lyckopillerelin

Alla inlägg den 12 december 2018

Av Elin - 12 december 2018 20:35


God kväll på er mina vänner! Har ni haft en bra dag? Jag har haft en dag där jag typ har gått igenom hela känsloregistret känns det som haha.


Dagen började med en ganska så lugn morgon hemma, var nervös inför läkerbesöket så kunde inte äta frukost eller nått, men hoppade in i dsuchen och gjorde mig sen redo för att åka in till sjukhuset vid Odenplan för återbesök för cancern. Går på kontroller varje år fortfarande, men slipper iallafall Radiumhemmet vilket är skönt. Var fruktansvärt nervös som sedan gick över till ilska som sedan gick över till frustration. Än så länge så ser allt bra ut, måste bara ta alla blodprover och sedan vänta lite till, detta system för återbesök är fruktansvärt dåligt för patienten, psykisk tortyr helt enkelt! Jaja, gick därifrån med massa papper och sedan åkte jag till jobbet.

Väntrum....hatar väntrum!


Väl på jobbet så blev det ganska mycket skratt och fortfarande massa ilska som var kvar i mig som sedan övergick till lite uppgivelse vissa gånger under dagen haha. Kändes som att jag inte gjorde någon nytta alls på jobbet idag, men min kollega tyckte att jag hade tänkt mycket och kloka tankar så det är väl alltid något antar jag haha. Kändes som att jag försökte planera så alla skulle bli nöjda och glada imorgon iallafall så det hoppas vi på. Vid 14 så tackade jag för mig och åkte till Vällingby och mötte upp Lisa för en fika.

Haha, var så sugen så glömde helt bort att fota i tid!


Det blev som alltid en mysig fika och prat om allt mellan himmel och jord i några timmar, så värt att få träffa sina kompisar! Ibland glömmer jag bort att jag inte är själv i allt detta som kallas livet :). När vi hade sagt hej då några timmar senare så tog jag ett varv i centrum för att handla lite mer till julklapparna och sedan gick jag hemåt. Hemma så har jag fixat lite julklappar och kollat på Svensson Svensson, nu tänkte jag gå och sova. Det har varit en lång dag och varje gång jag är på återbesök eller så om cancer så blir jag påmind om hur psykiskt utmattande det är att prata om. Nä vänner, dags att borsta tänderna!


Av Elin - 12 december 2018 17:48


12. Hur mitt hem är jul pyntat:
Allt går i guld och rött, här får ni lite bilder, båda gamla och nya :).


 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards