lyckopillerelin

Alla inlägg under december 2018

Av Elin - 31 december 2018 11:24


31, Nyårslöften:

Alltså, jag är ju sämst på nyårslöften. Förra året så hade jag att jag skulle köpa blommor oftare eftersom det faktiskt piggar upp hemma, det höll väl i kanske 6 månader och sedan så rann det ur sanden haha. Nä, jag har faktiskt inga i år eftersom jag vet att jag inte kommer att följa dem. Varför kan man inte lova sig själv saker mitt under året istället? Måste nytt år hela tiden betyda nystart? Nä vänner, bjuder på en låt av Sarah Dawn Finer istället som heter just Nyårslöfte. Gott nytt år på er alla fina och tack för att ni har följt mig här på bloggen detta år, hoppas ni fortsätter att titta in här!


Av Elin - 30 december 2018 15:49


30. Hur ska jag fira nyårsafton:


Jag ska fira här hemma hos mig tillsammans med Lisa, vi har firat nyår ett gäng gånger ihop med nu var det ett tag sedan faktiskt. Ska bli skönt med en lugn kväll tillsammans med en av sina bästa vänner! Har faktiskt aldrig firat nyår hos mig tidigare, så det blir första gången vilket ska bli kul och väldigt skönt faktiskt haha.


Lite blandade bilder från våra firanden under åren :).

Av Elin - 29 december 2018 18:49


29. Det bästa med år 2018:


Oj vad svårt, jag minns knappt vad jag gjorde mellan Januari-April hehe. Men med risk för att vara tjatig så tror jag nog ändå att det bästa med 2018 har varit alla musikaliska upplevelser jag fått vara med om. Konserter, musikaler, allsången, ja allt sånt. De stunder där jag helt enkelt har kunnat lämna allt jobbigt ett tag och bara njuta och vara i nuet, det är guld värt!


Av Elin - 29 december 2018 12:31


Hej på er vänner! Först och främst, förlåt för att det inte blev något inlägg här igår, hade planerat och allt men tiden rann iväg för jag fastnade framför sminkspegeln och Alcazar på högsta volym efter jobbet haha.

 


Igår var det alltså ÄNTLIGEN dags för Lizen och mig att gå på Alcazar. Vi har längtat ända sen i somras då vi bokade biljetterna. Vi möttes upp inne på centralen för att äta middag och dricka lite fördrinkar innan, middagen blev på Jensens böfhus på Vasagatan, gå inte dit hörni! Jättedålig service var det, Lizen fick inte det hon beställde och så var det kallt och jag fick vänta i en timme på min mat + att de ville ta extrabetalt för saker vi inte ens hade beställt. Jag visste att de är lite långsamma men så här dåligt har det aldrig varit! Hann knappt njuta av maten, men vi hade gott bubbel och gott sällskap så det löste sig ju ändå när vi väl är igång med alla skrattattacker hehehe :).

Haha, jag hade lovat min chef att ha denna mössa på mig under kvällen och det man lovar det håller man ;).


Smygfotning hehe



 


Det blev lite stressigt till cirkus sen eftersom det tog sådan tid på resturangen. Missade kanske de första två minuterna, men tillslut så hamnade vi på våra platser. Väldigt torr publik några utav dem som satt där vi satt men det sket vi i! Jag tror på riktigt att denna konsert var den snabbaste konserten jag varit på, de höll på i nästan två timmar men det kändes som fem minuter typ haha! Hade så sjukt kul, Alcazar är ju så fantastiska och det var ett sådant drag! Jag var lite orolig hur de skulle kunna fylla ut två timmar men med dans, mellansnack och lite covers på andra låtar så blev det inga problem. några magiska moments blev det när publiken börjar sjunga spontant på låtar de pratade om, när hela cirkus står upp och dansar samma discomoves och sådant. Något dåligt ljud, sjukt bra ljus och Alcazar som bara är så närvarande, bjuder på sig själva och så otroligt musikaliska. Har inte riktigt smält kvällen än kan jag säga och framför allt inte att detta var sista gången jag såg dem live, så otroligt sorgligt men så kul ändå att sista konserten för mig var den bästa!


Efter konserten så gick vi till Skansen och längtade efter sommaren, sedan tog vi en promenad och bara pratade hela vägen till centralen där vi skildes åt. En helt fantastisk kväll med en fantastisk vän och fantastisk musik, är fortfarande fylld av lyckliga endorfiner efter allt kul som hände!

<3!


Nu ska jag vila upp mig!


Av Elin - 27 december 2018 18:42


Hej på er vänner! Så var man tillbaka i vardagen igen, eller nästan iallafall, försöker trösta mig med att vi har en nyårshelg också :).


Hade svårt att somna igår, så tror att jag sov i ungefär 5 timmar. Var trött men inte så trött som jag trodde att jag skulle vara när klockan ringde vid 6 imorse, däremot så vaknade jag och var så himla nere. Ville bara dra täcket över huvudet och gråta hela dagen typ. Vet inte riktigt varför, men vissa dagar känns tuffare än andra helt enkelt. Tog mig iallafall till jobbet och lyckades ta mig igenom hela dagen med massa skratt ändå trots att jag egentligen inte orkade vara varken glad eller ledsen. Har däremot haft sjukt ont idag, vid lunch så kunde jag knappt gå på min högerfot, började känna av det igår men trodde att det skulle gå över, kanske därför jag varit lite nere också, ibland vill man liksom bara krypa ur sitt skinn och springa ifrån all smärta och obehag. Dagen kändes fruktansvärt lång, men vid 14 så kunde jag äntligen åka hem! Hemma har jag typ städat och tvättat haha, somnade på soffan nu för några timmar sedan när jag la mig här, så vi får se om jag somnar om några timmar igen....

 

Två snaps från idag :).


Av Elin - 27 december 2018 14:59


27. En jag lovar mig själv att göra 2019:


Ärligt talat så tycker jag att denna fråga var lite svår. Är så redo för 2019 samtidigt som jag tycker att jag inte alls är klar med 2018, det har gått för fort helt enkelt. Men något som jag lovar mig sjäv att göra 2019.....


Har känt mig så sjukt feg den senaste tiden och det enda som kommer ut av det är att jag blir besviken på mig själv och övertänker helt enkelt. Så ja, att våga. Våga chansa, våga misslyckas, våga prova, våga, våga, våga. Det är lättare sagt än gjort haha.



Av Elin - 26 december 2018 19:06


God kväll på er vänner! Shit vad trött jag är idag alltså, har sjuktg ont i huvudet också av någon konstig anledning.


Idag så har dagen gått väldigt fort måste jag säga. Gick upp vid 11, hoppade in i duschen, sminkade mig i lugn och ro och bytte från morgonrock till anständiga kläder att gå utanför huset med för att sedan vid 12:30 möta upp mamma utanför mig. Vi åkte vidare till Vaxholm, till mormor och morfar för att fira lite mer jul. Jag ville gärna komma idag då mina kusiner, kusinbarn och andra släktingar skulle komma så då blev det så. Alltid så kul att träffa hela gänget igen och så himla mysigt med huset fullt med barn! Massa god mat och julstämning blev det som alltid när iv är där. Vid 16 ungefär så tackade jag och mamma för oss och så åkte vi hem igen.

Bästa julpyntet i hela huset, klappar man händerna framför tomten så börjar han spela och sjunga!


Findukat som alltid!


Haha, morfar (eller om det var mormor, minns inte haha) fick denna av mig i julklapp för några år sedan, så kul att se att de flesta verkligen använder den!


Nu ska jag fortsätta att titta på TV, sedan är det sängen som gäller! Imorgon är det jobb på schemat!

Av Elin - 26 december 2018 12:20


26. Bästa julklappen jag fick i år:

 

Oj, jag fick mycket fint i år, så svårt att välja. Men datorväskan som jag fick av pappa var nog ändå den som jag känner att jag kommer att använda mest och vara sjukt välbehövlig, snygg är den också. Hehe den stod i och för sig på önskelistan och jag hade pekat ut just den så...


Här får ni iallafall en bild på årets julklappar :).


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards