lyckopillerelin

Alla inlägg den 17 juli 2019

Av Elin - 17 juli 2019 20:58


Hej på er vänner. Äntligen ute på landet igen! Har längtat så himla mycket samtidigt som jag också har haft det fantastiskt på skansen haha. Sov svindåligt inatt då jag hade så ont i kroppen, alltså jag har nog aldrig haft så ont efter en allsångstisdag som denna vecka! Vet inte varför då jag inte gjorde något speciellt som jag inte brukar göra liksom. Så jag somnade sent, vaknade mitt i natten av extrem magknip och sov i några timmar till, sedan kunde jag inte somna om trots att jag fortfarande var skittrött och hade ont. Låg och slöa i sängen ett bra tag och sedan insåg jag att jag var tvungen att börja dagen. Då var klockan 11:30 hehe. Mamma plockade upp mig efter en timme ungefär och så åkte vi ut mot landet.


Vi stannade på vägen för lite ärenden och sedan åkte vi vidare till båten. Det tog en aaaaning längre tid idag då vi dels hade bilen och passade på att ta med oss mycket ut hit haha + att mamma hade slarvat bort båtnyckeln. Men efter ett telefonsamtal och jag som började förlora tålamodet så hittadede jag nyckeln efter att mamma hade letat på samma ställe typ två gånger innan haha, tror hon behöver nya glasögon haha.


Har haft så himla svårt at gå idag då jag haft så ont i högerfoten, växlat mellan olika proteser men inget har hjälpt. NU märker jag varför, har världens skavsår på fotsulan som jag knappt kan peta på utan att jag skriker högt. Skönt ändå att veta varför ingen protes har gått att använda och att allt inte bara berodde på allsången igår! Bra att jag är här ute nu så jag kan vila!

 


Nu ska jag titta lite på TV innan sängen kallar, kram på er!

Av Elin - 17 juli 2019 11:57


Hej på er vänner! Har ni det bra vart ni än är? Själv har jag bara sovit i några timmar då jag haft så ont i kroppen, men nu är jag iallfall uppe ur sängen och ska börja packa lite smått till landet. Igår då? Som vanligt allsångstisdag även denna vecka, men åkte in så jag var där lite senare idag, typ vid 08:30.


Vi var inte fulltaliga i allsångsfamiljen tyvärr, men ibland är det så helt enkelt. Var en bra dag med massa skratt, tjo och tjim och lite tårar. Förmiddagen gick i en rasande fart, men eftermiddagen gick något segt, det var då det började regna mer så kan vara därför haha. Vi hade lite flyt att det slutade droppa ungefär fem minuter in i genrepet sedan var det sol resterande av kvällen! Har ju ställt in mig på regn varje tisdag så då är det inte så farligt. Det jag tycker är jobbigast är att man blir så blöt om händerna och det inte går att torka av någonstans haha, resten kan jag leva med! Fick ju inviga mina regnbyxor som var superbra! Inte jättemycket drag denna vecka tycker jag, bra allsånger men Molly Sandén lyfte programmet mest!

Bästa Sanna!


Anders Lundin


Ann-Louise Hansson


Jag fick Anders Lundins autograf på min allsångssko, tyvärr så regnade hela bort senare på dagen! :(


Bishara


Lamix


Molly Sanden


Världens godaste mat på Skansen!


Sändningsdags!


Tydligen så var vi med i rutan en del, jag har inte koll på när det filmas eller inte så fick bilder skickade haha :).


Nu ska jag klä på mig, fortsätta packa och sedan åker jag och mamma mot landet!

Av Elin - 17 juli 2019 01:39


Hennes ord ekar i mitt huvud. ?Tänk på att det roliga ska vara roligt, inte övergå till ångest.?

Det är så jävla svårt med denna balans. Jag vill så mycket, jag orkar på något sätt, tänker att det är värt allt. Men när jag sedan kommer hem och lägger mig i sängen utan proteser så har jag så ont så jag knappt kan andas. Kan inte ligga still utan att det pulserar överallt av smärta, kan inte sova med täcke för det känns som knivar mot kroppen, kan inte ligga så någon kroppsdel nuddar varandra, belastningen gör fortfarande ont. Ligger och skakar i sängen, känner hur tårarna bränner i ögonlocken och för en snabb sekund så kommer frågan upp i mitt huvud ?var det värt det?? Vart går egentligen gränsen för ork och smärta? Hur kan något som verkligen är mitt syre, något som är bland det viktigaste jag har i livet, något som gör mig så lycklig och tacksam samtidigt göra mig så här sänkt?! Känner mig som en idiot som inte fattar detta. Som inte kan sätta gränser, som inte kan säga stopp till mig själv eller lära mig hur min kropp fungerar. Samtidigt som jag också känner mig så psykiskt instabil, som ser smärtan som ett misslyckande. Som ett hinder. Jag får inte in denna ständiga balans i mitt huvud, det måste vara något fel på mig.

Måste försöka sova innan jag bryter ihop totalt. Förlåt.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards