lyckopillerelin

Alla inlägg under december 2014

Av Elin - 31 december 2014 20:05


Jag kan inte låta bli att titta in här en sista gång detta år. För er i Sverige så är kanske nyårsfesten i full fart, för mig dröjer det några timmar innan vi kan skåla in 2015. Jag hoppas att ni alla har en toppenkväll, att ni tar det lugnt och tar hand om varandra. Gör 2015 till det bästa året någonsin! Jag har så otroligt mycket att se fram emot med det nya året, nästan så jag längtar hem litegrann för att få börja på riktigt. Gott nytt år på er nu alla fina, hoppas att ni hänger med mig här på bloggen även nästa år!


Av Elin - 31 december 2014 08:31


Hej på er vänner. Nyårsafton för er i Sverige nu, här blåser det storm och spöregnar som bara den kan jag säga. Regnat har det nästan gjort hela dagen och blåsten kom under eftermiddagen och har nu blivigt värre och värre. Tycker faktiskt att det är lite obehagligt med storm. Hoppas att det går över inatt! Idag har vi tillbringat dagen i Hollywood. Vi började med att gå den berömda walk of fame på hollywood boulevard. En sjukt lång sträcka att gå och sjukt många stjärnor finns det. Vi missade nog en hel del och många känner man inte ens igen. Dock så tycker jag fortfarande att det är lite tunt med svenskar. tycker faktiskt att ABBA borde få en stjärna, eller kanske Malin Åkerman eller Britt Ekland, men några har vi ändå på plats-Greta Garbo och Ingrid Bergman till exempel.



Vi stannade även till där många stora kändisar har gjutit av sina händer och fötter. Självklart fastande jag vid Meryl Streep och musikalen West side story hehe.


Trots att vi har sett detta förrut så känns det som att walk of fame alltid är ett måste när man är här i LA. Trots sjukt mycket folk så är det alltid härlig stämning med sjukt duktiga gatumusikanter och folk som klär ut sig. Vi stannade även till vid Dolby theatre där Oscarsgalan brukar äga rum. Går man förbi så kan man ju inte låta bli att ta kort på den berömda trappan.



 

Efter att ha gått nästan hela Walk of fame så kände vi oss nöjda och åkte mot Hollywood hills för att titta på Andreas Carlssons hus. Inte världens bästa bild från bilen, men jag kände igen det från TV ändå, kul att se :).

 

Efter några varv på hollywood hills så kände vi oss nöjda med hollywood för denna gång och åkte mot en outlet som vi spanat in sedan tidigare, Citadel outlet. Vi stannade inte så länge då det var en utomhusoutlet och det var mörkt, kallt och regnigt, men jag var tvungen att hitta något att ha på mig imorgon på nyår. Det hela slutade med att jag gick in på H&M och köpte en tröja, tänk att man ska behöva gå in dit för att hitta något haha. Menmen, nu vet jag iallafall vad jag fick för pengarna och det hade nog kostat samma hemma i Sverige :). Nu ikväll har vi kollat på en film och nu är det dags för mig att säga god natt. Nästa gång jag tittar in här så är det 2015 för er och kanske till och med för mig också. Så gått nytt år på er, ta hand om varandra och var tacksama över det liv ni lever! Nu ska jag försöka sova i denna galna storm, puss!



Av Elin - 30 december 2014 15:00


Oktober.

Var på förskolan och hade det bäst!


Fick besked om att allt såg bra ut och att cancern inte hade kommit tillbaka, slängde en hel kassa med mediciner!


Pärlade på varannan söndag


Var på First aid kit konset med Lisa och hennes mamma


Tragglade med Billy på ridlektionerna.


Var på Bellas babyshower och gick all in på rosa


Sofi och jag var på inspelningen av Så ska det låta.


Gick på musikalen Chicago för först gången och blev frälst!


Åkte ner till Skåne för att hälsa på världens bästa vän! 



Fikade som vanligt hehe.


November.

Var på musikalen flashdance med Mimmi och blev även frälst i denna musikal!


Pärlande när jag kunde


Var på Chicago igen


Min födelsedagslunch på fridays


Det började hända saker i DUS igen.


Var på världens bästa kurs!


Tog ett besök på OT-center efter att ha skjutit på det i något år.


Fick börja rida på denna pärla igen<3


Hade sångträningar med barnen i stallet inför julshowen.


Var mycket i stallet over all för att jag mådde bra där.


Var på den bästa musikalen jag någonsin har sett-Livet är en schlager!


Sofi och jag var på Idols semifinal.


Kom tillbaka till skansen, men för julmarknad denna gång.


Inveg julen med Stockholm international horse show med Elin och hennes föräldrar.


December.

Min önskning via Ung cancers önskelista släpptes och under den första veckan i december så ringde de stup i kvarten för att berätta att min önskning hade gått i uppfyllelse!


Många kvällar spenderades i stallet för julshowen


Hade möte med FU-kommittén i Stockholm igen, en toppenhelg med gänget!


Nördade ned mig i musikhjälpen även detta år!


Fick träffa Sarah Dawn Finer <33



Kelly och jag önskade god jul på julshowen tillsammans med våra fantastiskt duktiga barn och ungdomar.


Och nu befinner man sig i Los angeles för att ladda på batterierna.


Detta har har gått så sjukt fort! Men trots det så tycker jag ändå att jag har haft ett bra år. Det har gått upp och ned som det gör för alla ibland, men jag har njutit otrolgit mycket av de saker som jag blir lycklig av så jag orkat med de jobbiga dagarna. Trots att jag har haft ett bra år så känner jag mig mer än redo för 2015!

 

Av Elin - 30 december 2014 08:11


God morgon på er alla fina. Ni går upp och jag går och lägger mig, men det har ju varit så ett tag nu så ni börjar väl förstå processen kan jag tänka mig. Idag har vi shoppat almost hela dagen. Vi åkte hemifrån vid 10 och åkte till en av världens 20-25 (tror jag) största shopping mall, South coast plaza. Det var GIGANTISKT kan jag säga! Lovar att det var över 200 butiker! Som ni förstår så hann vi ändå inte gå in i alla. Julpyntat överallt var det också och de hade värsta julstaden och en sjukt stor julgran mitt i centrumet, deras variant av NKs julskyltning kanske ;).

 


Jag hittade direkt till Victoria´s secret och mamma fick putta ut mig från den affären för att jag inte skulle köpa up hela butiken haha. Sedan så försökte jag bara hinna med att gå in i de affärer som jag hade planerat att gå in i. Dock så hittade jag inget mer än det på VS. Eller, klart jag hittade saker men inte som jag kände att jag riktigt ville lägga pengar på. Vi var där i några timmar och vid typ 15 så åkte vi mot IKEA som vi såg låg på vägen. Det kändes som ett måste när det låg så nära! Vi tog en mjukglass var och kollade runt lite, det kändes som att komma hem igen nästan haha.


När vi kände oss nöjda där så tog vi en snabbis till Huntington beach för att kolla läget där, jag hade sjukt ont i mina fötter efter allt shoppande på plaza så jag stannade kvar i bilen så länge medans restan rekade lite inför nyår. Men hoppade ur bilen och fotade gjorde jag lite iallafall.


Efter det så åkte vi hemåt för att vila upp oss lite efter dagen. Blev hämtmat till middag idag då ingen orkade laga mat och ingen hade heller någon fantasi på maträtt, bäst att passa på att äta ute när man är i detta land som har så mycket att välja på liksom ;). Det blev kinamat som smakade gudomligt, iallafall mitt! Som alltid så gick man också med sig varsin forten cookie, det som stod på min känns väldigt positivt och jag tror minsann att jag redan nu vet vad det handlar om, jag måste bara komma hem till Sverige först...


Nu under kvällen har vi bara degat i soffan och käkat glass, går jag inte upp dessa kilon jag tappat under hösten under denna resa så måste det vara något fel på mig haha! Nu har vi precis kollat klart på Hunger games som gått. Imorgon så tror jag att vi ska åka till ett annat mall och shoppa lite. Jag måste verkligen hitta något till nyår att ha på mig! Nä vänner, nu är det sleeping time för mig, godnatt! 


Av Elin - 29 december 2014 07:42


Hej på er vänner. Har hört att ni har det väldgit kallt hemma i Sverige just nu. Känner mig väldgit tacksam över att jag befinner mig här i värmen då. Hoppas att ni ändå kan värma upp er med något varmt att dricka, en sprakande brasa och massa kärlek. Det är vad jag kommer att behöva göra när jag kommer hem till kylan kan jag tänka mig :). Idag fick jag sovmorgon och sov i över 11 timmar(!?) men jag är lika trött vid denna tid som vanligt. Kanske beror på alla intryck och friskluft man får om dagarna. Idag har vi besökt massa olika slags stränder, vi har åkt förbi den ena efter den andra och stannat till på några. Den första vi stannade till vid var Long beach, tyvärr råkade jag radera de foton som jag tog därifrån. Den andra vi stannade vid var Hermosa beach där det även fanns en pir som vi gick ut på.



Efter lite bilande så stannade vi till ytterligare vid en strand, Venice beach. Även där fanns det en pir som vi stannade till vid och så gick vi en liten promenad för att kolla in marknaden och massa annat. Sjukt mycket folk, men en riktig partystämning och glada miner. Jag kanske inte var på det bästa humöret för party, tyckte tt det var en aning jobbigt med all folk och hög musik. Men så här i efterhand så var det ändå väldgit häftigt att se. Vi stannade där i någon timme och åkte hemåt när solen gått ned vid 17:00 ungefär.


Vi hade inte planerat det skulle bli så sent idag också, men det blev så ändå. Strax efter 18:00 kom vi hem till lägenheten och började förbereda mat och en söndagkväll hemma tillsammans. Nu de senaste timmarna så har vi suttit och kollat på Harry Potter och ätit glass. Nu sitter jag i sängen och ska alldeles strax släcka lampan för att sova. Imorgon ska vi shoppa hela dagen har vi sagt, vi får se hur länge vi orkar hihi. Stor varm kram från mig, frys inte ihjäl i Sverige!


Av Elin - 28 december 2014 13:45


Förra året skrev jag om mitt fantastiska Carolaår som jag hade varit med om, i år är det det andra året sedan 2004 som jag inte sett Carola live. Men istället så har jag haft ett riktigt Sarah Dawn Finer år i år! Sarah har jag sett live mist en gång varje år sedan 2007 då jag började lyssna på henne och jag är övertygad om att jag kommer följa henne resten av livet! Det finns liksom ingen tvekan om den saken ;). Detta år har jag sett Sarah live 6 gånger. Jag har gråtit, skrattat, svettats, frusit och haft alla möjliga känslor i samband med alla gånger. Det har verkligen varit fantastiskt!


Första gången detta år när jag fick se Sarah live var den 1 april. Jag hade precis lämnat in min B-uppsats, firade på fridays och sedan avslutade jag dagen med att gå till Stadsteatern för att se Nisse Landgrens hörna där Sarah medverkade. Jag drog med Sofi som en födelsedagspresent till henne, bokade biljetter samma dag som biljetterna släpptes och var otroligt nöjd med kvällen. Det bästa minnet från den kvällen var när hon sjöng Some kind of peace.



Den andra gången var en julklapp från mamma. Jag hade fått biljetter till musikalen Cabaret som spelades på stadsteatern i Uppsla. Sarah spelade huvudrollen som Sally Bowles och jag hade tjatat så att jag ville gå och se den när hon var med. Efter lite strul då jag råkade dubbelboka den dagen mamma och jag skulle dit så åkte vi iallafall iväg den 4 april. Tog bilen dit och vi hade platser på första parkett, bättre kunde det inte bli! En otroligt bra musikal och jag var helt salig efteråt, hade jag haft råd och tid så hade jag sett den igen. Det var sjukt kul att se Sarah i en musikal och hon var helt briljant!



Den tredje gången var en otroligt varm sommardag mitt på sommaren den 26 juli. Sarah hade en utomhussommarturné och i Stockholm så spelade hon ute på fjäderholmarna. Varken mamma eller hade varit där innan så vi åkte dit lite tidigare för att ta en promenad. Det var onumrerade platser så jag stod väl också och köade i en timme ungefär vilket gav resultat då vi fick platser längst fram! På scenen så stod det en mycket glad Sarah och jag njöt för fulla muggar. Det var så otroligt vackert när man hörde vågorna rulla in på stranden bakom scenen samtidigt som Sarah sjöng som bara hon kan! Det finaste från den kvällen var att jag fick gå fram till henne och skaka hand med henne när hon sjöng What a wonderful world + att det var en sådan otroligt fin sommarkväll!



Nästa gång var i slutet på sommaren, den 29 augusti. Jag hade sett hintar om att Sarah skulle vara med i programmet Tack för musiken och ville självklart vara med på inspelningen. Mejlade SVT och det dröjde ett bra tag innan man fick svar om man fick biljetter eller inte. Jag fick biljetter och mamma följde med. När det väl var dags så var jag relativt nyopererad, typ två dagar hade jag varit hemma och försökt att komma tillbaka. Så att åka iväg till Maximteatern där inspelningen ägde rum var som balsam för själen. Efter inspelningen så var det som att jag hade fått ny kraft och jag kände mig plötsligt mycket starkare. Bara att få se Sarah live igen gjorde att livet kändes lite lättare!



Efter det så blev det helt plötsligt vinter innan vi sågs igen. Eller vinter och vinter. Den 12 december så var det inte så mycket vinter. Men mamma och jag tog oss in till Rival och jag fick äntligen träffa henne igen! Hade väntat på denna konsert ända sedan i somras då jag bokade biljetter. Vi satt på första parkett, tog ett glas bubbel innan och fick njuta av Sarah live i över 2 timmar.  En sjukt bra konsert med bra musiker och bra musik! En fantastisk kväll med mamsen och bästa Sarah!



Den sista gången för i år blev dagen efter. Den 13 december. Med hjälp av Ung cancers önskelista och Sarahs generositet så fick jag möjligheten att träffa henne en stund innan konserten. Ett fantastiskt minne som jag alltid kommer att bära med mig. Sarah visade ännu en gång vilken fantastisk människa hon är och jag kommer alltid vara tacksam över att hon tog sig tid att träffa mig. Efter våran lilla träff så var det konsertdags, på första parkett denna gång med. Jag grät nog mer än vad jag någonsin gjort tidigare och jag var så otroligt lycklig!



Jag är så otroligt tacksam över detta år med Sarah. Jag har verkligen världens bästa idoler och förebilder! Sarah är en sådan förebild och jag är så himla glad och stolt över att jag har henne som idol. Hon är äkta, rolig, ödmjuk, klok och sjukt talangfull. Allt hon ger sig på klarar hon galant! Sarah får mig att aldrig känna mig ensam. Hon berör ämnen och perioder i livet som man kan identifiera sig med och helt plötsligt så inser man att man inte är ensam, eller dum. Hon berör mig på ett sätt som inte går att beskriva och hon har lärt mig så otroligt mycket genom dessa år. Ibland känns det som att ha en storasyster som man hela tiden vänder sig till när allt känns jobbigt och som varje gång tröstar och kommer med kloka ord, inte bara genom hennes musik utan genom allt hon gör. Jag vet heller ingen annan som ger så otroligt mysiga och stora kramar som hon, hennes kärlek och hennes värme som hon gav mig den senaste gången vi sågs kommer jag leva på länge. Tack fina Sarah för att du är du, längtar redan till nästa år och nästa gång vi ses!



Av Elin - 28 december 2014 07:07


Känner att jag börjar få nollkoll på vilken dag det är om dagarna. Men för mig så är det fortfarande lördag tror jag haha. Första natten i lägenheten och jag sov förskräckligt dåligt. Eller, sängen var gudomlig jämfört med hur jag sovit de senaste nätterna, men vi bor så himla nära stora vägen och det är alltid trafik på den så har stört mig på alla bilar som åker i 70 mph hela natten. Inser hur bortskämd jag är med villan i Spånga när jag är borta så här haha. Sen drömde jag också så sjukt konsiga drömmar, massa stressdrömmar och annat, inte kul. Tycker att jag är mycket mera avslappnad nu än vad jag har varit under hösten, men ändå så dyker dessa drömmar upp. Jaja, strax innan lunch så kom vi iallafall iväg och åkte mot Hollywood. Nämnde ju igår om att vi skulle till Rodeo drive och där blev första stoppet. Massa fancy butiker och massa turister var vi.



Efter lite lunch i magen så åkte vi vidare mot Beverly hills för att kolla på alla kändishus och sånt. Många stora fina hus med supervacker utsikt, dock så blir det inga roliga kort då det bara är på massa grindar haha. När vi kände att vi var klara med det så åkte vi via Sunset boulevard till Mulholland drive, fantastisk utsikt över Los angeles och massor av kändishus där vi bland annat åkte förbi Madonnas hur och Jack Nicholson hus.

 

Vi kom hem ganska sent efter vår lilla tur och nu under kvällen har vi kollat på Stjärnorna på slottet på SVTplay, jesus vad jag älskar SVTplay ibland alltså ;). Nu sitter jag i sängen och skriver till er och lyssnar på nyårsmusik. Är så sjukt redo för ett nytt år nu känner jag. Har haft ett jättebra 2014 men efter denna höst och denna resa så vill jag bara gå vidare och satsa på det jag brinner för istället för att göra alla andra nöjda. Men mer om dessa tankar kanske kommer någon annan gång för nu är jag så himla trött. Hoppas på att jag får sova bättre inatt. Avslutar med en bild som jag tror att jag tog på vägen till Beverly hills som jag tyckte var så himla söt, godnatt!


Av Elin - 27 december 2014 07:05


Hej på er fina ni. Ligger just nu i sängen och tycker synd om mig själv. Har haft sjukt ont i magen hela kvällen och känner mig nästan lite febrig. Skulle tyvärr inte förvåna mig om jag blir sjuk, men ska strax släcka lampan för att sova och hoppas på att det känns bättre imorgon. Idag sa vi hej då till Lotta och Robert i Escondido, San Diego. Men innan dess så blev det pannkakfrukost till oss alla samtidigt som brasan var tänd, var sjukt kallt i morse när vi vakande! Säkert inte lika kallt som i Sverige då jag sett att det är typ 7 minusgrader, men för att vara Kalifornien så var det kallt.



När vi hade ätit och packat ihop så begav vi oss mot Huntington beach där vår nuvarande lägenhet är. Vi åkte en liten längre bit för att se på Laguna beach. Dock så orkade jag inte riktigt fota lika mycket som igår så har inga bilder att bjuda på därifrån. Efter några timmars bilande med lite pauser då och då så kom vi fram hit till lägenheten som vi hyrt. Vi trivs redan väldigt bra, något nära stora vägen men inte så det stör allt för mycket. Bjuder kanske på lite bilder på den imorgon då jag redan ligger i sängen hehe. Nu ikväll har vi sett på Pretty woman för att ladda upp inför morgondagens äventyr då vi ska åka till Rodeo drive. Nu vänner känner jag att ajg behöver sova, puss och kram!


Så fin tavla som jag ville köpa, tyvärr är den så svår att ta med hem.

"Always remember you´re braver than you believe, stronger than you seem,

smarter than you think & twice as beautiful as you ever imagined."



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards