lyckopillerelin

Alla inlägg den 31 maj 2019

Av Elin - 31 maj 2019 20:02


Hej på er vänner. Äntligenvar jag uppe på hästryggen igen efter ett gäng veckor! Vet inte om det var ett bra val då jag är nära till gråt för jag har så brutalt ont i kroppen nu. Bättre blev det ju inte när hästjäkeln trampa mig på vänsterfoten! Kunde han inte tagit rätt fot liksom?! Jaja, thats life! Det gick helt ok idag iallafall. Billy var så himla taggad och hade en jäkla fart i tassarna vill jag lova, härligt! Efter en mysig liten uterunda runt galoppslingan så gick vi in till ridhuset och fortsatte lektionen. Blev balansövningar som jag inte gjort på hundra år typ, men takten satt i minsann ändå, lite volter och fyrkantspår, lite trav över bommar och så galopp på volterna.


Tyckte att Billy stretade emot väldigt mycket i vänstervarvet till en början, mer än vanligt och vi hade en liten tvist när jag inte fick ut honom på voltspåret, men efter ett tag så förstod vi varandra och då blev det bättre! Det som kändes bäst var nästan galoppen idag! Jäklar vilket tryck han hade och vad jag red! Det var ett bra tag sedan som jag kände att jag bara kunde koncentrera mig på min kropp och hans form utan att han bröt av till trav, så härlig känsla och ibland så var han riktigt fin i formen under galoppen! Mot slutet så blev jag väldigt trött och fick sjukt ont i höft och rygg, så då pausade jag lite och jobbade i skritt. Så ja, i det stora hela så gick lektionen bra och det var kul att han var så pigg och altert i galoppen! Nu ska jag vila, vila, vila!

 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards