lyckopillerelin

Alla inlägg den 12 september 2019

Av Elin - 12 september 2019 11:55


Heeeej på er vänner! Ledsen för att bloggen uteblev igår, men jag hade fullt upp exakt hela dagen så hann liksom ite titta in här. Jag tänker att jag börjar lite åt andra änden av dagen, nämnligen i slutet. Så tar vi början i ett senare inlägg haha. Det var alltså dags för premiär av musikalen "En värsting till syster". Lizen och jag börjde kvällen med att äta på Fridays innan vi rörde oss till Chinateatern vid 18-tiden.


Vi hängde lite utanför för att ta lite kort och se vilka som kom och sedan gick vi in och drack lite bubbel :).

 

 


Sedan var det dags att inta våra platser längst fram och njuta av ett antal timmar bra underhållning!


Musikalen då? Vad tyckte jag? Hade hört både lite ris och ros innan från folk som sett den på rep, så hade nog inte så jättemycket förväntningar ärligt talat förutom att få se så himla många kända musikalartister i samma uppsättning, Så sjukt kul att få se Charlott Strandberg tillexempel som var med i Mamma mia! Var också kul att se Åsa Bergh som var med i orginaluppsättningen av Kristina från Duvemåla på 90-talet! För mig som är lite nördig så är det kul att få se dem igen eftersom jag älskade de andra musikalerna haha.


Annars så tyckte jag att det var en jättebra produktion! Så himla mycket skratt rakt igenom och det var verkligen glitter och glamour blandat med allvar. Andra akten var starkare enligt mig då det hände saker exakt hela tiden och det blev mer allvar och tyngd i storyn. Gladys Del Pilar som spelade huvudrollen Delores var helt och hållet fantastisk! Hennes humor, hennes röst och skådespeleri är något utöver det vanliga, vilken musikalartist hon är alltså! Hade ju sett henne i Ghost innan och tyckte hon var fantastisk, så jag tvivlade inte en sekund på att hon skulle fixa denna roll!


Kim Sulocki var briljant med sin humor och sitt fantastiska skådespeleri och Karl Dyall likaså, jag hade gärna sett honom dansa lite mer eftersom han grym på just det, men man kan inte få allt haha. I helhet så var det iallfall en grym produktion men som växte rejält fram mot slutet! Kommer definitivt gå fler gånger! Minst två haha!

 


Så jag ger nog musikalen fyra av fem lyckopiller hihi!

        


Kvällen avslutades med att jag nästan sprang på Sarah och var tvungen att få krama om henne och ta bild, bästa avslutet!

Vet inte vad ljuset gör med min näsa, så kolla på Sarah istället hur fin hon är haha!





Tidigare månad - Senare månad

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019
>>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards