lyckopillerelin

Alla inlägg under oktober 2015

...

Av Elin - 31 oktober 2015 19:48


Kanske är det mörkret. Kanske är det att tiden går så fort. Kanske är det allt hat som är så påtagligt just nu.


Jag vet inte. Det jag vet är att jag avskyr att jag ständigt är trött och ledsen. Att jag känner så mycket.

 

Förlåt alla ni fina som står ut med mig. Ni är guld värda <3.

 

Av Elin - 31 oktober 2015 16:57


Var inne på Glitter idag för att köpa en klocka, men fick syn på något helt annat vid kassan som jag inte kunde låta bli att köpa. Kändes som en självklarhet att köpa ett ljus som det stod burn cancer på och till förmån av Ung cancer. Vill man inte säga fuck cancer så kan man alltid säga burn cancer. Sitter just nu i mitt rum och lyssnar på Sarah Dawn Finer och tittar på mina ljus som jag har tänt. Går ni in på Glitter så tycker jag att ni ska köpa ett ljus, pronto!


Av Elin - 31 oktober 2015 11:10


Är fortfarande lite omskakad efter gårdagens Cabaretföreställning. Jag vet inte riktgit varför då jag sett den tidigare, men det var något speciellt igår. Jag vet inte om det var för att vi satt på tredje parkett och kom närmre allt, men det kändes som att man märkte av susen i publiken mer, skratt som blev lite längre än vanligt, vissa repliker som fortfarande ekar i huvudet och annat. Det kändes som att ensembeln var lite överladdad igår, men på ett positivt sätt. Alla spelade lite mer, alla försökte bjuda på lite mera skratt än vanligt och det märktes så tydligt hur kul de tycker att de är att stå på scenen. Sarah var fruktanavärt bra igår, förra veckan tyckte jag att hon verkade lite hes men igår märktes inte det av och när hon sjunger I don´t care much och Cabaret mot slutet så står verkligen tiden stilla, oavsett hur många gånger man har sett och hört det innan. Nä, en väldigt bra föreställning igår över lag och jag längtar redan till nästa vecka då det är dags igen! Efter Cabaret så drog Lisa och jag vidare till sumpan för några glas bubbel och sedan så åkte jag hem och sov. En bra fredagkväll med andra ord!


Av Elin - 30 oktober 2015 15:59


Vi kör en bloggpaus idag, orkar inte riktigt skriva idag.


Puss på er!

Av Elin - 29 oktober 2015 19:46


Yes, ännu en sjukdag är snart över. Helt sjukt att jag sovit 12 timmar både natten till igår och idag. Hur trött kan man vara på en skala?! Idag har jag väl inte tagit det så lugnt som jag borde. Har knappt suttit på hela dagen. Tog mig till Vällingby vid lunch för att uträtta några ärenden och ta en fika med Elin, hon är hemma från Göteborg denna vecka och har höstlov, så vi passade på att träffas. Åkte hemåt direkt vid typ 14:30 och när jag kom hem så var det bara att sätta igång med städningen. Mitt rum såg ut som ett bombnedslag så det var verkligen dags! Nu under kvällen så har jag fixat med lite tavlor i mitt rum, men tror jag fortsätter med det imorgon för snart är det dax för TV. Hoppas ni har haft en bra dag, kram på er!


Av Elin - 28 oktober 2015 20:28


Hej på er vänner. Vakande upp idag vid 7 och mådde inte bra alls, tog en alvedon och efter en hel del tjat från mina kollegor och andra i min närhet så tog jag mitt förnuft tll fånga och ringde mig sjuk för resten av veckan. När jag hade lagt på så började jag storgråta av dåligt samvete då jag vet hur denna vecka ser ut på jobbet, men lyckades somna om till 10 ungefär. Då var jag väl lite piggare, hade ont i kroppen och var yr som ett as. Vid lunch så kom Sofi förbi i några timmar för att göra mig sällskap. Vi gjorde typ ingenting speciellt, drömde oss bort på pinterest, lagade pannkakor, kollade på ett Allsång på skansen avsnitt från i somras och bara pratade och tog det lugnt. Så skönt! Har inte gjort annat speciellt idag faktiskt, eller jo! Har ju faktiskt haft tiden att sätta mig ned och bocka av lite ridsportsarbete som jag inte har gjort tidigare för jag varit så trött när jag jobbat hela dagen och sånt. Nu sitter jag i sängen och äter Ben and Jerrys och kollar på unga föräldrar, blir nog tidigt i säng ikväll. Jag tror stenhårt på att sömn är det bästa att bli av med sjukdomar på. Kram på er!


Av Elin - 27 oktober 2015 21:12


Hej fina ni. Det var det här med att skynda långsamt när man är sjuk. Ibland så lyssnar man nog lite för mycket på hjärtat än på kroppen. Ibland är kanske viljan också lite för stor för att lyssna helt på kroppen. Det klokaste valet jag har gjort idag var iallafall att avboka ridlektionen ikväll. Dummaste valet kanske var att åka till jobbet och jobba en hel dag för att sedan tillbringa ungefär 5 timmar i ett kallt ridhus och ett kallt stall. Det är som att jag kör på i 180 i max en timme, sedan blir jag helt död, andas och vilar i några minuter och sedan kör på igen. Så var det på jobbet idag, var där men glömde nog huvudet hemma. Mitt minne var hej kom och hjälp mig redan från början till slut och jag ville bara ha lite lugn och ro för att vila huvudet och kroppen, men det är svårt med tanke på jobbet man har.


Efter jobbet så ville jag ändå gå till stallet en snabbis för att framförallt pussa på Jissa. Det hela slutade som sagt med att jag blev kvar liiiiiite längre. Typ sådär fyra timmar längre. Stod ett bra tag och pratade med min bästa vän och så tittade jag på lektioner. Jag tycker att det är så mysigt att få linda in sig i ett hästtäcke och sitta på läktaren och titta på lektioner. Det är rogivande om något! Det spelar ingen roll hur mycket Åsa skriker eller hur många hästar det är, utan bara att få sitta där bland hästdoften och andas är terapi för själen! Kanske inte för kroppen dock, nu är jag så brutalt trött och har ont överallt. Därför är det dags för mig att gå och sova och sedan får vi se om jag kommer iväg till jobbet imorgon. Kram på er!


 


Av Elin - 27 oktober 2015 12:15


Nu kan jag berätta! Jag visste liksom inte riktigt om jag fick gå ut med det innan så har hållt allt lite hemligt. Några av er vet redan vart jag spenderade min kväll igår och några vet inte. Jag höll till på TV-huset för inspelning av Så ska det låta. Skulle ju ha gått med Sofi förra veckan, men hon blev ju sjuk tyvärr. Men som ett tecken från skyn så vaknade jag upp till den goda nyheten förra tisdagen att Sarah skulle medverka och hade lyckats fixa biljetter till Julia och mig. Så igår var det äntligen dags! Det var helt fantastiskt bra! Bra musik, bra artister och sjukligt mycket skratt!! Jag hade väl kanske inte riktigt samma energi som jag brukar ha på inspelningar, men det gick helt bra ändå. Vi satt ju längst fram liksom ;). Hojtar till när programmet sänds i rutan sen, det lovar jag! Efter inspelningen så blev det ett litet kort kramkalas med Sarah och ungefär 15 minuter senare så bröt jag ihop utan för TV-huset. Allt blev så knas, så mycket känslor och trötthet på det liksom. Kan inte riktigt förklara vad som hände, men jag var bara så fruktansvärt ledsen. Är så galet tacksam över att Sarah lyckades fixa detta till oss!



<3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards