lyckopillerelin

Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Elin - 4 februari 2010 22:25

HERREGUD vad dåligt det gick idag!!!!!! Har aldrig gått så dåligt på länge!!

Jag skiter i att alla säger att det gick bra, för jag är inte nöjd!! (Men tack ni som försökte <3)


Började med lite bågar på lång tygel som gick ok, sedan vidare i trav på samma sätt men med kortare tyglar, att ställa är en gåta för mig, allt är en gåta för mig för tillfället. 


A klurade ut lite andra sätt att ställa och hålla i tygeln på idag som jag testade, jag skulle vicka upp hela handtaget så det typ stod upp och på det sättet så blev det inte glapp i ytter så då kunde jag hålla emot bättre. I vänster så gick det okej, det blev lite ryckigt och hackigt men det kanske man får tåla när man provar något nytt. I höger så är det krångligare och jag testade att hålla "upp och ned" och bara ställde tygeln upp men det hjälpte inte så mycket, men det är nog som A säger, det gäller bara att få in tekniken först. 


Vi gjorde dom jobbiga galoppövningarna ifag då vi red i en liten volt sedan en volt tillbaka och fattade galopp. Då hade jag trixat lite med högerställningen ett tag så det blev bättre. Det var lite svårt att rida på en liten volt då jag inte kunde hålla emot ordentligt så hon gick med rumpan ut mot spåret men jag försökte hålla emot och ibland så gick det. Sen fattade vi vänstergalopp och det är ju det lätta varvet så det gick okej. Lite sena fattningar bara.


Högergaloppen kan vi bara glömma. Det gick uruselt. Jag kunde inte hålla igång, kunde inte hålla Halla ställd eller hålla henne på volten. Jag fattar inte vad jag ska göra, jag blir så frustrerad. Jag kan verkligen inte rida i högergalopp på henne!!


I slutet så gick det lite för fort, men ställningen hade blivigt bättre bara att tyglarna galappade mycket, men jag försökte hämta upp henne direkt och rida på frammåt.


Men jag säger att jag är en fighter så än ger jag inte upp. Jag blir bara så frustrerad och arg på olika saker när jag inte kan förklara hur det känns.

Av Elin - 4 februari 2010 17:59

Tja!


Varit på Backlura hela dagen och praktiserat. Är less på vissa skitungar nu för tillfället, känner att tålamodet blir sämre och sämre och det är bara en tickande bomb som snart är påväg att sprängas. Det värsta är att ingen förstår.


Ska snart åka till stallet och rida....inte peppad för 5 öre kanske ska börja rida en gång i veckan istället...kommer ju ändå ingen vart, eller byta grupp kanske...



Aja önska mig lycka till, mot toaletten ^^

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards