lyckopillerelin

Alla inlägg under mars 2009

Av Elin - 31 mars 2009 23:00

Skola en snabbis som alltid, Krister var sjuk så vi hade håltimma men jag var duktig och gjorde svenska ändå ^^. När vi hade slutat så åkte jag hem och bråkade med mamma i telefonen då messade jag Sunna och vi skulle mötas i vällingby men dumma sl som typ var helt puckat idag funkade inte så Sunna kom typ väldigt sent och jag åkte till stallet själv, jag och Andrea satt i klubbis och pratade lite sedan klockan 17 var det dags för USEKmöte, och frida fick träna på att vara ordförande idag eftersom Erica var hos Carro! tihi. Det var få på mötet och det gick typ i expressfart hehe REKORD!! :P.

När jag kom hem så typ åt jag och gjorde ingenting, funderar starkt på att läsa ut candide känns som om man ligger lite efter nu hehe ^^, sen ska jag släcka och sova, så natti natti

Av Elin - 30 mars 2009 23:15

Han har myror i brallan, jag har myror i brallan, vi har myror i brallan, har du myror i brallan......sen kan jag inte mera, men en låten har jag i huvudet för tillfället, och den fastnar tyvärr alldeles för lätt ^^.

Har städat idag, kollat på tV typ hela dagen :P tyvärr så blev det inge candide men än så är det inte onsdag ^^. 

Annars så har det väl inte hänt så mycket idag, väntade på att hästbutiken skulle höra av sig och fick beskedet att byxorna skulle komma någon gång i veckan så jag ska dra mig ditåt någon dag och prova och köpa dom :P.

Stallet oxå på kvällen, jobbade som stallvärd och var täckesansvarig...jaa så har det väl inte hänt så mycket mera! taggad men ändå inte till påsk och kommer vara helt DÖD på långfredagen när vi ska upp till graninge, menmen thats life....typ.

ÅÅHH vad jag önskar att jag kände någon fotograf eller nått som kunde ta fina kort när jag tävlar i påsk, men så är det inte och det får jag leva med ^^

pöss nu ska jag släcka


Av Elin - 29 mars 2009 23:00

Sov apdåligt inatt, hade ont i amagen och mådde illa men jag gick upp ändå vid 10 och drack en kopp te men det hjäpte inte så jag burra in mig i täcket igen och sov lite till, tyvärr så missade jag jobbet idag, men jag ville ju inte precis smitta någon ifall det var magsjuka :S. 

Sov ett par timmar men hjälpte inte det heller, jag låg i sänget till middagen typ har läst och varit inne på datan så hade lite att roa mig med iaf xD.

Fick en supergod midag åt hur mycket som helst och jag mådde inte illa heller, sköönt!

Nästa vecka ser ut så här:
Måndag: ledig, läsa candide, troligtvis åka till bromma och köpa ridkläderna, stallet.
Tisdag: skola, stallet-USEKmöte.
Onsdag: Skola, jobba, rida
Torsdag: skola jojjotest på idrotten får se hur det går, rida
Fredag: ledig! inga planer för kvällen
Lördag:Stella fyller år :P. kanske stallet, gäster på kvällen får se
Söndag: Jobba, Erica fyller 18!!!!! xD

Av Elin - 28 mars 2009 23:00

nu har jag slappat framför TV:n ett tag och ska gå och lägga mig snart, ska ju trors allt jobba imorgon visseligen i typ bara 1h men kul är det iaf xD.

Som jag nämnde i tidigare inlägg så har jag ju varit och shoppat ridkläder och detta blev det:

En vit tävlingströja som jag hoppas är bra :P.


Sånna här ridbyxor fast vita, som jag hoppas att jag kan få innan lovet, dom skulle ringa upp mig på måndag och meddela leveranstid, annars vet jag inte hur det blir, men jag SKA ha ett par iaf xD.

och tll sist 

Vita handksar, dom skulle beställa ett par till mig :P.

som jag nämnde tidigare så behöver jag bara en kavaj om det är någon som vill låna ut så hör av er :P. men jag köper nog en :P.


Nu till kvällen då...Mötte freja och hennes gamla klasskompis på bussen till vällingby och eftersom Lisa missade bussen och kom senare än planerat så följde jag med dom och åt middag sedan så gick jag och Lisa och hämtade biljetterna för vi skulle se en shopaholics bekännelse, den var bra har läst böckerna och dom bar väldigt lika :P men man blev lite frustrerad när man såg att hon bara shoppade och shoppåade fast hon inte hade råd, menmen not my life xD.

Kom hem vid 2115 och det kändes som om man kom hem mitt i natten eftersom det bar becksvart på gatan hehe inte för att jag brukar komme hem mitt i natten men iaf :P.

Nu ska jag släcka och sova gonatt <3

Av Elin - 28 mars 2009 17:15

Kom just hem från äventyret idag. hela familjen har varit hos farmor och farfar idag på fika en snabbis, påvägen så körde vi förbi hööks och jag köpte en vit tröja som jag ska ha på utbytestävlingen, hittade tyvärr inga vita ridbyxor men åkte till hästbutiken i bromma och kollade där, vi beställde ett par vita bxor och vita handskar så jag hoppas att jag hinner få dom innan påsk (a)! Nu är et bara en kavaj som fattas, någon som har en som man kan låna? :P.

Nu har jag precis kommit hem ch ska fixa mig i ordning så ska jag åka till vällingby för att kolla på bio med Lisa, jippie xD.

Hej svejs

see you

Av Elin - 27 mars 2009 23:45

Gick upp vid 10, städade och läste lite, åt lunch och sedan så kom mamma hem så åkte vi till skolan för att ha utvecklingssamtal, det gick väl bra hehe tina hade inte så mycket att säga så vi pratade om annat ^^.

Efter det så åkte mamma och jag och handlade lite middag, jag passade på att gå in på djurkompaniet och kolla ridsaker men hittade inget som dög :P.

Annars så har jag väl inte gjort så mycket, kollat på tv och läst ännu lite mera.

Nu är klockan mycket och jag och mamma ska ut och shoppa imorgon yey xD.

ciao
pöss

Av Elin - 26 mars 2009 23:45

Vaknade vid 11 då gick jag upp, tänkte kolla hur länge jag kan sova men jag hfick sån ångest så jag gick upp vid 11 :P. Har typ läst Candide halva dagen, den är inte riktigt urläst men under helgen så blir den nog det, annars så har jag väl råpluggat på dressyrprogrammet som jag ska rida i påsk och för hoppningsvis så sitter det nu :D *stolt* även om det är lite psyko xD. 

Vid 3 så blev jag himla sugen på pannkakor så jag gjorde lite pannkisar gottgott :P. Vid 1810 så gick jag ner till spånga gymnasiums aula och tittade på teater som mina barn från praktiken hade gjort alldeles själva, sött hihi, det blev ett bra resultat med tanke på hur det började :P. Det betyder alltså att jag skippade ridningen idag fast jag känner att jag behöver rida så mycket som möjligt nu inför påsk menmen synd.


När jag kom hem så åt jag middag och så har jag typ nördat mig framför TV:n resten av kvällen.

Imorogn är det utvecklingssamtal och jag har ingen aning om hur det går för mig i solan asså så det blir spännande.

Väx upp någon gång trött på att vara splittrad!

natti <3

Av Elin - 25 mars 2009 23:15

Det har hänt mycket i Elins liv idag, mycket tankar och grubblanden så förbered erpå ett långt inlägg så får vi se hur länge ni orkar att läsa :P

började dagen med psyk soc, gick igenom trivselpappret som vi hade svarat på :P. Lektionen innan lunch är alltid en mardröm för stackars Majlis, men det gick ändå :P. Innan lunch så pratade jag och Cicci med Tina, pratade ut om livet och kärleken haha stackars Tina hon är som en kurator för mig hihi så j*vla skönt att jag har henne!! Cicci med, utan henne vet jag inte hur länge jag hade orkat! älskar dig gmn! <3 skiter i vad alla andra tycker så är det bara!!

Efter mycket om och men så blev det så att jag var tvungen att åka till stallet för att jobba, kom i tid och ledde Isabella :P. fick lite kondisträning med allt springande hehe men det är bra :P. Efter det så samlades vi i Usek för att ha lite planch(stavning?) genomgång och vi satte oss och gjorde plancher för påsklovet. 

Sedan var det bara att vänta på att man skulle rida. Har ni som rider eller har suttit på en häst känt att det bara går åt h-vete och man bara vill släppa allt och lägga sig på hästen och gråta? dom som har det vet nu hur det kändes för mig idag i slutet av ridlektionen, Eloge gick fint och så ibörjan, men sen när han hade fått galoppera på fyrkantspåret mm så blev han väldans pigg och när vi skulle öka och minska traven på volterna så gick det varesig att öka eller minska, jag blev stark och Eloge blev starkare, jag tappade tålamodet och Eloge skenade nästan i trav, men jag höll modet uppe trots att jag funderade på att gå in i mitten och vila men sen på fyrkantspåret så gick han jättefint! Är glad att det slutade bra iallafall :D.

Aja nog om det, imorgon är det studiedag jippie!! :D ska typ läsa ut boken från uppdraget tänkte jag och så får vi se om jag hälsar på spånga :P.

nu sa jag sova, om jag kan somna :P

nattinatti

cicci!! <333

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards