lyckopillerelin

Alla inlägg den 10 juli 2019

Av Elin - 10 juli 2019 18:53


Idag är det den 10 Juli. Idag är det dags att säga grattis till en viktig person i mitt liv. Hon som alltid hälsar, kramar och frågar hur jag mår när vi ses. Hon som får mig att helt tappa fattningen när jag ser henne live, hon som gör mig så otroligt lycklig. Hon som är så extremt musikalisk! Grattis Helen Sjöholm på födelsedagen, du berikar mitt liv!

Av Elin - 10 juli 2019 12:00


Heeeeej på er vänner! Helt galet vad allsångsbakis jag är idag alltså! Så trött i både rösten och kroppen, känns sådär att gå på konsert ikväll haha, men det är det värt hehe.

 


Hur var gårdagens allsångsdag då? Oj vad mycket som hände denna tisdag känns det som! Dt blev en lång, något kall, blöt men härlig dag, precis som jag trodde hihi. Jag kom lite tidigare till Skansen, både tåg och ersättningsbuss klaffade perfekt så vid 07:45 så var jag framme!


Var något långtråkigt denna tisdag att vänta utanför, tiden gick lite långsammare än vad den brukar göra kändes det som. Men vid 10 så sprang vi upp iallfall och tog våra platser. Vi får se vart vi sitter nästa vecka, för som det är i år så är det inte kul att sitta där vi sitter. Vi har kul, men stämningen runtom är inte lika lattjo och vi är nog inte så populära känns det som. Meeeeen, emellanåt så bjöds det ju på bra musik från alla håll och kanter, så det gick bra ändå hehe.

Claudia Campagnol. En grym röst, men så tråkig låt! Lite kisspausvarning haha.

 


Ana Diaz. Det som är härligt med Allsången är att det kommer massa debutanter som man inte har så stor koll på. Här har vi en. Tyckte först att låten var lite tråkig, men den växte som tusan ju mer man lyssnar på den och nu spelar jag hennes låt 100 på repeat här hemma och hela vägen hem igår, så jäkla vacker och enkel!

 


En av favoriterna, Arvingarna. Jäklar vilket drag det blev när de kom ut!

 


De andra favoriterna, främst flickfavoriter haha. Det var nästan så man fick hålla för öronen för tjejerna skrek så mycket haha. Men de är ju faktiskt sjukt grymma!

 

Något blött var det i omgångar, men vi skrattade och hade kul ändå!

 


Sanna gjorde en stor favorit enligt Jeppe och mig, så himla bra!!

 

 

Papperskorgskaos var det denna tisdag, men vi fixade det bra själva hahaha!

 

Det blev sol tillslut, lagom till sändningen!

 

 

Sanna var så sjukt vacker i sin blåa klänning!

 


Yeeeey!!

 


På vägen hem så lyssnade jag på Ana Diaz och kände en sådan enorm tacksamhet till livet just där och då. Skrev några ord på Instagram och samtidigt så satt jag och grät för jag var så himla lycklig. Ord kan inte beskriva hur glad jag är över att jag har allsången och min allsångsfamilj i mitt liv, mitt syre!

 

NU ska jag vila i några timmar, ta en dusch och sedan ska jag ut mot Värmdö för Carolakonsert!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards