även idag. Min dag började med att jag vaknade av att det var så varmt och insåg att klockan var 11:30, jesus vad jag blev chockad, tydligen så var jag trött trots att jag gick och la mig hyfsat tidigt. Gick upp och tog en kaffe i solskenet på balkongen och började förbereda mig mentalt för att jag skulle till tandläkaren på eftermiddagen. Har dragit ut på detta i många år men nu har jag haft så mycket problem så då hade jag inget val. Fick ett tips att höra av mig till en tandläkare vid Islandtorget och åkte dit. Gick ändå väldgit väldigt bra! Tandläkaren var så himla lugn och bra och dessutom så var han ärlig och kommer att hjälpa mig på bästa sätt vad gäller detta, så trots att jag gick därifrån med bedövning i hela munnen typ så kändes det ändå tryggt och bra.


Efter tandläkaren så åkte jag mot Vällingby igen för att möta upp Elin T på en fika. Vi satt ute på espresso house och jag drack en jod jordgubbsfrappe. Vågade inte äta något då jag var så bedövad haha. Vi satt och pratade ikapp om allt vad gällde livet då det var ett bra tag sedan som vi sågs!


Just nu så pågår Vällingby international ood festival på torget och det hade samlats massa parsoner i det fina vädret som var sugen på att prova massa mat från olika länder, eftersom vi ändå var där så tog vi en runda för att se vad som fanns och sedan så bestämde vi att vi skulle beställa lite mat och gå upp till mig och käka på balkongen. Efter lite funderingarom vad vi ville dela på så kände vi oss väldigt nöjda och sugna på att få prova det vi tagit. Blev en mix med mat från Polen, Ungern och Frankrike.


Allt var verkligen så himla gott! Jag bara tryckte i mig mat och funderade redan när vi hade tagit sista tuggan vad jag skulle prova imorgon och på fredag haha!


Nu har Elin precs gått och jag har tagit lite värktabletter och gjort mig sovklar. Är helt slut efter denna dag och känner att jag börjar har redig huvudvärk efter tandläkaren. Imorgon blir det en spännande dag som jag ser fram emot, men mer om det imorgon kväll!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards