lyckopillerelin

Alla inlägg under april 2012

Av Elin - 29 april 2012 21:20


Det räcker med bara några timmar ute på landet så har jag glömt vilken dag det är, visst är det måndag och valborg imorgon!? Iallafall så har jag haft jättemysigt ute på landet, kom ut igår vid ca 13 och så åkte jag hem med familjen A ikväll vid 19 typ så lite mer än ett dygn ute blev det iallafall. Jag har busat med G medans dom vuxna umgicks med varandra, så jag har faktiskt börjat jobba, äntligen! Ännu ett steg mot ett friskare liv. Nä, men vi har haft jättemysigt iallafall och det är lite sorgligt att jag inte kommer ut igen förs typ midsommar.


 


Imorgon ska jag, Amanda och Mimmi luncha ihop, var typ jättelänge sedan vi sågs så det är verkligen dags nu! På tisdag kanske jag åker förbi stallet, annars så chillar jag nog bara hemma...time will tell!


Nu ska jag nog ta lite glass, goodbajs!

Av Elin - 28 april 2012 10:08


Igår hade jag Fredagsmys hela fredagen kändes det som :P. Var i Jakan med Erika och sen gjorde vi ett litet spontanbesök på didaktus, trevligt värre var det, även om dom inte hade tid och dom sprang som yra höns :P.


Nu alldeles strax ska mamma och jag bege oss ut till landet, första gången för i år! Wiho!


Återkommer!

Av Elin - 26 april 2012 13:22


Ledsen att jag inte har skrivit på en vecka!


dagarna går och går och jag gör väl inget speciellt precis, börjar ledsna på att ligga i soffan och titta på TV...kan snart hela TV-tablån utantill :P. Men iallafall, försöker hitta på andra saker om dagarna att göra, typ läsa, fixa Carolagrejer och sånt som man får passa på att göra när man inte pluggar hehe.


Ridningen igår gick bra, blev barbacka i skogen även denna vecka. Man får passa på när man har chansen ;) + att det faktiskt ger mig ganska mycket, härligt att ha träningsvärk igen! Men jag längtar ju såklart tillbaka till min vanliga grupp väldigt mycket men jag hoppas att jag komer tillbaka i början av juni iallafall :).


Idag kommer Lisa och hälsar på, frågan är bara när hehe. Imorgon tänkte jag först åka till stallet och kolla om jag kunde ta en skritttur i skogen på Brolle, men eftersom jag av någon anledning har fått så himlans ont i högerfoten så skippar jag det och istället så ska jag träffa Erika i jakan! Får ta skogsturen nästa vecka istället :). 


Av Elin - 18 april 2012 19:05


Fina fina fina Brolle!


Kom lite sent till stallet idag pgr av att taxibilarna inte kan håla tider, men det löste sig så bra ändå tillslut. I sista sekunden så tog vi av sadeln då alla var på mig att ajg hade lovat att rida barbacka nästa gång vi skulle rida i skogen hela lektionen. Jag stod fast vid beslutet och ville såklart rida barbacka så sagt och gjort så blev det ;).


Jag försökte ändå att jobba lite med honom även i skogen, det var mycket terrängridning idag måste jag säga haha! Men det är kul att rida konstiga vägar och kringelekrok. Dom gångerna vi red på stigen så jobbade jag mycket med att ställa och rida lite öppna. Framåt slutet så fick jag till ett par riktigt snygga tycker jag, det är ju lite svårt när man inte har någon vägg att hålla sig mot men jag tyckte ändå att det gick riktigt bra i vissa lägen!


Eftersom Max den store busade lite för mycket när vi skulle trava så gick vi in och travade i slutet av lektionen. Jesus vad bra det gick då! när jag verkligen hade stöd i skänklarna och tygeln var sträckt utan glapp så gick han som tåget! Fick en sån där känsla då allt bara kändes så lätt och man ville absolut inte sluta rida haha. Riktigt kul var det!


 

Gammal bild!

Av Elin - 18 april 2012 12:27


 

Av Elin - 16 april 2012 20:11


Hallå hallå! 


Lovade ju att jag skulle återkomma men jag har ju helt glömt bort det, fy fy på mig!


Jaha, vad har hänt den senaste veckan då? På långfredagen så hade jag min sista behandling så nu kan det bara gå åt ett håll, wiho!! Det blev inget landet i påsk eftersom vädergudarna inte var på våran sida så det blev påsklov hemma i Spånga istället. Hade faktiskt ganska fullt upp måste jag säga! I Tisdags så var Johanna här som jag inte har träffat sedan nyår, vi chillade bara här hemma och pratade ikapp oss lite. I Onsdags så var Erika här på lunch och vi hade supermysigt (iallafall jag), vi pratade och tog det allmänt lugnt här i vardagsrummet ;) sen på eftermiddagen så red jag såklart vilket gick jättebra verkligen, fina fina Brolle!


I helgen har jag inte gjort någonting....minns knappt vad jag gjorde så gjorde nog inget viktigt...eller jo, jag träffade Cicci för första gången på två år, blev inte som jag hoppats på men det var kul att träffa henne ändå. Denna vecka ska jag komma igång med min träning och såklart rida på Onsdag, utöver det så ska jag nog bara chilla...


Angående förra inlägget så kan jag lugna er med att jag mår bättre. Jag hade precis fått reda på att min älsklings Eloge som jag red för några år sedan fick resa till dom eviga gröna ängarna pgr av svår kolik. Kändes enormt tomt i stallet i Onsdags utan honom men han har det så mycket bättre nu iallafall! 


Nu ikväll har jag varit på DUS-möte, trevligt var det! Tror verkligen på styrelsen i år, kan bli riktigt bra det här denna gång ;)!


Nä, vi får se när jag återkommer nästa gång. Ska försöka bättra mig och verkligen skriva när jag känner att jag har blogglust, för den kommer ibland men jag lixom ignorerar den av någon anledning...


Puss

Av Elin - 9 april 2012 21:35


Plötsligt så stannade tiden upp ett tag, tårarna kommer och just nu önskar jag att jag bara kunde vrida tillbaka tiden...


En ny dag imorgon...det känns nog bättre då när chocken har lagt sig lite. Återkommer!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards