lyckopillerelin

Alla inlägg den 3 september 2019

Av Elin - 3 september 2019 19:36


God kväll på er vänner! Herregud vad tiden har gått idag! Men å ena sidan så har jag sovit som en stock i min nya sköna säng inatt, mormor ringde och väckte mig vid 11:30 ungefär och jag höll på att svimma när jag såg vad klockan var. Hade hon inte ringt så hade jag nog sovit en bra stund till, sov i 14 timmar sammanlagt!!!!!!!!! HEEEELT SJUKT! Men det kanske också beror på att jag inte riktigt hade sovit ikapp helgen och allt sådant, menmen bra att telefonen ringde haha.


Gick upp, satte på en tvätt och gjorde iordning en brunch med macka, yoghurt och kaffe för att sedan sätta mig och plugga. Har sedan pluggat ungefär till 18. Har nog hittat mitt sätt att kunna bibehålla koncentrationen tror jag. Provade att ställa klockan på en timme för att intensivt läsa, sedan tog jag en paus på 15 minuter och hängde tvätt eller gjorde något annat, för att sedan ställa klockan på en timme igen, så har det rullat på hela dagen och jag lyckades läsa igenom allt jag skulle ha läst till måndag nästa vecka. På torsdag är det plugg igen som gäller och då ska jag gå igenom allt och analysera det jag läst. Är faktiskt sjukt imponerad över att jag lyckades hålla igång så länge som jag gjorde idag (försöker ignorera tanken att jag bara är så här effektiv de första veckorna, sedan dalar det bara nedåt hehe)!


Den senaste timmen har jag roat mig med att ringa samtal, betala räkningar, fakturera bloggsamarbeten, hängt andra maskinen tvätt och ätit middag. NU ska jag titta lite på TV innan det är dags att krypa till kojs, kram på er!

Av Elin - 3 september 2019 12:47


Nu vänner. Det är September, första höstmånaden. Så hur mycket jag än vill att allsången ska vara kvar ett litet tag till så måste jag inse att det är slut för detta år. Det har varit en sommar med så mycket upp och ned vad gäller allsången. Tror nog att vi alla i familjen har gått igenom alla våra känsloregister av olika anledningar haha. Men nu är det dags för mig att ta mig ur denna allsångsbubbla och gå ned till källaren med alla allsångssaker jag använt detta år. Idag är det 294 dagar kvar tills jag kan packa upp allt igen, men tills dess så får jag le och behålla den härliga känslan i kroppen jag får när jag tänker på alla fina minnen jag samlat på mig detta år!


Vet inte om ni minns när de hade skrivit ett extravers på Stockholm i mitt hjärta när Måns ledde allsången, men tycker att den texten var så sjukt bra så jag avslutar med den.


"Vem bryr sig att hösten är nära,

att gråvintern kanske är lång.

Vi syns här igen nästa sommar,

för nyckeln till glädje är sång"

Tidigare månad - Senare månad

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019
>>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards