lyckopillerelin

Alla inlägg under augusti 2014

Av Elin - 31 augusti 2014 20:45


Hej på er vänner. Har verkligen haft världens bästa helg trots en kropp som inte hela tiden har varit i toppskick. Idag sov jag till 11 och var så sjukt trött när jag vaknade, antar att det beror på min dåliga natt. Jag gick iallafall upp och sen efter ett tag så mötte jag upp Sara och Sofi i Kista. Nu när Sara har varit i Stockholm under helgen så har jag passat på att umgås med henne. Vi båda klippte oss, jag klippte faktiskt håret för första gången på två år. Ganska sjukt. Sofi och jag gick runt i lite affärer, jag hittade en höst/vårjacka och lite annat och så pratade vi om lite allt möjligt, som alltid ;). Försöker att hålla i pengarna så jag har lite att shoppa för i USA i jul, men en klippning och en jacka var något jag verkligen behövde så då fick det bli så helt enkelt. Är glad att Sara drog med mig till frisören också, annars så hade jag väl aldrig kommit till skott haha. En underbar dag iallafall som tillbringades med en av de två finaste personer som jag har i mitt liv! Vi skildes åt vid ca 1615 med massa kramar, men förhoppningsvis så kommer jag ner till Sara i Oktober redan så då ses vi då iallafall, längtar redan!


Sofis och min mat som vi delade på.


När jag kom hem vid 17 ungefär så möttes jag av en svampmacka till förrätt och sedan grillat till huvudrätt, mums! Nu ikväll så har jag och familjen suttit och kollat på bilder från vår förra Kalifornienresa jul och nyår 2066/2007, vad tiden går alltså! Så därav den sena uppdateringen ;). Nu ska jag kolla läget lite vad som händer imorgon, en sak vet jag händer och det är ett besök på Radiumhemmet på förmiddagen, håll tummarna för mig! Mer om det i morgon. Ha en bra kväll nu fina ni, kram!

Av Elin - 31 augusti 2014 01:20


Mitt huvud kan just nu inte inta viloläge. Ni vet när man bara ligger och tänker och tänker men man blir bara mer frustrerad och mer ledsen. När allt bara blir för mycket och helt plötsligt så går det inte att hålla bort tårarna. Just nu känner jag att det börjar bli lite för mycket för mitt huvud. För mycket krav. För mycket press. För mycket beslut. Jag kan ingenting. Jag vill ingenting. Jag orkar ingenting. Det ända som jag vill göra är att skita i allt och rymma till en annan värld. Komma bort från verkligheten. Ta en paus. Andas. Jag ska släcka lampan och försöka sova nu istället för att sitta här och tycka synd om mig själv, men jag behövde bara få skriva av mig litegrann känner jag. På med Carola, blunda och andas. Imorgon (eller egentligen idag) är det en ny dag. Godnatt och förlåt.

Av Elin - 30 augusti 2014 19:29


Hej på er vänner. Har ni haft en bra dag idag? Min har varit väldgit lugn, samlar all kraft jag kan för att orka med skola nästa vecka. Jag tror inte att det ska vara några problem, men det kan kanske vara bra att ta det lugnt ändå, så är jag på säkra sidan liksom ;). Jag råkade släcka lampan i mitt rum klockan 0230 inatt då jag hade läst ut min bok. I början av veckan så började jag läsa Femtio nyanser av honom och direkt när jag läste ut den så började jag med den andra delen och de är såå bra!Har verkligen sträckläst dessa böcker och nu väntar jag på att få låna den sista delen. Det var länge sedan som jag sträckläste böcker som jag har gjort nu, älskar det!


Idag så har jag alltså inte gjort någonting, har haft så tråkigt haha! Har ju inte haft några böcker att läsa liksom. Men vid 16 så blev dagen mycket mycket bättre. Då fick jag äntligen krama om min allra finaste Sara som jag inte har träffat på jättelänge! Åh, jag är verkligen så tacksam över att ha en sådan fin människa och vän i min närhet, det var så himla mysigt att bara prata och ta det lungt tillsammans med henne. Inga krav och inget tillgjort. Det var så härligt att få krama om henne igen och umgås lite bara vi. Har verkligen saknat henne! Världens bästa vän! <3


Från 2010



Av Elin - 29 augusti 2014 20:16


 

Hej på er fina ni. Dagen har gått så fort idag så har inte haft tanke på att att blogga om jag ska vara ärlig. Men nu är jag hemma efter en händelserik eftermiddag/kväll på Maximteatern. Jag har inte flaggat om vad jag har gjort idag va? För många veckor sedan så gick SVT och Sarah Dawn Finer ut med att man kunde få sitta i publiken på inspelningen av Tack för musiken när just Sarah skulle vara där. Jag skickade direkt iväg ett mejl och hoppades på att ajg skulle få en bekreftelse att jag fått två platser. Förra veckan så fick jag mitt bekräftelsemejl att jag fått mina platser och att jag var välkommen. Dock så visste jag ju inte riktigt hur jag skulle må efter operationen, men har mått förvånandsvärt bra så självklart så gick jag och mamma ändå. Och det var precis det jag behövde!


Vi fick helt ok platser, mitten i mitten ungefär.


Efter ett tag köande ute i regnet så hamnade vi på våra bra platser och så höll inspelningen på från ca 17:00-19:00. En väldgit bra och rolig inspelning var det. Niklas Strömstedt kanske inte är världens bästa programledare, men humor har han verkligen! Sarah Dawn Finer är som vanlgit otroligt rolig, bjuder på sig själv och självklart så förtrollar hon hela publiken med sin välsignade röst. En väldigt rolig inspelning med andra ord där alla bjöd på sig själva. Helt klart värt att vara där! Programmet kommer att sändas i December någon gång och det avslutades med en ny låt av Sarah och Mauro Scocco som tydligen inte ens är inspelad inför den kommande julplattan. En väldigt bra låt och jag lägntar sjukt mycket tills skivan släpps nu!




Av Elin - 28 augusti 2014 22:19


Min vilodag idag bestod av läsning, glass och läsning. Har kommit in i en riktig läsperiod just nu, typiskt nu när skolan börjar om en vecka liksom! Men jag har varit så uppslukad av mina böcker så har helt glömt bort att kolla klockan under dagen. När klockan var 2130 så trodde jag att den bara var 20 liksom haha. Så därav mitt sena inlägg nu som ni kanske förstår. Nu har jag iallafall tagit en liten läspaus och tittar på Pretty woman, sedan antar ajg att det blir lite mer läsning i sängen innan jag släcker lampan för idag. Jag passar på att säga godnatt nu till er, natti natti så hör vi imorgon!


Av Elin - 28 augusti 2014 14:12


Hej på er vänner. Jag lever, men är riktigt mörbultad. Var så himla trött igårkväll när jag kom hem, så redan vid 21 så kröp jag ned i sängen och somnade direkt. Det var en väldigt lång och konstig dag igår kan jag säga. Jag kom och checkade in på sjukhuset vid 7 redan, men fick inte åka ned på operation förs efter 13. Så i sex timmar försökte jag hitta på nogt att göra på mitt rum. Hade mamma med mig, men vi fick ju inte gå därifrån så det var bara att sitta och läsa eller göra något annat, som tur var så gick ju VM i dressyr, så det kollade jag lite på iallafall. Jag fick även en infast i mig redan på morgonen, så jag höll mig ju sysselsatt i några timmar då det försökte få det att fungera, men efter fyra stick så fick en narkosläkare till det och jag fick lite vätskedropp och näring så jag inte skulle bli hur uttorkad som helst innan operationen haha.


Så vi möttes alltså igen, min boyfriend, Silverstolpe. Han har hjälpt mig med mycket den där killen genom mitt liv, 2012 var det cellgifter han bjöd på och igår var det som sagt vätska och näring. Generös grabb va? ;)


Vid 12 så blev jag tillsagd att byta om till operationskläder iallafall och kunde krypa ned i sängen så allt var förberett.


Vid kanske 1345 så fick jag äntligen komma in till operationssalen, allt förbereddes o all personal inne i rummet var så himla trevliga och härliga, så jag somnade i trygga händer väldigt fort tror jag faktiskt. Det värsta med operation tycker jag är att vakna. Man är så himla trött samtidigt som man bara vill vakna och se vad som händer. Det kanske har lite med min kontroll att göra, att jag vill veta vad som pågår och att jag antingen ska vara vaken fullt ut eller toksova haha. Men tydligen så vakande jag väldigt fort och var redan på benen efter en halvtimme, vanligtvis så brukar det ta typ två timmar. Men nöden har ingen lag och när en av sjuksystrarna såg att jag inte kunde slappna av för jag var så kissnödig, så fick jag komma upp ett tag iallafall hehe.


Vid typ 17 så var jag uppe på rummet igen och var hur pigg som helst. Blev av med droppet, fick in mat och dansade runt på på rummet till disneylåtar undertiden som jag åt middag. Det var bäst att passa på när man var själv på rummet liksom ;). Det är verkligen så lite i det läget som kan göra mig så lycklig, men de senaste gånger jag opererats så har det gått som en dans och jag har mått så himla bra och då kan jag inte låta bli att vara lycklig ;). Speciellt när jag sedan fick reda på att jag fick åka hem.



När jag hade ätit och var redo för att åka hem så sa vi hej då till personalen och så var mamma och jag hemma vid kanske 1930. Jag kollade på Idol och sen så gick jag som sagt och la mig. Idag känner jag mig väldgit mörbultad. Men har ju inget att hitta på idag, mer än att vila så det gör ju inget för mig ;). Operationen gick iallafall bra, eller jättebra till och med enligt kirurgen. Nu är det bara att vänta i några veckor på svar om proverna är bra eller dåliga. Den jobbiga ovissheten kommer nu med andra ord. Men än så länge så känner jag mig rätt så säker på att det inte är någon cancer som har kommit tillbaka. Nu ska jag ta och öppna min bok så jag hinner läsa ut den till nästa vecka då skolan börjar. Kram på er!

Av Elin - 27 augusti 2014 09:09



God morgon på er alla fina. Just nu befinner jag mig på sjukhuset och försöker få tiden att gå. Att bo på sjukhus måste vara bland det tråkigaste som finns! Men som tur var så finns det iallafall trevlig personal som livar upp stämningen litegrann ;). Har varit här sedan 7 imorse, så för mig känns det nästan som lunch nu haha. Har fått nål i armen och tagit blodprov, nu väntar jag bara på att få åka ned till operationen. Är sjukt hungrig och vill typ bara sova haha. Jag vet inte riktigt hur det blir med uppdateringen här för resten av dagen och imorgon. Har jag tur så får jag åka hem redan ikväll, men det visar sig. Nu måste jag vila lite känner jag. Ta hand om er så återkommer jag när jag orkar, kram!

Av Elin - 26 augusti 2014 21:22


God  kväll på er kära ni. Sitter just nu med en turban på huvudet för att håret ska torka efter kvällens dusch. Egentligen så känns det som att jag inte behöver hoppa ur duschen med tanke på att jag måste duscha igen det första jag gör innan jag åker till sjukhuset imorgon bitti. Under dagen så har jag typ läst och kollat på dressyr VM. Nu ikväll så var jag iväg på höstterminens första DUS-möte. Var ett riktigt bra och roligt möte, ser fram emot denna termin och hoppas verkligen att vi gör riktigt stora framsteg denna termin! Det känns som att vi kommer göra det iallafall och bara det är motiverande! Det var också kul att träffa hela gänget igen efter sommaren. Vi har redan lagt en liten terminsplanering och planerat in en middag tillsammas, blir nog super! Trots att jag ibland blir galet stressad av alla krav och alla möten/konferenser mm så tycker jag fortfarande att det är så sjukt kul att få påverka ridsporten! Vid 1930 så avslutade vi mötet och jag sprang till bussen för att inte komma hem alltför sent. 


Älskar att vi kunde se på dressyren under tiden som mötet planerades hihi!







 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards