lyckopillerelin

Alla inlägg under januari 2016

Av Elin - 31 januari 2016 23:23


Hej på er fina ni. Tittar in här och säger god kväll innan jag släcker lampan och försöker sova. Har under dagen tittat vidare på criminal minds tills pappa knackade på dörren och frågade om vi skulle se vidare på invandrarna istället, det tackar man ju inte nej till hihi. Jag hann väl se i ungefär två timmar innan det var dags för mig att åka in mot stan för att gå lite i affärer och möta upp Julia för ytterligare en Cabaretföreställning på Stadsteatern. Söndagslyx att få avsluta veckan så. Jag köpte en ny vinterjacka och sedan åt vi middag inne i gallerian innan vi gick för att köpa blommor till Sarah. Längst fram även denna vecka var det och ibland skrattade jag så jag nästan grät. Att sedan få massa pussar och tack från Sarah i applådtacket gjorde det hela mycket bättre. Fina älskade Sarah! <3. Nu är det dags för mig att sova, klockan står på 6 imorgon bitti, inte så lockande. Kram och godnatt!




Av Elin - 30 januari 2016 21:50


God kväll på er mina vänner. Det var så skönt att få sova ut idag! Gick upp strax efter 10, men har legat i sängen typ hela dagen. Inte för att sova, utan har tittat på Criminal minds typ hela dagen. Insåg efter några avsnitt att det verkligen inte är bra att titta på kriminalserier under hela sin lediga tid, man blir knäpp haha. Man tror att alla är potentiella mördare och att bomber ska sprängas eller liknande. Sjukt haha! Vid 17 ungefär så gjorde jag mig i ordning iallafall, klädde på mig bättre kläer än pyamas, slängde på lite mascara och sedan åkte jag mit Kista för att möta upp en av mina finaste vänner, Sara och jag har nog inte setts på ett år typ så vi hade bokat in denna dejt då hon äntligen var i Stockholm igen över helgen. Vi åt middag på Jensens och pratade om jobb, barn, vänner och minnen. SÅ fantastiskt mysigt att ses igen! När vi skildes åt så ville jag inte släppa taget om våran kram, en sak som är säkert är att det inte kommer drjöa ett år innan vi ses igen vilket är skönt! En superkväll med andra ord blev det idag :).


Oxfilé blev det idag till middag, mums!

Av Elin - 29 januari 2016 17:55


Ännu en arbetsvecka är slut och jag är också helt slut! Haft ont i hals och huvud hela veckan och varit sjukt trött. Haft en tuff vecka med sjukt mycket att göra och många saker som har gått snett och gjort att allt har tagit längre tid än vad jag velat. Det har känts som att denna vecka har varat i en evighet. Redan i måndags morse så ville jag bara att det skulle bli fredag liksom haha. Men som tur är så har denna fredag på jobbet varit otroligt rolig och positiv! Vi har haft planeringsdag och det var verkligen länge sedan som jag skrattade så mycket som jag gjort idag. Känns så otroligt skönt att det har börjat ordna upp sig på jobbet med tanke på den tuffa start jag fick, nu kan det bara bli bättre och bättre! Bra avslut med andra ord på denna jobbiga vecka :).

Chefens blädderblock, så bra!


Fick skjuts av min kollega till Vällingby efter jobbet och nu har jag precis duschat och satt mig i soffan. Nu blir det fredagsmys för hela slanten. Eller ja, fredagsmys och fredagsmys. Blir väl TV-kväll som vanligt här hemma haha. Nu måste jag vila huvudet, kram på er!

Av Elin - 28 januari 2016 20:19


Dåligt med uppdatering denna vecka, får se till att skriva en liten summering imorgon efter jobbet. Nu är jag så trött då jag jobbade sent dag så orkar inte skriva så mycket idag. Ska titta på ett avsnitt av Criminal minds, sedan väntar sängen. Kram på er!


Av Elin - 27 januari 2016 19:29

...

Av Elin - 26 januari 2016 18:24


Bloggpaus idag vackra varelser.

Av Elin - 25 januari 2016 18:52


Hej på er vänner. Höll nästan på att glömma bort att titta in här idag. JUt nu ligger jag nämligen i sängen och ska titta på lite serier, sedan är det sovdags för mig. Vaknade upp i morse med halsont som inte har gått över under dagen, har fått mer och mer ont i huvudet och öronen och känner mig helt slut både fysiskt och psykiskt. När jag kom till jobbet imorse så blev jag överröst med kärlek från barnen iallafall och det gjorde ju att jag fort glömde bort eländet. Jobbade till 15:30 idag, men stannade kvar en liten stund, sedan åkte jag direkt hem. Nu har jag precis tagit en Naproxen och ska som sagt titta på serier, blir Criminal minds hihi. Ber en bön till Gud att jag mår bättre imorgon när jag vaknar, kram!

Fick släpa med mig denna mapp till och från jobbet på grund av att jag inte får vika mitt examensbevis haha, drygt!

Av Elin - 24 januari 2016 15:45


Hej på er vänner. Usch så dåligt jag sov inatt, känner mig så där lagom seg idag om man säger så. Idag har jag gått runt i pyamas hela dagen. Pappa och jag stekte pannkakor till lunch vid 11 och efter det så hade vi filmtajm. Jag har ju nördat in mig totalt på Kristina från Duvemåla, läser böckerna och förra veckan beställde jag hem filmerna. Så pappa och jag har suttit i tre timmar nu och sett på Utvandrarna, så kul att få sitta och nörda in sig så här mycket på en så viktig historia! Har ni inte läst böckern, sett filmerna eller lyssnat på musiken till musikalen så har ni verkligen missat något! Nu har jag plockat lite i mitt rum och tänkte nu gå från Svensk historia till Amerikansk kriminalserie-Criminal minds. See you!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards