lyckopillerelin

Alla inlägg under juni 2019

Av Elin - 13 juni 2019 23:41


Varning för ett spy-galla-inlägg!


Det är många runtomkring mig som säger att jag gör lite mycket saker. Att jag verkar stressad. Har inte känt mig så stressad om jag ska vara ärlig. Men nu, det är helt sjukt! Jag vet att jag inte ska oroa mig i onödan, att jag inte ska måla fan på väggen i förtid och allt sådant, men jag kan inte stänga av alla orosmoment och min att-göra-lista. Är så jäkla less på att hela tiden få en käftsmäll varje gång jag hoppas på det bra. Varje gång när jag blir något motiverad i livet. Varje gång jag känner att det flyter. Jag är så less på att prata i telefon- att varje dag ringa ett nytt samtal till vården på olika sätt, till försäkringskassan, till ortopedtekniker, till läkare, arbetsterapeuter, tandläkare, psykolog, less på att ringa banken, lärarförbundet, posten, transportstyrelsen, rätta problem med beställningar. Less på att känna mig värdelös på mitt jobb, att varje dag känna att jag verkligen försöker göra mitt bästa men blir nedtrampad och oomtyckt ändå (nej, jag behöver inte vara älskad av alla, det är inte det det handlar om!) Är less på att verkligen försöka göra saker jag mår bra av men det räcker ändå inte till, less på att behöva ställa in saker jag mår bra av ibland, på att dagarna går så fort, att timmarna på dygnet just nu inte räcker till, att jag inte kan somna på kvällarna och vakna och känna mig utvilad. Jag är less på mig själv som verkar ha sämst disciplin och bara bokar in mer och mer fast jag innerst inne vet att jag borde vila, att jag aldrig lär mig. Jag är besviken på mig själv som inte orkar, som måste skriva detta inlägg och vara någon som gnäller och verkar tycka synd om mig själv. Less på mig själv som inte lever som jag lär, som säger att det är okej att känna precis som man vill men ändå får dåligt samvete när jag är negativ. Så less på alla hoppfulla klyschor. 

 

Jag är så övertrött. Så blandad av känslor. Så rädd att livet går så fort. Så stressad. 

 

Jag är bara SÅ förbannat less på att behöva kriga mot någon eller något varje jäkla dag just nu!

 

Måste försöka sova, andas och verkligen tro på att livet inte bara handlar om detta och inse att det finns något gott i varje dag och att jag bara kommer att bli starkare av detta kaos som jag lever i nu.

 

Imorgon är en annan dag.

Av Elin - 13 juni 2019 21:26


Hej på er vänner! Alltså, sedan i söndags så sa jag till mig själv att jag skulle prioritera att sova denna vecka, gå och lägga mig tidigt alltså, men nu är det torsdag och jag har inte lyckats komma i säng förens tidigast 22 varje dag, hur är det möjligt liksom?!


När jag vaknade vid 8 imorse så mådde jag sämst, trodde först att klockan var mitt i natten då jag var så borta och trött, men jag gick upp, beställde en Uber som var krånglig i sig denna gång, ringde Olmed och sa att jag kommer bli sen ungefär en kvart på grund av köer. När jag väl kom fram så hittade de inte min tid, det visade sig att de hade skickat tidsbokning och kom ihåg-sms till fel dag! Hade ingen tid idag med andra ord förens NÄSTA vecka! Alltså, suck! Var så jäkla förbannad ett tag! Pröjsade taxi och kom till jobbet sent heeelt i onödan!!


Väl på jobbet så kände jag att humöret inte var på topp och det blev inte bättre när saker och ting bara blir kaos, så jag koncentrerade mig på barnen och försökte att lugna ned mig och få lite energi av dem istället. Kan inte gå runt och vara förbannat på allt och alla, så onödig energi liksom!


Efter jobbet så åkte jag till Sofi för att hänga med henne och träffa Sara med familj då vi skulle ha treårskalas för A. Blev en himla mysig eftermiddag och kväll med min andra familj och självklart mycket bebisgos!

 


Vi tog en promenad och stannade och lekte på en förskolegård intill. Sara och jag samlade på oss ideér till jobbet haha och såklart så kunde vi ju inte låta bli att leka lite själva! Typiskt oss liksom haha!

 

Haha, något suddigt men himla kul!


Sedan gick vi hem, lagade middag, nattade barn och pratade. Sååå mysigt att få krama om Sara igen och pussa på hennes fantastiska barn! Nu har jag precis kommit hem och tänkte gå och borsta tänderna på en gång och sova! Ska försöka hålla mig borta från boken och sova direkt denna kväll haha.




Av Elin - 12 juni 2019 21:22


God kväll på er vänner! Jag har blivit en sådan himla tidsoptimist på senare dagar, vet inte varför haha. Men timmarna går så fort och jag hänger liksom inte med riktigt.


Det har verkligen varit en upp och ned dag idag kan jag säga. Lite tårar av saknad och vemod på jobbet då vi på avdelningen tackade av en av vår närmaste kollega, kommer verkligensakna henne enormt! Hon har lärt mig så himla mycket under åren och vet inte riktigt vad jag ska göra utan henne hehe. Sedan blev det nära till ett sammanbrott av andra skäl då saker och ting inte riktigt går som jag vill på jobbet. Hade planerat att stanna kvar 30 minuter på jobbet, men blev en timme tillslut av olika anledningar (hade för trevligt hehe).


Sedan åkte jag hemåt och tänkte att jag har gott om tid på mig att gå några ärenden i Vällingby, vila och duscha inför champagneprovningen som mamma och jag skulle på nu ikväll, men det hela slutade med att jag ändå fick jättebråttom hehe. Efter sjukt mycket asgarv på tåget med internskämt och fnisspolare så mötte jag iallafall mamma i Gamla stan och vi promenerade dit vi skulle.


Blev en jättebra kväll med trevliga människor, mysig lokal, god skumpa och bra ledare. Trodde att jag inte var så insatt i skumpans värld, men när man lär sig hur man ska göra, vad man ska leta efter och sådant så kunde jag lite iallafall hehe. Han hade lagt upp det på ett väldigt roligt sätt också då man inte visste vad man drack utan vi fick välja ut vår favorit innan han avslöjade sort och pris, riktigt kul var det! Kan verkligen rekommendera er att gå på sådant här om ni inte varit iväg på något liknande förut! 

Självklart så var ju min favorit den dyraste och största hehe.


Nästa gång kör vi vinprovning på rödvin hehe!


NU ska jag borsta tänderna och sova, är helt slut efter denna dag!




Av Elin - 11 juni 2019 21:09


Hej på er vänner! Jag tänkte att denna semesterdag skulle vara lite lugn, men icke sa nicke!


Hade planerat dagen så bra, men har man roligt så glömmer man bort tiden och saker och ting varar lite längre, iallafall för mig haha. Hade tänkt att hinna gå några viktiga ärenden idag efter Skansen, men det hanns inte med, då planerade jag om och tänkte att jag tar det efter mötet jag varit på nu ikväll, men det gick också över tiden så jag fick fixa allt lite i panik nu fast jag egentligen borde sova hehe.


Mötet gick iallfall bra, trots att vi fick en herrans massa manfall tyvärr, får lite flashbacks från mina första år i DUS när jag kämpade som en galning med att få folk att komma på möterna hehe. Men jag, en tappar ungdom och en kanslipersonal var på plats iallfall och tyckte ändå att vi kom fram till mycket bra saker till framtiden. Sedan blev vi kvar och snackade om allt möjligt och tiden rann iväg tills jag verkligen fick tvinga mig själv att säga hej då och åka hemåt! Hann predcis göra klart de ärenden i Vällingby som jag hade tänkt hehe.


NU är det sovdags för lilla mig, imorgon är det upp och gå till jobbet igen, kram på er! 



Av Elin - 11 juni 2019 14:54


Årets pressträff för Allsången är nu över och vilken eftermiddag jag hade på Skansen!


Kom dit vid 10:30 och fick äntligen krama om delar av min älskade allsångsfamilj och andra fina vänner, så mysigt! Sedan var det bara chill i en timme och vänta på att klockan skulle bli 11:30 då det var dags att köra igång. Den timmen gick sjukt fort eftersom man hade så mycket att prata om och massa skratt blev det också såklart!

 

Ett av mina bästa allsångsminnen kom med i häftet hihi!


Sedan körde det igång, det blev sång tillsammans med Sanna Nielsen, Änglamark. Sedan blev det massa härliga överraskningar om sommaren! Höll på att spricka av glädje när Carola skulle vara med i premiärprogrammet och även John Lundvik, så jäkla kul!! Plus att det kommer massa andra bra artister i år, blir en toppensommar kan jag säga och nu är man ännu mera peppad haha!

 

Fina Häggis! <3


Stannade kvar för att försöka få prata lite med Carola, men hon hade fullt upp och sedan började det regna + att jag och Sofi var sjukt hungriga. Så vi satte oss på restaurangen tillsammans med ytterligare en allsångskompanjon och åt lunch. Skansens köttbullar är så himla goda så jag bara tryckte i mig maten!

MUMS!


Sedan åkte vi hemåt. Nu har jag precis kommit hem, ska byta lite kläder, packa om väskan och sedan ska jag åka mot Solna för Parasportmöte på kansliet. Hörs efter det, kram på er!!


Av Elin - 10 juni 2019 17:24


Hej på er vänner. En relativt lugn dag har det varit idag, vilket är välbehövligt. Måndag och tillbaka på jobbet, vilket fantastiskt yrke man har när det är så här fint väder alltså! Känns som att både barn och personal är mycket gladare haha. Jobbade iallafall mina fyra timmar som innehöll möten och lite annat, sedan åkte jag till Vällingby för några ärenden som jag bara var tvungen att göra idag på grund av dålig komunikation på jobbet, men allt löste sig bra tillslut. Sedan tog jag en Uber och åkte till min psykolog, när jag satte mig hos henne så blev jag helt slut, höll typ på att somna i stolen haha. Det var ett ganska så tufft samtal idag om ångest och livet i det hela, vet inte hur många gånger som jag var på väg att börja gråta alltså. I onsdags när ångesten kom mot mig som en vägg så så var det välbehövligt med ett samtal idag känner jag. Ibland är det skönt att bara få spy galla om allt inför någon och sedan kanske kunna fånga upp några trådar tillsammans, idag var ett sådant samtal. Var helt slut efteråt!


Resterande av dagen så har jag bara tagit det lugnt här hemma och preppar lite extra inför imorgon då det är Skansen igen som kallar! Nu ska jag fortsätta att förbereda mig lite inför imorgon och sedan kolla på någon film tror jag. Ha en underbar kväll! Kram på er!

Av Elin - 9 juni 2019 17:19


Hej på er vänner! Hemma i stan igen efter en härlig helg ute på landet! Behövde verkligen åka ut denna helg för att ladda batterier och ta igen mig lite efter veckan som varit. Har verkligen inte mått bra alls i kroppen och i huvudet!


Var vaken länge inatt och läste ut min bok, så spännande men också så jäkla läskig, så vågade knappt gå upp och kissa inatt hahaha! Så i förmiddags när jag gick upp så började jag på en roman istället för att få lite omväxling, dock så är den snart slutläst då jag inte gjort något annat idag än att läsa och äta våfflor till lunch ute på landet haha. Vid 16 ungefär så åkte vi hemåt mot stan igen, något molnigt och blåsigt på havet, men ändå mysigt att åka lite båt.

Hej då landet!


 


Här hemma så har jagprecis satt på en tvättmaskin och ska väl snart värma lite middag hade jag tänkt. Måste svara på lite mejl, städa lite och sedan blir det bara lugn och ro innan det är dags att gå och sova och sedan åka till jobbet imorgon. Direkt när man kommer hem till stan igen så försvinner det där att kunna sitta still på samma plats i flera timmar och bara läsa, så himla tråkigt! Ha en bra söndagskväll hörni, kram på er!

Av Elin - 8 juni 2019 20:20


Hej på er vänner. Idag hade jag planerat att ligga i solstolen och läsa exakt hela dagen! Det blev inte riktigt så hehe, men det gjorde inte så mycket.


Mådde verkligen jättedåligt inatt, sov oroligt och trodde nästan att jag hade fått feber. Sov till 11, gick upp trots att jag fortfarande var helt sänkt, tog en ipren och en halstablett och satte mig och läste i skuggan. Var lite segt att läsa till en början då jag var så himla slut i både kroppen och knoppen, men efter ett tag vaknade jag haha. Sedan kom grannen på en spontan kaffe så då blev det läspaus och uppdatering om hur livet är nu efter vintern.

Just nu läser jag denna, dock så tycker jag att omslaget är otäckt så blir skrämd bara av det haha.


Sedan hann jag läsa några sidor till innan telefonen ringde och så pratade jag i nästan en timme med Sofi, sedan hann jag läsa några kapitel till och sen kom G och ville umgås med mig. Haha, fullt upp med andra ord! Vi pratade om allt möjligt och sedan åkte vi och mamma till Sollenkroka för att tanka och jag lovade att bjuda G på en glass, så då fick jag med honom haha! Mysigt att åka lite båt när det är så fint väder!


När vi kom hem så gick vi hemtill G för att se deras renovering i stugan och så stannade jag kvar lite längre innan jag gick hem för att äta lite förrätt och middag. Nu sitter jag och tittar på Sommarkrysset och njuter av lugnet!


Måste också visa två bilder på hur fantastiskt vackert det var när vi åkte ut igår kväll!

 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2019 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards