lyckopillerelin

Alla inlägg den 1 september 2019

Av Elin - 1 september 2019 18:23


Hej på er finingar! Nu är jag hemma i Vällingby efter en lång, intensiv men så himla härlg helg!


Trots att jag tog kvällsmedicinen igår så hade jag svårt att somna vilket gjorde att jag på riktigt inte orkade öppna ögonen när klockan ringde, det var så jäkla tungt att gå upp haha! Men, måste man så måste man helt enkelt! Så jag gick upp, klädde på mig och gick till frukosten i hopp om att bli lite piggare efter det och så blev det såklart haha.

Nu är det tillbaka i vanliga rutiner igen med dålig frukost (äter ju typ aldrig frukost hemma).



Sedan var det dags att köra igång dagen! Idag pratade vi ledarskap och trygga idrottsmiljöer. Det mesta har jag hört förr, men det är alltid skönt med lite reminders då och då. Framför allt så är våra diskussioner så himla nyttiga och bra, så då kan inget bli fel haha. Ett jättebra pass iallafall med en tjej från SISU blev det!


Efter lunchen hade vi en inspirationsföreläsning och många bra diskussioner även där. Det märktes mer och mer att vår vision med detta projekt är så himla lika vilket är så skönt! Det känns också som att vi har kommit längre och längre för varje dag och för varje diskussion, det har varit riktigt lärorikt! Vi kom fram till att trots att vi känt varandra i tre dagar så känns det så himla självklart och som att vi känt varandra mycket längre. Det är inte ofta man känner så efter så kort tid! Vid 15 avslutade vi för denna gång, riktigt taggade på fortsättningen och med så sjukt mycket pepp från varandra! Detta kommer verkligen bli så himla bra, det känns verkligen som att vi tillsammans kan börja förändra synen på funktionsnedsättningar inom idrotten men också inom samhället på riktigt! Härlig känsla och jag är så glad att jag får vara med om detta äventyr!

Bästa gänget, synd att vi saknar två bara!


NU har jag äntligen fått tagit av mig benprotesen och ligger i soffan och bara andas lite. Jag gissar på en tidig sänggång ikväll hehe.

Tidigare månad - Senare månad

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019
>>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards